Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 4 mei 2012, 20:44 uur
Dooley: leuk, maar inderdaad niet heel bijzonder. 7,5
Bobby: vind ik eigenlijk niet zo leuk, een zesje.
Toevallig wilde ik ook juist iets posten, namelijk een nummer van een lp (Gary Toms Empire - Let's Do It Again, staat niet op MuMe, maar heb hem toegevoegd) uit de kringloop. Op de gok gekocht, het is niet hoogstaand maar wel vrolijk, een impressie:
Bobby: vind ik eigenlijk niet zo leuk, een zesje.
Toevallig wilde ik ook juist iets posten, namelijk een nummer van een lp (Gary Toms Empire - Let's Do It Again, staat niet op MuMe, maar heb hem toegevoegd) uit de kringloop. Op de gok gekocht, het is niet hoogstaand maar wel vrolijk, een impressie:
0
geplaatst: 5 mei 2012, 14:10 uur
Dooley: Stevig brokje discosoul; klinkt wel nogal hysterisch: een 6,5.
Bobby: Erg interessant, beter dan het eerdere nummer ook. Ben vooral benieuwd hoe het totale plaatje zal klinken. Zijn verouderde stem vind ik geen struikelblok, integendeel zelfs. Een 8.
Gary: Leuk, nergens echt bijzonder inderdaad: een 6,5.
Bobby: Erg interessant, beter dan het eerdere nummer ook. Ben vooral benieuwd hoe het totale plaatje zal klinken. Zijn verouderde stem vind ik geen struikelblok, integendeel zelfs. Een 8.
Gary: Leuk, nergens echt bijzonder inderdaad: een 6,5.

0
Mb.
geplaatst: 6 mei 2012, 11:36 uur
Ik ga voor een 6,5 wat betreft Gary Toms Empire. Het is me iets te veel Disco.
Dat vind ik ook niet, maar er zijn genoeg mensen die zich daar wel aan storen.
kemm schreef:
Zijn verouderde stem vind ik geen struikelblok, integendeel zelfs.
Zijn verouderde stem vind ik geen struikelblok, integendeel zelfs.
Dat vind ik ook niet, maar er zijn genoeg mensen die zich daar wel aan storen.

0
geplaatst: 8 mei 2012, 16:17 uur
Kwam deze net tegen en wilde hem graag posten. Als jullie het niet erg vinden heb ik niet alle 100+ bladzijden van dit topic terug gebladerd om te kijken of deze als eens aan bod gekome is

0
Mb.
geplaatst: 8 mei 2012, 17:26 uur
In de versie zoals ik hem meekrijg van YouTube vind ik het nummer een beetje suf. Ze had wat mij betreft er wat meer pit in mogen gooien. Nu kabbelt het te veel, maar nogmaals, ik heb idee dat het meer aan de live-uitvoering ligt dan aan het nummer op zich. 6+ vooralsnog.
..en hoi, welkom in dit topic!
..en hoi, welkom in dit topic!

0
Mb.
geplaatst: 8 mei 2012, 21:11 uur
Het blijft wat mij betreft een beetje tam. Het wil wel swingen, maar doet het naar mijn gevoel niet. Sorry!

0
geplaatst: 8 mei 2012, 21:13 uur
Mb. schreef:
Het blijft wat mij betreft een beetje tam. Het wil wel swingen, maar doet het naar mijn gevoel niet. Sorry!

