menu

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar

zoeken in:
Casartelli (moderator)
Wellicht Animal Collectives beste, er staan in elk geval een paar zeer fraaie nummers op. Ik had hem dan ook op 19.

In eerste instantie ook voor mijn voorspelling te pitchfork, maar bij gebrek aan duidelijke concurrentie (zoals gisteravond al luid en duidelijk gememoreerd door deze en gene) uiteindelijk toch maar patsboem op 6 voorspeld.

Beste Gretz,

Gaat je Excelmodel wel goed? Ik denk dat ik ten onrechte 14 punten krijg.

catchup
Had ik een voorspelling gedaan, dan had ie veel hoger gestaan. Inderdaad zo'n plaat voor mensen met een goede smaak, zoiets als jazz. Malle pop vind ik een mooie typering, ik werd er bij herluisteren weer een beetje nerveus van, zoals van jazz. Niet in mijn lijstje. Ik heb wel een ander voorbeeld van malle pop in mijn lijstje, die verwacht ik hier ook nog.

EttaJamesBrown schreef:
Beste Gretz,

Gaat je Excelmodel wel goed? Ik denk dat ik ten onrechte 14 punten krijg.

Thanks, aangepast. De Excel werkt prima maar ben even onzorgvuldig geweest in mijn kopieerskills. Ik geloof dat mijn eigen lijstje er per ongeluk 2x in stond.

herman schreef:
(quote)

Beetje weinig stemmen voor een top 3 plek denk ik?
Ik hoop/verwacht nog een album met zelfs een paar stemmen minder.

Zoals gezegd, de spoeling is dun dit jaar en er zijn überhaupt maar 13 albums met meer dan 500 stemmen, waarvan geen enkele boven de 4* en slechts 4 boven de 3,8*

9. Nils Frahm - Wintermusik
https://www.musicmeter.nl/album/166265

Punten : 218
Nom. : 10
Nr. 1 van : chevy93, Gretz

Het moet niet gekker worden. Een neoklassiek pianoplaatje van netaan een half uurtje en drie liedjes erop - op 9! Begon zelfs nog iets hoger, zakte uit de top 10 maar kwam de laatste dagen sterk terug.

Nils Frahm (van 1982) is een Duits muzikant en componist woonachtig in Berlijn. Hij staat bekend om zijn instrumentale, minimalistische en experimentele werken waarin hij (neo-)klassieke elementen mixt met elektronische instrumenten als Roland Juno-60, Rhodes piano, drum machines en Moog Taurus. Live improviseert hij delen van zijn show en maakt hij gebruik van experimentele instrumenten als toiletborstels.

Hij kwam vroeg in aanraking met muziek, leerde jong klassieke componisten kennen, kennis waar hij later moderne componisten aan toevoegde. Zijn vader Klaus was fotograaf, onder andere voor ECM Records.

Frahm bracht vanaf 2005 werkjes uit op het piepkleine label AtelierMusik, Wintermusik is zijn eerste uitgave op een internationaal label, Erased Tapes Records, een Londens independent record label, gericht op avant-garde.

Het album wordt nog wel eens als EP gezien. T Is maar dat u het weet.

Wel in mijn lijst, want een zeer fraaie plaat. Geen popmuziek, maar och… een kniesoor…

Niet in mijn top 20 maar wel voorspeld in de top 10 en wel op plek 10. Geen slecht begin tot dusver moet ik zeggen.

chevy93 schreef:
(quote)
Ik hoop/verwacht nog een album met zelfs een paar stemmen minder.
Wat ik zeg. Wel een beetje laag, maar ach...

Ik zie dat ik hem zelfs op 3 voorspeld heb. Lijkt me een gevalletje 'vergeten lijstje langs te lopen' of wishful thinking. Of ergens daartussenin.

Vorige keer zat ik er naast met mijn Johann J. plekje in de voorspelling (toen had ik 'm dus wel) dus dat "soort" muziek schreef ik snel af voor dit jaar... Maar goed dit album zie ik ook meer als een EP en die maken eigenlijk nooit kans hier... Tot vandaag dus, ik heb hem ook niet in mijn lijst want ik neem geen EP's op (hij staat bij mij op een 4*).

Over Johann J. gesproken die bracht ook nog een album uit in 2009...

Wilde hem in eerste instantie niet in het voorspellijstje opnemen, want EP. Blijkt op de artiestenpagina toch tussen de reguliere albums te staan, dus op plek 6 gezet. Iets te enthousiast, maar wel wat belangrijke punten aangezien ik die vervelende apen weer eens over het hoofd gezien heb.

Casartelli (moderator)
Bullseye, oftewel ik had deze ook op 9. Gaat lekker tot nu toe.

Of het nou een lange EP of een kort album is, Frahm leek me genoeg mumelieveling voor een 7e plek in de voorspelling. Redelijk in de buurt dus.

Lekker begin wel ?Al moeten de absolute toppers nog komen. Ik verwacht veel van mijn #1 en #2 en ben ook heel benieuwd war mijn #4 kan.

catchup
Als voorbereiding heb ik dit ook geluisterd. Dacht eerst dat youtube een fout had gemaakt. Zoiets van verkeerde schijfje in het hoesje. Tussen kunst en kitsch schiet dit wel himmelhoch de Duitse kant op.

