menu

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar #2

zoeken in:
johan de witt schreef:
Nummers 1 en 2 vlakbij elkaar?

En ook nog wel een derde enigszins in de buurt denk ik.

Hopen dat de prog net buiten de top 10 is gevallen, dan kan ik misschien eens 10/10 scoren in de pronostiek.

GrafGantz schreef:
Ik weet niet eens meer waar ik zelf vorig jaar veel naar luisterde

Dat dementeren begint ook steeds eerder...

Gretz schreef:
Hopen dat de prog net buiten de top 10 is gevallen, dan kan ik misschien eens 10/10 scoren in de pronostiek.

Ik ben ook wel redelijk optimistisch dit jaar. Alleen de nummer 10 en 7 zijn twijfelachtig (ja, echt). Die nummer 7 is denk ik de prog waar jij het over hebt.

Ik ga nog geen verklapsels geven. 365 albums, dat mogen jullie weten. En er klopt er nu nog 1 op de deur om er nog een paar binnen te laten.

Ik heb gewerkt, morgen gaat de wekker om 6 uur. Nee ik hoef geen meelij, maar begrip voor de mededeling dat ik de presentatie deze keer (ter afkicking best goed) anders ga aanpakken.

Morgen schrijf ik stukjes, want er zijn vrij veel last minute lijstjes. 's Avonds kerstdiner op het werk en zaterdag pakken we ouderwots uit. Met de start van de countdown (voor de minder goed verstaander)

Teunnis schreef:
Die nummer 7 is denk ik de prog waar jij het over hebt.

Volgens mij zijn er sinds 2004 - toen deze band nog een respectable #5 wist te scoren - een aantal proggers afgehaakt. Ik zou verbaasd zijn als ze nu in de buurt komen van de 200 punten.

Ik zou verbaasd zijn mocht die er niet in staan.

zaaf schreef:
's Avonds kerstdiner op het werk

Oh jee, bij mij ook. Je bent toch niet stiekem een collega van me?

Gretz schreef:

Je kan ook anders gokken natuurlijk...

Maar gelukkig dat er een aantal afgevallen zijn want al die variatie in de lijst wordt niet gewaardeerd

Oooeeehhh mijn lijstjesverslaving wordt wel erg op de proef gesteld vandaag. Gelukkig wordt dat meer dan goed gemaakt morgen en overmorgen

Ik heb nu een voorspellingslijstje binnen van Hacker, Gretz, herman, Teunnis, johan de witt, stardust_be, motel matches, Casartelli, wibro, jordidj1, EttaJamesBrown, chevy93 en uiteraard dixieboy.

Van habitués GrafGantz en ArthurDZ a.k.a. Tuurieboy heb ik nog niets ontvangen. Vreemd, hopelijk komen die vandaag nog in mijn PB-box terecht. Jullie hebben nog de hele dag!

En ik heb speciaal een vrije dag genomen (want gisteren kerstborrel met collega's).

EttaJamesBrown schreef:
En ik heb speciaal een vrije dag genomen (want gisteren kerstborrel met collega's).

Ga lekker een stukje wandelen langs de Waddenzee ouwe reus!

uit mijn losse pols nog snel even een glazen bol lijstje ingestuurd.

Johnny Marr schreef:
Van habitués GrafGantz en ArthurDZ a.k.a. Tuurieboy heb ik nog niets ontvangen. Vreemd, hopelijk komen die vandaag nog in mijn PB-box terecht. Jullie hebben nog de hele dag!

Nu geen tijd want aan het werk, daarna door naar kerstdiner van werk. Wellicht vanavond laat een lijstje als ik het niet vergeet (lees: als ik niet te veel wijntjes op heb ?), heb je nog een deadline?

GrafGantz schreef:
(quote)

Nu geen tijd want aan het werk, daarna door naar kerstdiner van werk. Wellicht vanavond laat een lijstje als ik het niet vergeet (lees: als ik niet te veel wijntjes op heb ?), heb je nog een deadline?