Even goede vrienden

0
geplaatst: 10 mei 2012, 12:16 uur
Dooley Silverspoon: goedkoop klinkende disco-meets-soul; niet echt aan mij besteed al vind ik het ook geen kwelling om hiernaar te luisteren. De albumhoes vind ik leuker dan ’t liedje, om eerlijk te zijn. Zijn stemgeluid vind ik niet dermate bijzonder om er iets positiefs over te kunnen zeggen. 6*
Bobby Womack: ik kijk toch wel uit naar zijn album. Gek genoeg niet eens zozeer vanwege Womack, maar vooral vanwege de producties. Volgens mij zit dat wel helemaal goed. Deze vind ik nog leuker dan het eerder geplaatste nummer van Womack. 8*
Gary Toms Empire: zie Dooley. 6+*
Denise LaSalle: het album waar dit nummer op te vinden is, vind ik echt heel goed. Uitgerekend dit nummer vind ik wat minder.
Ik denk dat ik dit zelfs het minste nummer van ’t album vind, maar vooralsnog zou ik dit in cijfers uitdrukken in de richting van een 7* of een krappe 7,5*. Geweldige soulzangeres, die Denise (vooral haar vroegere werk is zeker een beluistering waard)!
Jessie Ware: ik kende haar niet, maar aan de hand van dit nummer heb ik niet veel gemist. Ik vind de jaren ’80 invloeden (en de alghele productie) wel leuk gedaan. De zangeres en het liedje an sich vind ik niet echt bijzonder. Voor deze ook niet meer dan een 6*
Bobby Womack: ik kijk toch wel uit naar zijn album. Gek genoeg niet eens zozeer vanwege Womack, maar vooral vanwege de producties. Volgens mij zit dat wel helemaal goed. Deze vind ik nog leuker dan het eerder geplaatste nummer van Womack. 8*
Gary Toms Empire: zie Dooley. 6+*
Denise LaSalle: het album waar dit nummer op te vinden is, vind ik echt heel goed. Uitgerekend dit nummer vind ik wat minder.

Jessie Ware: ik kende haar niet, maar aan de hand van dit nummer heb ik niet veel gemist. Ik vind de jaren ’80 invloeden (en de alghele productie) wel leuk gedaan. De zangeres en het liedje an sich vind ik niet echt bijzonder. Voor deze ook niet meer dan een 6*
0
geplaatst: 10 mei 2012, 19:33 uur
Denise: Leuk soulnummer, met alle ingrediënten om het te doen werken, maar niks opzienbarend: 7.
Jessie: Heerlijk nummer, een van de toppers van het jaar, al zie ik er de soul niet van in: een 8,5.
De Disclosure Remix vind ik nog beter, maar is ook nog minder soul.
Jessie: Heerlijk nummer, een van de toppers van het jaar, al zie ik er de soul niet van in: een 8,5.
De Disclosure Remix vind ik nog beter, maar is ook nog minder soul.

0
geplaatst: 10 mei 2012, 19:48 uur
Ik ga qua cijfer mee met kemm; 7 en 8,5
Running is gewoon een heerlijke popsong met een vleugje soul (en R&B). Die remix vind ik dan weer weinig toevoegen
Running is gewoon een heerlijke popsong met een vleugje soul (en R&B). Die remix vind ik dan weer weinig toevoegen
0
geplaatst: 10 mei 2012, 20:18 uur
Denise Lasalle 7.75
Jessie Ware: 6, wat mij betreft overgins geen soul.......
Jessie Ware: 6, wat mij betreft overgins geen soul.......

0
Mb.
geplaatst: 10 mei 2012, 21:02 uur
Het nummer van Jessie Ware vind ik niet tot de Soul behoren, maar ik durf het wel als R&B te bestempelen. Los van het hokjesdenken; ik vind het een heerlijk nummer! Een klein 8'je wil ik er wel aan kwijt. 

0
geplaatst: 12 mei 2012, 17:48 uur
0
geplaatst: 12 mei 2012, 20:43 uur
Hmm, daar richt je toch beter een apart topic voor op, Maak kennis met Somalische funk en beoordeel...
Opnames zijn een beetje vaag, maar dit klinkt wel lekker broeierig en eigenzinnig: een 8 voor beide nummers! Hoeveel crate heb je moeten diggen om dit te vinden..?
Opnames zijn een beetje vaag, maar dit klinkt wel lekker broeierig en eigenzinnig: een 8 voor beide nummers! Hoeveel crate heb je moeten diggen om dit te vinden..?
0
geplaatst: 12 mei 2012, 21:28 uur
Die eerste een 7,5, die tweede een 8. 
Die man die deze clips op z'n blog heeft gepost, heeft sowieso erg interessante tips. Waar hij al deze artiesten toch vandaan haalt is mij een raadsel... Ik ben de laatste tijd steeds meer albums maar ook individuele nummers van het "wereld" genre aan het beluisteren, en zijn blogspot was één van de eerste waar ik op stuitte. Ik heb er al veel leuke dingen ontdekt!

