menu

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar

zoeken in:
Nee, ook niet.

Ook al niet, ik heb waarschijnlijk enkel zwakke albums in mijn lijst

Voorspeld op 10 en mijn nummer 20. DLZ

Daar is ie dan, the dark horse!

Johnny Marr is de enige die deze zag aankomen. Groot applaus en meteen aan de leiding

19 Johnny Marr
17 wibro
16 EttaJamesBrown
16 nico1616
0 GrafGantz
0 Joezer49263
0 vigil
0 motel matches
0 herman
0 Casartelli
0 dix
0 Gretz

Het gemiddelde van 3,78 heeft mij er van weerhouden deze als voorspelling in de top 10 te zetten. Ken het album verder ook niet.

Ik ken wel het album hiervoor en dat is best in orde. Maar ben nooit echt getriggerd geweest meer van deze band te beluisteren.

voorspellijst: nee, ook niet overwogen
eigen lijst: nee, ik ken de plaat niet

The Gaslight is mij te standaard rock, Dear Science te alternatief. Dus niet in mijn top 20.
Zo'n totaal verschillende albums maken de voorspelling van de top 10 dan ook bijzonder lastig.
Benieuwd of we een 9/10 krijgen, maar ik betwijfel het gezien de diversiteit van wat er nog genoemd is...

herman schreef:
Ik ken wel het album hiervoor en dat is best in orde. Maar ben nooit echt getriggerd geweest meer van deze band te beluisteren.
Ik zou zeggen, doe es gek

herman schreef:
Ik ken wel het album hiervoor en dat is best in orde.

Wolf Like Me

Ken enkel dit nummer van dat album en dat is best in orde.

Zoeven het nummer DLZ beluisterd. Zeker niet slecht, maar het nodigt mij nu niet direct uit om het hele album te beluisteren.

wibro schreef:
Zoeven het nummer DLZ beluisterd. Zeker niet slecht, maar het nodigt mij nu niet direct uit om het hele album te beluisteren.

OK ja, een beetje terecht wel. Het is een goed album maar DLZ is wel het onbetwiste hoogtepunt.

Vond Dancing Choose en Crying destijds vooral geweldig. Destijds toch wel veel geluisterd, maar uiteindelijk een beetje in de vergetelheid geraakt.

wibro schreef:
Het gemiddelde van 3,78 heeft mij er van weerhouden deze als voorspelling in de top 10 te zetten. Ken het album verder ook niet.

Vorige plaat Return to Cookie Mountain met een vergelijkbaar gemiddelde werd maar door 1 user in z'n Top 20 gezet. Dit was dus met geen mogelijkheid aan te zien komen. Ik ben hoogst verbaasd dat Dear Science 12 stemmen heeft gekregen en dat een grotere band uit Brooklyn het blijkbaar niet gered heeft.

Ik word altijd een beetje moe van de vergelijkingen die steeds gemaakt worden tussen The Gaslight Anthem en Bruce Springsteen. Eerstgenoemde heeft gewoon een eigen geluid en Bruce uiteraard ook. Ja Als TGA een enorme Springsteen kloon was geweest had ik ze waarschijnlijk lang niet zo goed gevonden. Brian Fallon is natuurlijk wel beïnvloed door Springsteen's muziek, maar dat is lang niet de enige invloed.

Dat wordt vanavond ongetwijfeld TV on the Radio on Spotify on IPad on House of Marley.

Volgens mij is mijn voorspellijstje een stuk beter dan de echte top10, en m'n eigen lijstje is nog eens een flink stuk beter dan m'n voorspellijstje. Kejje nagaan.

Gretz schreef:
Ik word altijd een beetje moe van de vergelijkingen die steeds gemaakt worden tussen The Gaslight Anthem en Bruce Springsteen. Eerstgenoemde heeft gewoon een eigen geluid en Bruce uiteraard ook. Ja Als TGA een enorme Springsteen kloon was geweest had ik ze waarschijnlijk lang niet zo goed gevonden. Brian Fallon is natuurlijk wel beïnvloed door Springsteen's muziek, maar dat is lang niet de enige invloed.

Mja, bij popquizzen heb ik al wel een paar keer nummers goed gehad door Gaslight Anthem in te vullen als ik dacht 'klinkt als Springsteen, maar is het niet'. Er zullen vast meer invloeden zijn, maar ik hoor ze in ieder geval niet.

Dear Science heb ik een behoorlijke tijd erg vaak gedraaid, maar weten tegenwoordig zelden nog de speler te vinden. Hun debuutalbum Desperate Youth... daarentegen. Briljante plaat. Een opgefockte variant van Morphine met erg veel stijl en afwisseling.

