Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 18 januari 2020, 20:23 uur
1
geplaatst: 31 maart 2020, 02:31 uur
Lady Wray - Piece Of Me
Heerlijke baslijn en ritmische piano, uitmuntende teksten en prachtig soulvolle vocalen.
Heerlijke baslijn en ritmische piano, uitmuntende teksten en prachtig soulvolle vocalen.
0
geplaatst: 31 maart 2020, 21:52 uur
Sjaakspeare schreef:
Lady Wray - Piece Of Me
(embed)
Lady Wray - Piece Of Me
(embed)
Nice.. Haar stem klinkt soms (stukje vanaf 0:25 bijvoorbeeld) precies als Mary J Blige in mijn oren.
0
geplaatst: 1 april 2020, 11:34 uur
Haar album uit 2016 was maar mwa-mwa. Dit nummer wil ik daar aan toevoegen.
0
geplaatst: 3 april 2020, 12:56 uur
Reijersen schreef:
0.0
Nee, geintje. Ik had eerder al geconcludeerd dat jouw smaak wat soul betreft haast zo ver als mogelijk van de mijne verwijderd is. Ik vind dit nummer werkelijk fantastisch. Erg van onder de indruk. Vooral van de productie en de pathos. Maar ik ben het met je eens dat Queen Alone niet bijzonder was.

0
geplaatst: 3 april 2020, 16:00 uur
Sjaakspeare schreef:
0.0
Nee, geintje. Ik had eerder al geconcludeerd dat jouw smaak wat soul betreft haast zo ver als mogelijk van de mijne verwijderd is.
(quote)
0.0
Nee, geintje. Ik had eerder al geconcludeerd dat jouw smaak wat soul betreft haast zo ver als mogelijk van de mijne verwijderd is.
Maar eh.. wat vonden jullie dan van bovenstaande SAULT? Is dat niet lekker dan?

3
geplaatst: 4 april 2020, 11:21 uur
Soul people, het treurige bericht van gisteren deed gister avond grijpen naar de geweldige docu. Soul Power.
Hebben jullie die gezien? Hoe sterk is dit?:
Hebben jullie die gezien? Hoe sterk is dit?:

1
Soulman89
geplaatst: 8 april 2020, 16:37 uur
Minneapolis schreef:
Soul people, het treurige bericht van gisteren deed gister avond grijpen naar de geweldige docu. Soul Power.
Hebben jullie die gezien? Hoe sterk is dit?:/
Hebben jullie die gezien? Hoe sterk is dit?:/
Heerlijk optreden van Bill (R.I.P). Die docu heb ik nooit gezien, dus die ga ik maar eens kijken aangezien we toch in quarantaine zitten

1
geplaatst: 13 juli 2020, 23:24 uur
Fijn album

Dinner Party (Terrace Martin, Robert Glasper, 9th Wonder, Kamasi Washington)
Dinner Party - Dinner Party (2020) - MusicMeter.nl
0
geplaatst: 22 november 2020, 20:02 uur
Duffy is terug:
Vind het erg goed. Dat had ik niet direct verwacht!
Vind het erg goed. Dat had ik niet direct verwacht!
4
geplaatst: 25 juli 2021, 10:50 uur
Gebruikt in een bekende reclame. Ik moest 'm opzoeken. Het nummer blijkt 50 jaar jonger dan ik dacht obv het korte stukje in de reclame (op 00:56).
0
geplaatst: 31 juli 2021, 13:15 uur
Voor wie niet vies is van een mix van jazz en (een soort van) soul. Vooral richting het eind vind ik Hugh Masekela's trompet erg mooi.
2
geplaatst: 12 februari 2022, 09:41 uur
Is dit iets voor de liefhebbers? Kwam het toevallig vanochtend tegen.
0
geplaatst: 12 februari 2022, 11:20 uur
MarkS73 bedankt voor de reminder om eens wat meer werk van Esther Phillips te gaan verkennen. Ik heb hier alleen het mooie From a Whisper to a Scream (waarschijnlijk ook haar bekendste album) in de kast staan.
1
geplaatst: 12 februari 2022, 11:22 uur
Graag gedaan:)
Black Eyed Blues is mijn favoriet van haar, dat is ook de plaat waar dit nummer op staat.
Black Eyed Blues is mijn favoriet van haar, dat is ook de plaat waar dit nummer op staat.
0
geplaatst: 25 februari 2022, 16:10 uur
Hij heeft bij mijn weten niet veel platen gemaakt maar vooral als sessiemuzikant gewerkt maar wat hij zelf heeft opgenomen klinkt ontzettende lekker...
1
geplaatst: 15 augustus 2022, 13:57 uur
Ik vind dit zo'n geweldig nummer dat ik het toch even moet promoten...
1
geplaatst: 15 augustus 2022, 14:13 uur
Vind 50 Foot Woman ook een beter (en veel lekkerder) nummer.
Bedankt voor de tip
Bedankt voor de tip

2
geplaatst: 2 mei 2023, 08:04 uur
Obongjayar - I Wish It Was Me (Live)
Briljante soulballad, opgevoerd in intieme setting voor z'n familie. De rest van Obongjayars debuutalbum zou ik overigens niet typeren als soul, maar dit nummer om tal van redenen zonder meer.
1
geplaatst: 27 december 2024, 00:52 uur
Vorige stond er al even (wat een mooi optreden zeg), maar beiden erg mooi!
Bedankt voor de tips.
Bedankt voor de tips.
* denotes required fields.