menu

Muziek / Nieuws / Record Store Day voor Vinylfreaks vooral leuk

zoeken in:
Zoals een aantal van jullie al wel eens gemerkt hebben, heb ik af en toe eens gepost over Record Store Day dat 2 jaar geleden in USA is ontstaan en dit jaar ook in NL gaat gebeuren. Op 17 april vind dit plaats. Veel info kun je vinden op: www.recordstoreday.nl
Exclusief vinyl alleen op die dag te koop van o.a. Beach House, John Lennon singles bag, Nick Cave, Bruce Springsteen, MGMT, Sonic Youth, Gorillaz een Excelsior EP met Tim Knol, Moss, El Pino en Awakard I, Queens of The Stoneage pic disk, Them Crooked Vultures etc. Ook zullen er veel bandjes e.d. optreden in diverse winkels. Bij mij (Velvet Music Breda) staan in ieder geval Moss, Monk's Avenue en Mark Foggo gepland. Iedereen die die dag wat koopt bij de deelnemende winkels krijgt ook nog een leuke sampler met een zooitje hotte bands van dit moment.
Jullie zijn gewaarschuwd !
Voor alle exclusieve items geldt op = op, alle winkels krijgen beperkte aantallen binnen !!

JA!!!!

Sietse
In Muziek > Nieuws > Record Store Day:

Vandaag is het Record Store Day.

Ik zou zeggen iedereen veel plezier in de winkels.

Ik ga zo eens shoppen

http://recordstoreday.nl/

Ik ben vanochtend geweest en een 7", een 10", een 12", een cd'tje en die prachtige krautrockverzamelaar van soul jazz records rijker. Zometeen nog ff langs Plato om Bettie Serveert live te zien, denk ik.

En ik zit hier thuis vast... *vloekt* Ik had gehoopt om die Soundgarden Nothing to Say/Hunted Down lp te kunnen kopen... Damn.

Gelijk een mooi overzicht van platenzaken die nog de moeite waard zijn.

Sheplays
Vanmiddag in Concerto een optreden van Beans & Fatback. Ik stond naast Tim Knol

Daarstraks even naar Roosbeef in Plato Utrecht wezen luisteren - fijn optreden met wat interessante interactiviteit met het publiek!

kiriyama
Geen concert bijgewoond, wel een plaatje gescoord: The Mercy Seat van Nick Cave.

Ik heb ook The Mercy Seat van Nick Cave gekocht!

Hier in de Concerto vond ik de Record Store Day niet echt speciaal. Het optreden van Beans & Fatback was matig en behalve dat er enkele speciale releases waren en je bij aankoop nog een CD'tje kreeg was er niks speciaals aan. Maar het was wel een goede reden om weer eens een keertje naar de platenzaak te gaan, wat toch een leuk uitje is, gewoon wat CD'tjes luisteren en leuke dingen onthouden.

Sietse
Sheplays schreef:
Vanmiddag in Concerto een optreden van Beans & Fatback. Ik stond naast Tim Knol

Vond het maar vervelend...
Wel mooie plaatjes en cd'tjes gescoord (al was er maar een ding special voor RSD dat ik heb gekocht)

10" van Gorillaz - White Flag meegenomen

Er wordt momenteel op Ebay veel gehandeld in de hebbedingetjes van Record Store Day. Zo ging net de Wooden Shjips 7" voor 34 Euro weg. Ook voor de Nick Cave 12" is veel belangstelling.
Ik hou ze lekker voor mezelf. Naast deze twee heb ik gisteren de Beach House 12" en de 4AD 12" gekocht. Leuke plaatjes.

Sietse
Die Wooden Shjips had ik ook wel willen hebben, maar hadden ze niet (meer) staan.

kiriyama
Vandaag Nick Cave beluisterd en genoten. De akoestische en tweede live versie zijn echt prachtig! Nog veel mooier dan het origineel.

Ja, die akoestische versie is echt prachtig. Zoals Nick Cave weemoedig like some ragged stranger, died upon his cross zingt, en in de melodie omloog gaat in plaats van zoals op het origineel omhoog, prachtig. De tweede live versie vind ik dan weer iets minder, maar die eerste! Ik vraag me nog steeds af of die prachtige akkoorden op de achtergrond gewoon uit een gitaar komen of toch de vioolkunsten van Warren Ellis zijn. Die versie nijgt bijna naar post-rock, prachtig!