Die man die deze clips op z'n blog heeft gepost, heeft sowieso erg interessante tips. Waar hij al deze artiesten toch vandaan haalt is mij een raadsel... Ik ben de laatste tijd steeds meer albums maar ook individuele nummers van het "wereld" genre aan het beluisteren, en zijn blogspot was één van de eerste waar ik op stuitte. Ik heb er al veel leuke dingen ontdekt!

0
geplaatst: 12 mei 2012, 21:40 uur
Briljante blogspot, indeed!
Ik ben al naarstig op zoek naar 'n vriend'lijk heer; Chief Akunwata Ozoemena Nsugbe welteverstaan. Het vinden is nog niet erg geslaagd.
Ik ben al naarstig op zoek naar 'n vriend'lijk heer; Chief Akunwata Ozoemena Nsugbe welteverstaan. Het vinden is nog niet erg geslaagd.

0
geplaatst: 14 mei 2012, 11:26 uur
Nog maar eentje er meteen achteraan, en dan zal ik weer voor 'n tijdje m'n mond houden.. 
Ook uit 'n poosje blogspotten gepikt, en op vrijwel elke wordt meneer wel vernoemd: Marijata. Heb 'm ook meteen maar op MuMe gezet..
Afijn, zie/luister hier:
Marijata - No Condition Is Permanent

Ook uit 'n poosje blogspotten gepikt, en op vrijwel elke wordt meneer wel vernoemd: Marijata. Heb 'm ook meteen maar op MuMe gezet..
Afijn, zie/luister hier:
Marijata - No Condition Is Permanent
0
geplaatst: 14 mei 2012, 14:06 uur
Masimo schreef:
Als u de blog wat beter had doorgenomen, had u kunnen lezen dat Marijata een band is (en dus geen meneer). Maar ik begrijp het wel; de naam Marijata werkt natuurlijk meer triggerend om het 'ns te beluisteren. Pat Thomas, de naam van de meneer, doet nou niet bepaald Ghanees aan.

"Born in 1951 in Kumasi, Ghana, the vocalist, Pat Thomas, made his name with his band the Sweet Beans. He began his carreer in 1969 with the Broadway Dance Band, leaving a year later to join the Uhuru Dance Band. Then he played with Ebo Taylor's Blue Monks and finally formed the Sweet Beans in 1973. They released "Faise Lover" in 1974, then split and-reformed as Marijata."
Desalniettemin wel een 8'je voor dit nummer.

0
geplaatst: 14 mei 2012, 15:48 uur
Van mij krijgt Marijata ook een 8. Bedankt voor de tip Masimo! Ik heb gelijk het hele album binnen gehaald 

0
geplaatst: 14 mei 2012, 19:39 uur
Angelo schreef:
Als u de blog wat beter had doorgenomen, had u kunnen lezen dat Marijata een band is (en dus geen meneer). Maar ik begrijp het wel; de naam Marijata werkt natuurlijk meer triggerend om het 'ns te beluisteren. Pat Thomas, de naam van de meneer, doet nou niet bepaald Ghanees aan.
"Born in 1951 in Kumasi, Ghana, the vocalist, Pat Thomas, made his name with his band the Sweet Beans. He began his carreer in 1969 with the Broadway Dance Band, leaving a year later to join the Uhuru Dance Band. Then he played with Ebo Taylor's Blue Monks and finally formed the Sweet Beans in 1973. They released "Faise Lover" in 1974, then split and-reformed as Marijata."
'n 8 voor het nummer, 'n 4 voor mijn presentatie? (quote)

* denotes required fields.