Ja, twee mooie plaatjes om mee te beginnen. Frahm is ook wel gegroeid als muzikant. Eerste keer dat ik hem zag was volgens mij op een zondagmiddag in de kleine zaal het Paard en toen was het maar een schuchter mannetje dat mocht openen voor Peter Broderick. Een van de laatste keren was in een strak uitverkochte grote zaal van het Paard en gaf hij zelfverzekerd een prachtig optreden. Deze Wintermusik vind ik wel een van zijn mooiere releases, al dacht ik ook dat het een EP was. Maar blijkbaar in de loop de jaren gecorrigeerd naar album... ik had hem op 7 in de voorspelling en op 15 in mijn eigen lijstje. Ik zie nu dat Animal Collective daar net buiten viel.

zaaf schreef:
9. Nils Frahm - Wintermusik
Het moet niet gekker worden. Een neoklassiek pianoplaatje van netaan een half uurtje en drie liedjes erop - op 9!... Geen popmuziek, maar och… een kniesoor…

Inderdaad....nou....

Waren dat trouwens al gebruikte toiletborstels bij die optredens?
Misschien spetterde het?

Veel voorspellers zijn in ieder geval bekend met de populariteit van Nils Frahm op MuMe, wat voor aardig wat hoge scores zorgt.
❌❌❌ luigifort ❌❌❌ krijgt als enige een mooie ster op zijn borst gespeld. Bovenaan ligt het vooralsnog heel dicht bij elkaar.

36 nico1616 +19
36 Teunnis +19
36 wibro +19
36 johan de witt +18
36 GrafGantz +17
35 luigifort* +20
34 Casartelli +18
34 chevy93* +14
32 herman +18
31 Gretz +17
19 EttaJamesBrown +19
19 dix +19
16 motel matches +0
15 ArthurDZ +15
14 stardust_be +14
13 Johnny Marr  +0
13 vigil +0

Who da man!!

luigifort schreef:
Who da man!!

Marcel Keizer?

west schreef:
(quote)

Inderdaad....nou....

Waren dat trouwens al gebruikte toiletborstels bij die optredens?
Ik denk niet dat hij in iedere plaats dat hij komt nieuwe toiletborstels koopt.

Overigens is het voor zolang ik kan herinneren al een volledig album. Ik leerde het kennen door de algemene toplijst (begin 2011) en daar komen geen EP's in.

Ah! Kop op! De zon schijnt!
Hoe krijgen ze het voor elkaar?

8. Fuck Buttons - Tarot Sport
https://www.musicmeter.nl/album/172871

Punten : 218
Nom. : 11
Nr. 1 van : niemand

Deed het steeds erg goed, maar op het eind ontving het album nauwelijks support waardoor er nog een stukkie gezakt werd.

Fuck Buttons is een experimenteel muziekduo afkomstig uit Bristol, Engeland. Het duo begon in 2004 en bestaat uit Andrew Hung en Benjamin John Power. Ze groeiden beiden op in Worcester en waar Hung een adept was van Aphex Twin, hield Power juist van bands als Mogwai. Ze raakten toch bevriend (;)) terwijl ze beiden de kunstacademie van Bristol deden.

Ze begonnen samen te werken teneinde een soundtrack te creëren voor een film die door Hung was gemaakt (waarom klinkt dit bekend?). Direct na formatie traden de boys zo vaak mogelijk op om al doende een stevige cultnaam op te bouwen. Er werd lovend over ze gesproken in muziekbladen naar aanleiding van die optredens die energiek waren en weliswaar noisy maar melodieus genoeg. In deze hype-periode werd, door New-Noise, geschreven dat "rarely have two men sounded so much like the end of the world"

Ze tekenden voor ATP (All Tomorrows Parties) en hun debuutplaat, Street Horrrsing, kwam uit in 2008, het jaar dat ze ook op Lowlands speelden. Bij ons eindigde dat album op 43, deze opvolger Tarot Sport is een gevierde plaat hier, het openingsnummer doet het altijd goed in de ladder. Die aanwijzingen moet voor de prognosestellers afdoende zijn geweest.

Is wel een lekker plaatje hoor, als ik eraan toe ben. Maar m uitzitten lukt me vaak niet. Uitzetten wel.

Ooooh FUCK, niet voorspeld, wel beluisterd vorige week en ik ging vrij hard hierop. Surf Solar In mijn eigen lijst op 15.

Johnny Marr schreef:
Ooooh FUCK, niet voorspeld
Ik zie een rode lantaarn...

Ik zie vooral een afzwaaier op muziekkennisgebied. Poeh, je wordt ouder papa. Geef het maar toe.

Op het gebied van fuckologie ga ik mij deze vrijdag hier maar eens op storten.

zaaf schreef:
(quote)

de andere rode lantaarn heeft deze ook niet...

EttaJamesBrown schreef:
Op het gebied van fuckologie ga ik mij deze vrijdag hier maar eens op storten.
Zonder overleg met mw JamesBrown?

Slechts 3 fortuinlijke lieden waagden de gok en durfden dark horse Fuck Buttons op te nemen in hun pronostiek. Voor nico1616 is het dubbel kassa want hij neemt zowel een ster als de leiding in ontvangst en is de enige die nog foutloos is. De grote middenmoot volgt nu op gepaste afstand.

56 nico1616* +20
36 Teunnis +0
36 wibro +0
36 johan de witt +0
36 GrafGantz +0
35 luigifort +0
35 motel matches +19
34 Casartelli +0
34 chevy93 +0
32 herman +0
32 ArthurDZ +17
31 Gretz +0
19 EttaJamesBrown +0
19 dix +0
14 stardust_be +0
13 Johnny Marr  +0
13 vigil +0

zaaf schreef:
(quote)

Oei, aan de paddo's gezeten ofzo? Klinkt niet best!

Aangename verrassing! Hopelijk ten koste van Britse rock.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:48 uur

geplaatst: vandaag om 17:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.