menu

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar

zoeken in:
Een van de artiesten waardoor we nu met al die verschrikkelijke singersongwriters-ellende zitten op gescheept. En bedankt hè, Justin.

Niet mijn ding dus, krijg kromme tenen van die stem.

Oei, had ik The Field maar op plek 10 gezet, dan was ik nu spekkoper

GrafGantz voorlopig op 1 in de voorspellingscompetitie, ongelooflijk. Nu heb ik echt alles gezien hier op Musicmeter.

Ah, daar is mijn nummer 24. Best een mooie plaat van Bon Iver. Ben ik in de loop van de jaren wat minder gaan waarderen.

zaaf schreef:
10. [i] The Field ]

Hoe dan

Tot nu toe drie keer 'niet in mijn lijst' overigens

herman schreef:
Een van de artiesten waardoor we nu met al die verschrikkelijke singersongwriters-ellende zitten op gescheept. En bedankt hè, Justin.
Hahaha, ongezouten vind ik Herman het lekkerst

De indieheads dit jaar schromelijk overschat qua voorspellingen. De elektronische brigade juist onderschat.

dix
herman schreef:
Niet mijn ding dus, krijg kromme tenen van die stem.
En jeuk van die baard ...

Alleen Holocene kan ik smaken van m en die staat hier niet op..voor de rest is het gekweel...

Nog niets uit mijn lijst, ik verwacht er ook max. maar 1tje

7. Eddie Vedder - Into the Wild
https://www.musicmeter.nl/album/85387

Punten : 304
Nom. : 15
Nr. 1 van : Film Pegasus

Vrijwel de hele editie hand in hand met Bon Iver, qua positie.

Edward Louis Severson III werd door regisseur Sean Penn gevraagd om samen met Michael Brook de soundtrack voor de film te maken. Penn kende Vedder van bijdragen aan twee films waarin hij speelde, Dead Man Walking en I Am Sam.
Het project werd aanvankelijk volledig aan hem overgelaten, hij leefde zich in in de figuur Christopher McCandless, wat hem griezelig makkelijk afging. Hij realiseerde zich dat zijn songs het verhaal hielpen vertellen en na het schrijven trok hij zich met Pearl Jam producer Adam Kasper terug in Studio X (Seattle).

Vedder: "It was like I kinda went into some weird space for a week or two, and then I woke up out of this daze, and it was done. I don't really remember it."

Samen met Vedder's songs (waarvan twee geleend van anderen: Hard Sun en Society) vertegenwoordigden de composities van Brook de totale soundtrack. Brook's 'deel' is uitgebracht als Michael Brook - Into the Wild (2007)

Over het uiteindelijke resultaat zei Vedder: "Michael made great choices with the way he orchestrated the score...Our pieces of music meshed together pretty well for not having approached it in a way of making sure these puzzle pieces fit. They just did."

Mooie plaat, ik ben geen fan van Vedder, maar dit is mooi gedaan. Past prachtig bij de film.

Eddie zagen 14 van de 15 aankomen, alleen Dix miste de boot. Rudi S was de enige die hem exact juist voorspelde, GrafGantz blijft nipt aan de leiding.

55 GrafGantz 19
54 Nico 1616* 19
51 Luigifort 18
38 Rudi S* 20
37 Herman 19
36 Joezer 49263 17
35 Motel Matches 18
35 Arthur DZ 19
35 Chevy93 19
35 Vigil 19
35 Wibro 19
34 Johnny Marr 18
33 Gretz 18
32 EttaJamesBrown 16
17 Dix 0

zaaf schreef:
Die heeft vigil

Laat mij er buiten wil je

Vedder op 14 in mijn lijst.

dix
Wie?

vigil schreef:
(quote)

Laat mij er buiten wil je
Jij deed in 92 de voorspellingen. Maar als je dat liever wilt blocken, ik zal je verder niet lastig vallen

Zanger van Iron Maiden.

Na een dag werken even bijgelezen. Ik werk een keer per twee weken op de vrijdag en zaaf heeft de jammerlijke fout gemaakt (maar zelfs hij maakt fouten Hij heeft vast ook goede kanten ) om in de verkeerde week te gaan zitten met dit spel.

Gelukkig werd het beste van vandaag tot het laatst bewaard. Prachtplaat bij een prachtfilm. Verliest met de jaren ook niets aan schoonheid viel mij laatst weer op, toen hij weer eens opstond. Toch kwam hij niet verder dan plek 3 in dit jaar (maar ik verwacht mijn nummer 1 en 2 niet terug te zien in de top 10 )

zaaf schreef:
(quote)
Jij deed in 92 de voorspellingen. Maar als je dat liever wilt blocken, ik zal je verder niet lastig vallen

ik weet het, ik weet het maar ik probeer het achter me te laten

Eddie my man!. En toch doet maar een deel van deze soundtrack mij echt wat. Daarom 'maar' op 12. De film vond ik wel geweldig. Daar past de muziek heel mooi bij.

Rudi S schreef:
(quote)

Zanger van Iron Maiden.

Scream for me!

dix
Only Losers Take The Bus

west schreef:
De film vond ik wel geweldig. Daar past de muziek heel mooi bij.

Precies dit. Film inclusief muziek is super, album op zichzelf staand doet me vrij weinig.

dix
Ach so... Ik had soundtracks geblocked tijdens mijn search. Daarom is deze niet opgemerkt.

dix schreef:
Ach so... Ik had soundtracks geblocked tijdens mijn search. Daarom deze niet opgemerkt.

Eerst beginnen met de algemene toplijst van een jaar, dan kan je zulke albums niet missen.

6. Arctic Monkeys - Favourite Worst Nightmare
https://www.musicmeter.nl/album/71132

Punten : 320
Nom. : 15
Nr. 1 van : chevy93

En daar hebben we wibro's favo's weer. Deed het goed tijdens deze editie, de eerste week ietsje beter, stond nog heel even op het podium, maar moest een bescheiden stapje terug doen.

Over de relatie met de debuutplaat zegt men dat deze ambitieuzer is, steviger en beter geproduceerd.
De invloed van The Smiths is duidelijker te horen in de instrumentaties en Turner's stem die soms croont als een kruising van Morrissey en Richard Hawley.

Dat de plaat ook wat dansbaarder is, vooral door de bijdrage van de ritmesectie komt, volgens de groep, omdat Cook in die tijd ook DJ'de en de rest ging stappen en dansen.
6 nummers werden al tijdens optredens gespeeld voor de release en de plaat is vrij vlot opgenomen om weer snel verder te kunnen toeren.

De albumtitel komt van een tekstregel uit het nummer D is for Dangerous.

Vind ik persoonlijk nog wat beter dan de 1e.

GrafGantz schreef:
(quote)

Eerst beginnen met de algemene toplijst van een jaar, dan kan je zulke albums niet missen.
Of gewoon scores niet blocken, want waarom zou je?

Over het hoofd gezien...

zaaf schreef:
6. Arctic Monkeys - Favourite Worst Nightmare
Vind ik persoonlijk nog wat beter dan de 1e.
https://www.mememaker.net/static/images/memes/4276061.jpg

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:48 uur

geplaatst: vandaag om 17:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.