Muziek / Muziekgames / Marillion meter
zoeken in:
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 15 februari 2021, 20:07 uur
The Last Century for Man
Ik noteerde bij Gaza al even dat Marillion natuurlijk wel eens vaker Grote Onderwerpen aangekaart had. Zo ook hier. Jammer dat het in zo'n lullig liedje moet.
4,5
The Web
Het beste nummer van Script for a Jester's Tear: acht minuten muzikale achtbaan
9,5
Ik noteerde bij Gaza al even dat Marillion natuurlijk wel eens vaker Grote Onderwerpen aangekaart had. Zo ook hier. Jammer dat het in zo'n lullig liedje moet.
4,5
The Web
9,5
1
geplaatst: 15 februari 2021, 20:13 uur
Casartelli schreef:
The Last Century for Man
4,5
The Web
9,5
The Last Century for Man
4,5
The Web
9,5
En zelfs op Somewhere Else laten ze met A Voice from the Past wat mij betreft horen dat ze het toch nog niet helemaal verleerd zijn; in alles ( tekst, zang, muzikale begeleiding ) ver verheven boven The Last Century for Man.
The Web is mijn 3e 10 van Script maar moet toch Forgotten Sons en Chelsey Monday voor laten gaan ( en later ook nog Script zelf )
0
geplaatst: 15 februari 2021, 22:50 uur
De toppers blijven maar komen (en nu heeft Script dar toch al geen gebrek aan).
Tekstueel en toetsenwerk mogen er zeker zijn. Maar de ene keer dat Rothers goed van leer trekt.
Heerlijk. De solo die op 04:00 begint begint met 'The changes have to be made...' 1 min 25 seconden.
Wereldklasse. En dit voor een debut album.
The Web: 10
Tekstueel en toetsenwerk mogen er zeker zijn. Maar de ene keer dat Rothers goed van leer trekt.
Heerlijk. De solo die op 04:00 begint begint met 'The changes have to be made...' 1 min 25 seconden.
Wereldklasse. En dit voor een debut album.
The Web: 10
0
geplaatst: 15 februari 2021, 23:43 uur
Natuurlijk is The Web een wereldnummer, en na het horen van een gedrocht zoals The Last Century For Man zou een mens al gauw 12/10 willen geven 
Dat van die achtbaan, klopt volledig ook....
Toch houd ik het op een hele vette 9, ja 'maar' een 9
The Web - 9

Dat van die achtbaan, klopt volledig ook....
Toch houd ik het op een hele vette 9, ja 'maar' een 9
The Web - 9
1
geplaatst: 16 februari 2021, 09:12 uur
bonothecat schreef:
Vandaag: The Web
Zou je het Youtubelinkje er ook weer bij willen zetten?
Marillion - The Web
The Web --> 9,5
0
geplaatst: 16 februari 2021, 13:08 uur
Dieter schreef:
Marillion - The Web
The Web --> 9,5
(quote)
Marillion - The Web
The Web --> 9,5
Luister em in de NW remaster. Dat klinkt zoveel beter dan deze betrekkelijk doffe niet dynamische versie.
The Web (1997 Remaster) - YouTube
Al iets beter, maar de remix van vorig jaar doet echt de pannen op het dak rinkelen en doet dit album
klinken of ie gisteren was opgenomen.
0
geplaatst: 16 februari 2021, 13:21 uur
bonothecat schreef:
Zonder het dagelijkse rekenwerk kan ik alvast een uitspraak doen: The last Century For Man wordt maar marig gepruimd. Nieuwe tussenstand komt woensdag.
(embed)
Zonder het dagelijkse rekenwerk kan ik alvast een uitspraak doen: The last Century For Man wordt maar marig gepruimd. Nieuwe tussenstand komt woensdag.
(embed)
Doen we niet meer aan YouTube-links? Ik gebruik normaliter geen spotify?
0
geplaatst: 16 februari 2021, 15:12 uur
Ik doen zelf helemaal niks met youtube. Dus het was puur service van de zaak. Volgens mij kan een ieder heel snel zelf het juiste filmpje vinden. En eventueel ook nog de versie gaan luisteren die hem het meest aan staat.
0
geplaatst: 16 februari 2021, 16:05 uur
0
geplaatst: 16 februari 2021, 17:34 uur
Oei, ik loop een beetje achter nu. Even een inhaalslag maken :
Bitter Suite: Mooi nummer van de beste cd met Fish. Een 9
Berlin: Nog een top nummer. Een 10
The Last Century for Man: Het kan niet altijd een feest blijven, een vervelend nummer. Een 4,5
The Web: Met een prachtige gitaar solo van Steve Rothery. Een 9,5
Bitter Suite: Mooi nummer van de beste cd met Fish. Een 9
Berlin: Nog een top nummer. Een 10
The Last Century for Man: Het kan niet altijd een feest blijven, een vervelend nummer. Een 4,5
The Web: Met een prachtige gitaar solo van Steve Rothery. Een 9,5
0
geplaatst: 16 februari 2021, 17:59 uur
Ik mis zelf die linkjes naar spotify of youtube niet aangezien ik altijd de cd erbij pak of een dvd/blue ray.
Af en toe zoek ik nog wel eens een live versie op youtube als ik die niet op dvd heb.
En voor The Web inderdaad de Remastered van 2020 geluisterd! Vandaar net als bij daniel1974nl de 10 punten in plaats van een hele hoge 9
Nog 2 nummers van Script te gaan en wordt dus weer 2x genieten!
Ook voor The Last Century for Man the cd erbij gepakt ( nadat alle stof er nu wel af is sinds de start van de Marillionmeter
) .
Af en toe zoek ik nog wel eens een live versie op youtube als ik die niet op dvd heb.
En voor The Web inderdaad de Remastered van 2020 geluisterd! Vandaar net als bij daniel1974nl de 10 punten in plaats van een hele hoge 9

Ook voor The Last Century for Man the cd erbij gepakt ( nadat alle stof er nu wel af is sinds de start van de Marillionmeter

0
geplaatst: 16 februari 2021, 18:08 uur
Bravejester De echte fan heeft alles gewoon op CD toch ? Vaak in verschillende versies ook nog vermoed ik. Ik wel in ieder geval. Al weet ik niet waar ik mijn straight through cd van Script heb, al hoop ik wel ergens want die heb ik nog door Fish laten signeren ooit.
1
geplaatst: 16 februari 2021, 20:04 uur
Vandaag gaan we niet één, niet twee, maar drie nummers beoordelen.
This Town
The Rake's Progress
100 Nights
Dus graag 3 cijfers.
This Town
The Rake's Progress
100 Nights
Dus graag 3 cijfers.
0
geplaatst: 16 februari 2021, 20:32 uur
Live zeker altijd top dit drieluik met een geweldig einde waar Steve Hogarth weer eens laten horen waartoe hij in staat is 
Nog even weer beluisteren ( origineel en live ) om dit per onderdeel te waarderen!

Nog even weer beluisteren ( origineel en live ) om dit per onderdeel te waarderen!
0
geplaatst: 16 februari 2021, 20:39 uur
The Web trouwens voorlopig binnen op nr 10 met een gemiddelde van 8.86 en 22 stemmen!
* denotes required fields.