De Site / Gebruikers / Op vakantie!
zoeken in:
3
geplaatst: 5 augustus 2023, 02:22 uur
Met het gezin vier weken door Thailand en Cambodja.
Hoogtepunt tot nu toe is een dag lang met een tuktuk de omgeving van Battambang (Cambodja) verkennen.
Geweldige mensen, rijstvelden in alle kleuren groen, veel tempels en een stukje oorlogsgeschiedenis.
Hoogtepunt tot nu toe is een dag lang met een tuktuk de omgeving van Battambang (Cambodja) verkennen.
Geweldige mensen, rijstvelden in alle kleuren groen, veel tempels en een stukje oorlogsgeschiedenis.

4
Mssr Renard
geplaatst: 21 oktober 2023, 06:42 uur
Vandaag gaan we een week naar Lëzebuerg. Dat is 6,5 uur met de trein (via Sittard dan de bus naar Maastricht dan weer de trein met een overstap in Liège). Dat zijn mooie uitzichten als we doorcde Ardennen rijden. In Maastricht nemen we trouwenseen uur overstaptijd, omdat we cvan die stad houden, de benen wat kunnen strekken en wat kunnen eten.
Dan zijn we drie dagen in de hoofdstad en daarna drie dagen in Echternach bij het Müllerthal.
Ik ben er al eens eerder geweest. Het mooiste land van de wereld. Dat wordt veel wandelen, hiken en uitrusten ook (en bergen beklimmen en van de uitzichten genieten). Ik neem ook mijn nieuwe verrekijker mee (welke ik van mijn vrouw kreeg, omdat ik hopelijk mijn studie heb afgerond).
Zaterdag over een week 's-avonds weer thuis in Amsterdam Noord.
Dan zijn we drie dagen in de hoofdstad en daarna drie dagen in Echternach bij het Müllerthal.
Ik ben er al eens eerder geweest. Het mooiste land van de wereld. Dat wordt veel wandelen, hiken en uitrusten ook (en bergen beklimmen en van de uitzichten genieten). Ik neem ook mijn nieuwe verrekijker mee (welke ik van mijn vrouw kreeg, omdat ik hopelijk mijn studie heb afgerond).
Zaterdag over een week 's-avonds weer thuis in Amsterdam Noord.
4
geplaatst: gisteren om 10:24 uur
Lichtelijk zenuwachtig. Vandaag naar Schiphol en morgen naar Zuid Afrika. Daar een rondreis vanaf Johannesburg richting Durban in een huurauto. En dan nog naar Kaapstad. Waarom zenuwachtig ? Wel, als je je reisinformatie leest heb je de neiging om vooral ergens in een hotel te zitten en niks te doen. Carjacking, met gesloten deuren rijden, niet na zonsonder- en -opgang naar buiten toe, losgeld, wegomleggingen waarbij je extra moet betalen enz.. Tsja, leuk ? Mwoah.. Alsof we een soort prooi zijn voor zowel mensen als roofdieren (what's the difference..).
Maar goed, natuurlijk ook muziek mee. Altijd Mark Hollis en de laatste twee van Talk Talk. Puur sfeerbeleving, De laatste van Bon Iver en IQ (allebei zeer mooi) staan klaar en dan nog wat Pineapple Thief (dat is echt 'on the road' muziek).
Maar ook daar de lokale muziek op de radio natuurlijk aan. Ik vind dat zeer bij een buitenlandse reis passen. Bijvoorbeeld gejodel in de Alpen, Italo pop in Italië en schlagers (hoe erg ook) in Duitsland. Dat hoort erbij. Ik heb nu nog het gevoel dat ik daar heel veel Paul Simon zal horen, ik weet het echt niet.
Ah ! Even deze gecheckt. Zal hem eens downloaden: Top 50 - Zuid Afrika. Ik ken misschien 2 of 3 artiesten. De rest is best local.
Ook blijkbaar regelmatig zonder internet daar aan de andere kant van de evenaar. Dus niet mee kunnen doen met de Progladder of wat er dan ook in de wereld gebeurt. Misschien ook weleens goed om mee te maken.
Even van alles weg... ja, ik heb er zin in maar ook benieuwd hoe het zal zijn geweest als ik over een aantal weken weer de voordeursleutel thuis omdraai..
Maar goed, natuurlijk ook muziek mee. Altijd Mark Hollis en de laatste twee van Talk Talk. Puur sfeerbeleving, De laatste van Bon Iver en IQ (allebei zeer mooi) staan klaar en dan nog wat Pineapple Thief (dat is echt 'on the road' muziek).
Maar ook daar de lokale muziek op de radio natuurlijk aan. Ik vind dat zeer bij een buitenlandse reis passen. Bijvoorbeeld gejodel in de Alpen, Italo pop in Italië en schlagers (hoe erg ook) in Duitsland. Dat hoort erbij. Ik heb nu nog het gevoel dat ik daar heel veel Paul Simon zal horen, ik weet het echt niet.
Ah ! Even deze gecheckt. Zal hem eens downloaden: Top 50 - Zuid Afrika. Ik ken misschien 2 of 3 artiesten. De rest is best local.
Ook blijkbaar regelmatig zonder internet daar aan de andere kant van de evenaar. Dus niet mee kunnen doen met de Progladder of wat er dan ook in de wereld gebeurt. Misschien ook weleens goed om mee te maken.
Even van alles weg... ja, ik heb er zin in maar ook benieuwd hoe het zal zijn geweest als ik over een aantal weken weer de voordeursleutel thuis omdraai..
1
geplaatst: gisteren om 11:05 uur
Check zeker even de muziek van Ziané Saayman, meneer
En vergeet niet om een braaibroodjie te eten
Die Braaibroodjie Reël
TikTok - Make Your Day
Andere Afrikaanse aanraders: Die Heuwels Fantasties, Gert Vlok Nel, Kurt Darren en Franja Du Plassis

