menu

Hier kun je zien welke berichten Holla als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.

Capital STEEZ - AmeriKKKan Koruption (2012)

Alternatieve titel: AmeriKKKan Koruption: Reloaded

4,0
7 Juli zou zijn volgende tape ''King Capital'', moeten komen. Ik verwacht dat ze er nog even mee wachten aangezien Joey net zijn tape heeft gedropt.

Heb deze nog maar eens geluisterd nadat ik het nummer ''#LongLiveSteelo'' erg mooi vond. Evol Love is mijn favoriet, maar er is weinig mis met deze tape

Flatbush ZOMBiES - BetterOffDEAD (2013)

4,5
De Flatbush Zombies dropte vorig jaar de tape D.R.U.G.S., een tape die ik eigenlijk helemaal niet zoveel gedraait heb ten opzichte van vooral de andere tapes van de Beastcoast. Joey Badass, Pro Era en The Underachievers overklasten naar mijn mening allen die eerste FZ-tape. Hierdoor waren de verwachtingen helemaal niet zo hoog, maar man man man wat ben ik op mijn plaats gezet.

Wat een geweldig heerlijke tape. Als je me van tevoren had gezegd dat deze mannen het tot mijn persoonlijke top 5 van 2013 zouden schoppen als enige ''Beastcoast-album'', had ik je uitgelachen. Waar ik de beats op de eerste tape soms niet erg vet vond, is dat hier juist het grootste pluspunt. Erick Arc is een koning in het maken van zijn beats, en maakt de allerhardste beats hier. Gek dat ik moet zeggen dat de beat van Harry Fraud het slechtst is, want ook die vind ik enorm hard. De beste heren Meechy Darko en Zombie Juice rappen met gemak keihard over alle beats, en ook Erick Arc laat even zien hoe het moet. Verwachtingen waren zeker niet zo hoog, nadat ik MRAZ en Palm Trees hoorde. Beide tracks zijn best goed, maar verre van de beste liedjes op deze tape. Snap daarom ook niet goed dat beiden gereleased zijn in promotie van dit album, maar ze passen erg goed op dit album.

Zitten niet veel minpunten in naar mijn mening, ga dit helemaal grijs draaien denk ik! Ik geef het een 4.5 voorlopig, en verhoging zit er misschien nog wel in ook

Joey Bada$$ - 1999 (2012)

4,5
Dit zette hij 15 April op zijn facebook/twitter. Zijn twitterberichten worden ook op zijn facebook gezet, u snapt me

Even heel simpel kopieren plakken van de facebookpagina:

Joey Badass
maandag
I'll announce my new project on 4/20.

Kendrick Lamar - good kid, m.A.A.d city (2012)

5,0
Dit is het debuutalbum van de vreselijk ''opgehypte'' Kendrick Lamar, en wat voor 1 is het zeg. Na het succes van 2 platen die ik kon waarderen maar zeker niet kon beschouwen als 'classic' wat vele anderen wel doen, bracht de goede jongen zijn debuutalbum onder Aftermath: good kid, m.A.A.d city. Geweldige storyline, prachtig dat de jongen niet de commerciële kant op is gegaan. Want dat is waar ik persoonlijk erg bang voor was. Al sinds nummers als HiiiPower en Ronald Reagan Era uitkwamen zag je dat de man sprongen vooruit maakte sinds OD en nu is het in mijn ogen opnieuw zichtbaar. Waar #Section.80 naar mijn smaak teveel fillers had heeft good kid, m.A.A.d city hier geen last van. Alle tracks maken deel uit van 1 groot verhaal, waar ook de skits tussendoor bij horen, een creatief bekeken opzet. Vanaf Sherane totaan Compton is het ijzersterk met een paar iets mindere tracks die ik nog wat meer moet gaan waarderen. Na mijn 1ste luisterbeurt vond ik het album wel redelijk, met nummers als Backseat Freestyle, Money Trees en ook M.A.A.D City waar ik van kon genieten, naast de al uitgekomen tracks: Compton, The Recipe en Swimming Pools (Drank). Maar ik heb wel vaker bij goede hiphop dat het tijd nodig heeft voordat ik het ga waarderen, zo zijn voor mij Sherane, good kid, Sing About me, I'm Dying of Thirst, maar vooral The Art of Peer Pressure flink doorgekomen.