Nou ja daar doen ze zelf hard aan mee toch? Fallon geeft zelf altijd aan dat Bruce zijn grote inspiratiebron is en ze hebben al meerdere malen bij elkaar op t podium gestaan. Dan is het niet zo vreemd dat mensen hier die link leggen

The Gaslight Anthem & Bruce Springsteen The 59 Sound Live 2009 - YouTube

Casartelli (moderator)
Heb aan TV on the Radio in het jaar van uitkomen een keer 3* uitgedeeld. De niet al te geïnformeerde indruk is de omgekeerde van die bij The Gaslight Anthem: misschien is-ie bij herbeluistering wel beter. Tot die tijd niet in mijn Top 20.

Heb hem wel even in het vizier gehad voor de voorspelling (dichtte deze ook meer MuMe-credibility toe dan TGA), maar uiteindelijk was er toch te veel concurrentie. Lastig jaar om te voorspellen, zoals ook al door de voorspelleider en anderen is opgemerkt.

De grote 3 van 2008 die door iedereen voorspeld zijn, zullen zeker nog komen (neem ik aan). Er is zelfs een redelijke consensus dat deze de top 3 vormen.
Dan zijn er 7 die door minstens de helft van de deelnemers in de top 10 gezet zijn.
En dan nog 3 die meerdere keren genoemd zijn die ik ook niet kansloos acht.

Dus 10 kandidaten voor 5 plaatsen! Zouden we de prog dit keer overschat hebben? En komt dat gouden hiphopalbum nog?

nico1616 schreef:
En komt dat gouden hiphopalbum nog?

Oh nee, zie dat ik die vergeten ben in mijn voorspellingslijst, maar die komt zeker nog

nico1616 schreef:
En komt dat gouden hiphopalbum nog?

Misschien gaat die wel stunten. Ik heb hier wel gekkere dingen gezien.

8. Sigur Rós - Með Suð Í Eyrum Við Spilum Endalaust
https://www.musicmeter.nl/album/126832

Punten : 216
Nom. : 11
Nr. 1 van : likeahurricane

Een vergelijkbaar verloop met Gaslight, maar dan allemaal iets sterker. Goed starten, ruimschoots wegzakken en wederkeren.

We kwamen onze vrienden voor het laatst in 2005 tegen, op plekkie 5. Daarvoor scoorde men twee keer een tweede plek - in 2002 en 1999. Nu dus 8.
With a Buzz in Our Ears We Play Endlessly, zoals de plaat aanvankelijk zou heten, was bedoeld (dus) om Engelstalig te zijn. Maar aan het eind van de opnameperiode besloot men toch het meeste ofwel terug te vertalen, ofwel opnieuw van tekst te voorzien, IJslands dus. Dat paste de groep beter en haalde de onwennigheid eruit. Toch is er een Engelstalig nummer blijven 'staan': All Alright

De groep laat op deze langspeler het geijkte Sigur Rós-patroon nog wat meer los en komt met speelser en vrolijker werk op de proppen, met kortere nummers ook. De instrumentatie is wat meer traditioneel gitaar georiënteerd, met meer folkinvloed.

Sigur Rós behaagt me niet. Ook niet op zn vrolijkst. Daar kan geen lieve Björk iets aan doen.

Ongelofelijk, dat ik deze vergeten te voorspellen ben. Kan mezelf wel voor de kop slaan. Eén van m'n favoriete bands. Ze hebben echter nog betere albums gemaakt, vandaar in mijn eigen lijst net buiten de top 10, op 11 dus.

Zelf op #15 en voorspeld op #7.

Met Sigur Rós komen we op vertrouwd terrein, slechts 2 onfortuinlijken hadden die niet verwacht.
Werd meestal hoger ingeschat, een heel aantal keren op 4.
De vervelende 0 is bijna volledig verdwenen nu, bijna ...

36 nico1616* 20
36 wibro 19
32 EttaJamesBrown 16
19 Johnny Marr
19 Gretz 19
18 motel matches 18
18 herman 18
17 dix 17
16 Joezer49263 16
16 vigil 16
16 Casartelli 16
0 GrafGantz

Casartelli (moderator)
Het fijne aan Sigur Rós is dat ze Popplagið gemaakt hebben, verder kan hun muziek ook mij goeddeels gestolen worden. Van deze plaat is Festival wel ok, maar meer dan 2½* kon ik aan het geheel toch niet kwijt. Het aantal matches met mijn Top-20 blijft dan ook op 0.

Ik was een van die mensen die hem op 4 voorspeld had. Waarschijnlijk doet 8 meer recht aan de statistieken en heb ik derhalve de heilighuisjestatus van Sigur Rós hier toch wat overschat.

Casartelli schreef:
Waarschijnlijk doet 8 meer recht aan de statistieken en heb ik derhalve de heilighuisjestatus van Sigur Rós hier toch wat overschat.

Het moet de nodige troost bieden dat u daarin niet alleen was

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:49 uur

geplaatst: vandaag om 17:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.