Die Braaibroodjie Reël
TikTok - Make Your Day
Andere Afrikaanse aanraders: Die Heuwels Fantasties, Gert Vlok Nel, Kurt Darren en Franja Du Plassis

5
geplaatst: gisteren om 17:02 uur
Gisteren naar Denemarken gereden voor een bescheiden rondreis. We bezoeken Billund (vanwege Legoland uiteraard), Odense en Kopenhagen. In Kopenhagen hoop ik in elk geval het Hard Rock Café te bezoeken. Verder zien we wel wat we tegenkomen. Het is de tweede keer dat we in Denemarken zijn, maar alledrie de genoemde plaatsen zijn voor ons de eerste keer.
Muziek voor onderweg: Willie Nelson, Johnny Cash, Marlene Bakker, de Troebadoers, The Highwaymen en Tom Petty.
Muziek voor onderweg: Willie Nelson, Johnny Cash, Marlene Bakker, de Troebadoers, The Highwaymen en Tom Petty.
0
geplaatst: gisteren om 20:25 uur
nlkink schreef:
Gisteren naar Denemarken gereden voor een bescheiden rondreis. We bezoeken Billund (vanwege Legoland uiteraard), Odense en Kopenhagen. In Kopenhagen hoop ik in elk geval het Hard Rock Café te bezoeken. Verder zien we wel wat we tegenkomen. Het is de tweede keer dat we in Denemarken zijn, maar alledrie de genoemde plaatsen zijn voor ons de eerste keer.
Wow, gereden.. hoe lang doe je daarover?
0
geplaatst: gisteren om 21:27 uur
Van Assen naar Billund is 587 km. Dat is toch niet zo ver?
/edit: je hebt waarschijnlijk abusievelijk Valencia ingetypt bij Google Maps

0
geplaatst: gisteren om 21:44 uur
GrafGantz schreef:
(quote)

Vanaf Eindhoven is het al gauw 8,5 uur rijden. Dat vind ik pittig hoor.

Maar een roadtripje van een paar dagen is wel leuk natuurlijk. Achteraf hadden we dat meer moeten doen.
Wat is de wereld stiekem klein.
0
geplaatst: gisteren om 22:06 uur
GrafGantz schreef:
(quote)

Billund, Jutland - are you kidding me? NL is toch ook meer dan Drenthe. Of trek je 's avonds je korte broek aan om met Lego te spelen, reden waarom je naar Billund zou gaan. Dordrecht en Apeldoorn zijn nog spannender. Enige leuke stad in Jutland is Aarhus, modestad en paar goede platenzaken ook.
Kopenhagen is - met ferry (Puttgarden) of brug over de Grote Belt - echt wel een stukje verder
0
geplaatst: vandaag om 05:43 uur
Met een paar korte pauzes hebben we er ongeveer 7,5 uren over gedaan, voskat. Aarhus had ik al een paar keer eerder bezocht, Mjuman. We zijn ook al eens een keer vanaf Frederikshavn naar Assen gereden in één dag. Wat in Denemarken wel helpt is dat de mentaliteit op de autoweg anders is dan in Nederland. Tenminste, zo ervaar ik het. Het is meer ontspannen rijden. Een beetje zoals in Nederland boven de IJssel.
0
geplaatst: vandaag om 06:45 uur
Mjuman schreef:
Billund, Jutland - are you kidding me? NL is toch ook meer dan Drenthe. Of trek je 's avonds je korte broek aan om met Lego te spelen, reden waarom je naar Billund zou gaan. Dordrecht en Apeldoorn zijn nog spannender. Enige leuke stad in Jutland is Aarhus, modestad en paar goede platenzaken ook.
Kopenhagen is - met ferry (Puttgarden) of brug over de Grote Belt - echt wel een stukje verder
(quote)
Geen idee waarom je mij hier op aanvalt. nlkink woont in Assen en zegt dat hij Billund heeft bezocht, dus ik stip aan hoeveel km's dat is.
0
geplaatst: vandaag om 07:46 uur
Ja, dat vond ik ook een rare. Het kan ook deels over mij gaan. Een korte broek aantrekken en met Lego spelen. Nou nee, dat ligt ver achter me. Ik heb er echter fijne herinneringen aan. Mijn twee zonen overigens ook. Billund is zonder Legoland inderdaad een saai plaatsje met een niet erg fraai centrum.
* denotes required fields.