Dus eigenlijk moet ik alles was er nog over is, wat niet veel is overigens, maar op ebay zetten...... maar goed doe ik toch niet, is veel leuker om aan klanten te verkopen

Ja, en een slimme klant koopt flink in op Record Store Day om het vervolgens allemaal op eBay te zetten... hopelijk wordt dit geen traditie.

Zelf houd ik al mijn rarities lekker in bezit.

Sietse
het zijn hufters die dat alleen maar zo doen.

As zaterdag 16 april is weer een nieuwe Record Store Day.
Hier een overzicht van exclusieve producten.

Zijn er nog mensen die gaan plunderen of een optreden gaan bezoeken?

Velvet in Delft.

10:30 - 11:00 Alamo Race Track
13:00 - 13:30 Selah Sue
14:00 - 14:30 Death Letters
18:00 - 18:30 La Boutique Fantastique
18:45 - 19:30 Kraak & Smaak
19:30 - 20:00 King Jack
20:15 - 21:00 Go Back To The Zoo
21:00 - 21:45 Eefje de Visser
21:45 - 22:15 Vanderbuyst
22:30 - 23:00 Face Tomorrow
23:00 - ??: ?? Afterparty Club Ciccionina: dj-sets door artiesten van deze dag

Toch best een leuk rijtje, toch?

Ik ga ook wel even kijken, denk ik.

Ik zal de Velvet in Delft wel even gaan bezoeken denk ik

herman schreef:
Ja, en een slimme klant koopt flink in op Record Store Day om het vervolgens allemaal op eBay te zetten... hopelijk wordt dit geen traditie.

Ik zie het hier toch een beetje van komen. Ik greep vorig jaar naast die single van de Rolling Stones, die ik best had willen hebben. Die bracht in de weken daarna al aardig wat op via eBay, zag ik later. Maar ik ga er niet op bieden, voor mij is de lol er dan al vanaf. Ik vind RSD een leuk initiatief, maar ben bang dat dit op den duur toch een beetje tegen het fenomeen gaat werken.

Dit jaar moet ik werken zaterdag, dus ik ben in elk geval niet van de partij.

Is het zo ernstig met het kopen van die exclusieve dingen?

Ik zou graag die LP van Gorillaz willen hebben, maar zou ik om 1 uur al te laat ervoor zijn, denken jullie?

Dat ligt er maar net aan. De ene titel is gevoeliger dan de andere. Ook zitten er verschillen in hoeveelheden. Soms gaat het om 500 stuks en een andere keer weer om bv 1000 stuks. Ik begreep dat er een 10" van The Beach Boys komt welke erg exclusief gaat worden en waar ze een run op verwachten.

Van de Nirvana EP zullen er twaalf exemplaren klaar liggen. De vraag is alleen waar.

Ik zie het nut niet van releases die vooraf al het label "collectors item" krijgen omgehangen. In dit geval lijkt het mij een duidelijk geval van laten-we-de-liefhebbers-geld-uit-hun-zakken-kloppen. Ik snap wel dat de platenzaken zo'n dag goed kunnen gebruiken voor hun omzet, maar het begint te lijken op Valentijnsdag of Moederdag. Daarnaast, als eerder vermeld, de handelaren die hebben lopen graaien en vervolgens het te koop aanbieden op eBay/Marktplaats. Hoop dat ze er mee blijven zitten. Het is toch veel leuker om een promo te kopen van een beginnende band/artiest of het eerste singeltje mee te pikken van dat leuke voorprogramma en dat deze acts dan later doorbreken (of niet), dan kan je spreken van een collectors item.

Masimo schreef:
Is het zo ernstig met het kopen van die exclusieve dingen?

Ik zou graag die LP van Gorillaz willen hebben, maar zou ik om 1 uur al te laat ervoor zijn, denken jullie?

Vorig jaar heb ik weken later nog de exclusieve Gorillaz-10"-single kunnen kopen (White Flag). Morgen moet ik werken dus ik hoop dat ik The Fall ook nog later kan kopen.

Ik heb 'm!

Er waren er best veel, hoefde niet eens zo te haasten..

Andere mens-wezens nog leuke dingen gekocht/bezocht/gaanbezoeken?

Gast
geplaatst: vandaag om 07:52 uur

geplaatst: vandaag om 07:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.