Helaas zijn er nog een aantal nummers die ik wel bruut vind maar niet van het hoge niveau als de rest. Ik heb het dan over Bitch don't kill my vibe, Poetic Justice en Real. Allen tracks van een hoog niveau, maar het is net wat minder dan de rest. Ik durf de term classic de eerste 5 jaar niet in de mond te nemen, maar als The Documentary classic is (wat ik persoonlijk denk), dan zal deze vrijwel zeker over 5 jaar als een classic worden beschouwt.

Nummers als Black Boy Fly, The Recipe, Now or Never en ook Collect Calls passen helaas niet bij het verhaal, maar het zijn wel ijzersterke tracks die je er ook zeker bij moet hebben.

Gastartiesten als Jay Rock en MC Eiht komen vrij hard en er is geen enkele keer dat ik me stoor aan een gastartiest, integendeel, ik vind dat ze allen wat toevoegen en een verfrissing zijn. Aangezien het album vrij lang duurt wil je ook wel eens wat anders horen dan Kendrick Lamar. Drake en Mary J brengen ook een redelijke featuring, en zoals ik net beschreef, een verfrissing tussendoor. In de tijd dat gastartiesten bezig zijn kan Kendrick weer eens adem gaan halen, want in vele nummers rapt hij zo ongelofelijk lang en ook op een hoog tempo dat je je afvraagt hoeveel takes hij erover heeft moeten doen.

Waar we vorig jaar een redelijk hiphop jaar hadden met R.E.D en #Section.80 als wat persoonlijke hoogtepunten voor mij, heb ik dit jaar al meerdere malen kunnen genieten van een geweldig album. Momenteel is dit mijn favoriet voor dit jaar, maar dat is omdat ik Life is Good al platgeluisterd heb en nieuwe muziek luister ik altijd wat meer tot het in de achtergrond treed. Als ik het daarna nogmaals ga luisteren en er nog altijd zo goed over denk, dan vind ik het persoonlijk het beste album van het jaar. Maar we zullen zien hoe ik erover denk.

Al met al een geweldig album wat zich momenteel een weg heeft gevonden in mijn top 10. Ik geef het een 4,5 omdat het niet perfect is voor mij, al komt het wel dichtbij.

Nas - Illmatic (1994)

5,0
Enorm obvious, maar ik wilde het toch even noemen op deze bijzondere dag

Talib Kweli - Prisoner of Conscious (2013)

3,0
Valt me toch ietwat tegen. Heel lang dezelfde sound die me niet erg kan boeien, heb moeite om mijn aandacht er bij te houden daardoor. 3,5,6,7 zal ik misschien nog wel eens een keer luisteren, 8 sowieso, maar daarna vind ik het weer erg inzakken tot we bij de topper 11. Rocketships komen. Eindelijk weer eens een productie die ik wel kan verdragen, en wat klinkt dat goed! Daarna vind ik Upper Echolon wel oke, maar ook niet heel speciaal ofso, Vervolgens krijg je het afschuwelijke nummer ''Favela Love'', wat ik het grootste gedeelte erg slecht vind, tot ik Kweli wel wat teksten de atmosfeer in hoor spuwen die ik wel goed vind verder. En dan hoor je dat laatste nummer, wat eigenlijk nog 1 van de beste van het album is. De J. Cole productie op dat nummer bevalt me goed.

Nee productiegewijs valt het me verder erg tegen, had er veel veel meer van verwacht.
Het zal waarschijnlijk gewoon niet mijn ding zijn, en ik ben ervan overtuigd dat er voor deze man wel degelijk een markt bestaat, maar ik heb het in elk geval erg moeilijk ermee gehad om door dit album te komen.

Zijn stemgeluid vind ik altijd wel oke, en lyrics heeft hij zeker. Kende tot dit album enkel wat losse nummers van hem. Wat raden mensen me aan van deze man, is het op 1 van zijn andere albums anders/beter? Vind het erg jammer want had best wat verwacht.

3.0 hou ik het op nu, wil het nog wel een kans geven over een tijdje.