De deadline is tot wanneer zaafieboy de eerste naam bekendmaakt, dus je hebt waarschijnlijk nog tot morgenochtend

Nog -1,43 dagen… uitslag over het jaar 2016 binnen van:

Niemand

Dus nog niet en graag wel van:

zaaf

Ik heb m’n angst om buiten de gebaande paden te voorspellen toch maar overboord gezet en dat album met die puntjes toch meegenomen. Dit gaat helaas ten koste van een groot persoonlijk favoriet die ik gisteren nog loven zag.

10. Marillion - F.E.A.R. (Fuck Everyone and Run)
https://www.musicmeter.nl/album/548884

Punten : 224
Nom. : 10
Nr. 1 van : Bonk, vigil

Marillion! Was er twijfel? De guys doen het nochtans goed in onze kringen: ik tel 8 top 25 noteringen waarvan 4 in de top 10 - vóór deze prestatie. Het was inderdaad niet zeker of FEAR het zou halen, want ofschoon de top 20 nooit werd verlaten, was men meer buiten dan binnen de top 10 te vinden. Vigil gaf er de laatste stevige klap op en met nog wat scores die volgden werd geconsolideerd.

Waar de groep na Marbles, volgens de fans, de kwalitatieve vleugels wat liet vieren, werd met voorganger Sounds That Can't Be Made al wat beterschap beloofd.
Een jaar voor verschijnen werd via Pledgemusic het door hen meermaals beproefde systeem van pre-orderen weer uit de kast gehaald, mogelijk een van de redenen waardoor deze plaat ook in de charts vanaf verschijnen direct hoog scoorde - op het niveau van hun jaren '80 successen.

Hogarth over de titel:
”This title is adopted not in anger or with any intention to shock. It is adopted and sung (in the song "New Kings”) tenderly, in sadness and resignation inspired by an England, and a world, which increasingly functions on an “Every man for himself” philosophy. I won’t bore you with examples, they’re all over the newspapers every day. There’s a sense of foreboding that permeates much of this record. I have a feeling that we’re approaching some kind of sea-change in the world – an irreversible political, financial, humanitarian and environmental storm. I hope that I’m wrong. I hope that my FEAR of what “seems” to be approaching is just that, and not FEAR of what “is” actually about to happen.”

Mij pakt het niet.

Ik dacht ik doe eens gek en voorspel 'm op 6. Ik ben toch ook zo enthousiast...

Je staat daarmee ongetwijfeld niet onderaan!

Voorspeld op plek 7. Niet in mijn top 20. Het album niet eens beluisterd trouwens.

Gretz schreef:
Ik heb m’n angst om buiten de gebaannde paden te voorspellen toch maar overboord gezet en dat album met die puntjes toch meegenomen. g.

Verstand komt met de jaren

Ik had hem zelf op 6 in de voorspelling, ik was blijkbaar vergeten dat er afhakers (Leavers) waren

Bij mij op 12 (dit jaar is erg sterk!), van een hogere positie werd het toch afgehouden door het prekerige van het album.

GrafGantz schreef:
Ik dacht ik doe eens gek en voorspel 'm op 6. Ik ben toch ook zo enthousiast...

Ja,ja tijdens het kerstdiner jouw lijstje natuurlijk nog een beetje bij gezaafd.

Vandaag begin ik sterk (met voorspellen tenminste). De plaat nog nooit beluisterd. 'k Weet ook niet of ik daar zin voor wil maken.

Ach ja, dan hebben we het beste meteen maar weer gehad. Dat is ook een vorm van spanning opbouwen
Prachtig spannend album waar Marillion me toch wel erg aangenaam mee wist te verrassen door een niveau te bereiken waarvan ik vreesde dat ze het nooit meer zouden halen.

Bij de buren ben ik overigens begonnen met 'the Greatest Hits of Aretha Franklin'. Daar zijn julllie tussendoor allemaal ook welkom ( om daarna weer snel naar Zaaf te gaan).

Rudi S schreef:
(quote)

Ja,ja tijdens het kerstdiner jouw lijstje natuurlijk nog een beetje bij gezaafd.

De kerstkeukentafel?

dix
zaaf schreef:
Je staat daarmee ongetwijfeld niet onderaan!

Natuurlijk eindigt Graf dit jaar niet onderaan bij de voorspellingen. Goed gegeten trouwens?

Gast
geplaatst: vandaag om 17:44 uur

geplaatst: vandaag om 17:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.