Genres / Hip-Hop / Hip-Hop voor beginners
zoeken in:
0
geplaatst: 20 mei 2011, 23:26 uur
Wie kan mij enkele Hip-Hop-albums voor 'beginners' aanraden? Ik kom er gewoon (nog) niet door.

0
Improvision
geplaatst: 21 mei 2011, 00:11 uur
En welke albums die je gehoord had vond je goed?
Begin anders met één van deze:
A Tribe Called Quest - The Low End Theory (of: A Tribe Called Quest - Midnight Marauders)
Pete Rock & CL Smooth - Mecca & the Soul Brother
Mos Def & Talib Kweli are Black Star
Die zijn volgens mij wel vrij toegankelijk als je pas begint.
Maar als je met 'beginnen' bedoelt 'de klassiekers leren kennen', dan zou ik beginnen met Illmatic van Nas.
En verdorie Ulfat, ík wou een flauw woordgrapje maken.
Begin anders met één van deze:
A Tribe Called Quest - The Low End Theory (of: A Tribe Called Quest - Midnight Marauders)
Pete Rock & CL Smooth - Mecca & the Soul Brother
Mos Def & Talib Kweli are Black Star
Die zijn volgens mij wel vrij toegankelijk als je pas begint.
Maar als je met 'beginnen' bedoelt 'de klassiekers leren kennen', dan zou ik beginnen met Illmatic van Nas.
En verdorie Ulfat, ík wou een flauw woordgrapje maken.

0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 21 mei 2011, 00:19 uur
Haha, sorry dude. Je kunt hem alsnog maken, hoor. 
Ik denk overigens dat When Life Gives You Lemons.. van Atmosphere wel een veilige keuze is voor iemand die zich verder nooit echt heeft verdiept in hophop. Is volgens mij onderhand ook een standaardkeuze geworden voor nieuwkomers in de hophop scene.

Ik denk overigens dat When Life Gives You Lemons.. van Atmosphere wel een veilige keuze is voor iemand die zich verder nooit echt heeft verdiept in hophop. Is volgens mij onderhand ook een standaardkeuze geworden voor nieuwkomers in de hophop scene.
0
geplaatst: 21 mei 2011, 00:26 uur
Zo toegankelijk vond ik A Tribe Called Quest nochtans niet, toen ik het maanden geleden voor het eerste hoorde. Het was best even wennen aan het geluid.
Ik ben er zelf ingetrokken door Nas - Illmatic.
Ik ben er zelf ingetrokken door Nas - Illmatic.

0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 21 mei 2011, 00:36 uur
Same story here, wat betreft ATCQ. Ik heb hun muziek maandenlang als saai ervaren, maar toen ik het na een jaartje weer opzette was ik verkocht. Sinds een paar jaar al is Midnight Marauders mijn favoriete hiphopalbum.
Bij mij begon het met All Eyez On Me van 2pac en MM LP van Eminem.
Bij mij begon het met All Eyez On Me van 2pac en MM LP van Eminem.

0
geplaatst: 21 mei 2011, 01:43 uur
0
geplaatst: 21 mei 2011, 01:46 uur
Amazon.com: Hip Hop For Dummies Mooi lijstje van albums waar je mee kan beginnen 

0
geplaatst: 21 mei 2011, 02:27 uur
Ik denk dat Reasonable Doubts van Jay-Z wel gaat werken... Vooral D'Evils en Dead Presidents pt.II zijn toegankelijk maar toch ongelofelijk dope!
0
geplaatst: 21 mei 2011, 15:48 uur
Harco schreef:
Ik ben begonnen met Sage Francis - A Healthy Distrust.
Inderdaad ook best toegankelijk, hoewel erg ontoegankelijk voor hiphoppers, meestal. Ik ben begonnen met Sage Francis - A Healthy Distrust.

Maar de laatste twee Atmosphere albums zijn erg toegankelijk. Voor sommigen, rockers denk ik, kan POS ook erg toegankelijk zijn.
0
geplaatst: 22 mei 2011, 23:32 uur
Ik speel zelf wat muziek - Rock, Blues en Folk - en had vandaag een optreden(tje) met de band. Vandaar een wat late reactie.
Ik wil gewoon niet blijven hangen in alleen de traditionele stromingen. Vandaar mijn Hip-Hop voor beginners. Het Hip Hop voor dummies ga ik morgenavond eens uitpluizen. Overigens echt top jullie Musicmeter-fan mij met raad en daad willen bijstaan voor een hernieuwde tocht door Hip-Hop-land.
Ik had nog niet één album echt beluisterd en ging vooral af op wat ik op de radio hoorde en af en toe op MTV zag. Daar kwam ik niet mee weg. Of neter gezegd daar raakte ik de weg door kwijt. Teksten en slang kwamen niet binnen.
In ieder geval heeft volgens mij de gemiddelde Hip-Hop-liefhebber meer humor dan de gemiddelde blues-fan. Mooi begin.
Ik wil gewoon niet blijven hangen in alleen de traditionele stromingen. Vandaar mijn Hip-Hop voor beginners. Het Hip Hop voor dummies ga ik morgenavond eens uitpluizen. Overigens echt top jullie Musicmeter-fan mij met raad en daad willen bijstaan voor een hernieuwde tocht door Hip-Hop-land.
Ik had nog niet één album echt beluisterd en ging vooral af op wat ik op de radio hoorde en af en toe op MTV zag. Daar kwam ik niet mee weg. Of neter gezegd daar raakte ik de weg door kwijt. Teksten en slang kwamen niet binnen.
In ieder geval heeft volgens mij de gemiddelde Hip-Hop-liefhebber meer humor dan de gemiddelde blues-fan. Mooi begin.

0
geplaatst: 22 mei 2011, 23:39 uur
Peter Cajon schreef:
Teksten en slang kwamen niet binnen.
Teksten en slang kwamen niet binnen.
Ik raad de nummer 1 van die hip-hop voor dummies-lijst dan wel af. Ik raad hem sowieso af om mee te beginnen, simpelweg omdat ik hem niet bepaald toegankelijk vind, en hij dat voor mij persoonlijk ook niet was. Vrij kale beats, veel gerap met veel slang i.c.m. weinig refreintjes. Het is wel echt pure hip-hop natuurlijk, maar geen ideaal album om mee te beginnen.
Overigens ook maar de fout in de titel aangepast, zag er wel een beetje stom uit.

* denotes required fields.