Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van... (Shaky)
zoeken in:
0
geplaatst: 27 augustus 2019, 16:31 uur
jordidj1
Ik zet m'n geld op 1 van de volgende 7 überclassics:
Eefje de Visser - De Bedoeling (doh)
Kate Tempest - Europe Is Lost (Kateeeeeeeeeee
)
Lange Frans & Baas B - Moppie (helemaal toppie)
Monique Smit - Blijf Je Vanavond (na na na na)
Tim Douwsma - Je Bent de Hemel (Fryslân boppe!!)
De Kast - Hart van Mijn Gevoel (Fryslân boppe!!)
Donny Benét - Santorini (#besteooit)
Ik zet m'n geld op 1 van de volgende 7 überclassics:
Eefje de Visser - De Bedoeling (doh)
Kate Tempest - Europe Is Lost (Kateeeeeeeeeee

Lange Frans & Baas B - Moppie (helemaal toppie)
Monique Smit - Blijf Je Vanavond (na na na na)
Tim Douwsma - Je Bent de Hemel (Fryslân boppe!!)
De Kast - Hart van Mijn Gevoel (Fryslân boppe!!)
Donny Benét - Santorini (#besteooit)
1
geplaatst: 27 augustus 2019, 17:17 uur
Oh wacht , Condolence van Benjamin Clémentine
op 1, ik Let ook niet op
op 1, ik Let ook niet op

3
geplaatst: 27 augustus 2019, 19:12 uur
Johnny Marr schreef:
Je wil ons op een dwaalspoor brengen. Ik ben er bijna zeker van dat het zal gaan tussen 'Waarom Zou Je Dat Doen' van Nielson of 'Als Het Avond Is' van Suzan & Freek.
(quote)
Je wil ons op een dwaalspoor brengen. Ik ben er bijna zeker van dat het zal gaan tussen 'Waarom Zou Je Dat Doen' van Nielson of 'Als Het Avond Is' van Suzan & Freek.
Dat nummer van Nielson heet "IJskoud". Je weet ook niks.
6
geplaatst: 27 augustus 2019, 21:54 uur
Ik heb hier een tribune geplaatst, cola en chips voor iedereen.
0
geplaatst: 27 augustus 2019, 22:25 uur
Soms, soms weekend vanaf maandag
Soms, soms allemaal chicks
En soms HELEMAAL NIKS
Hoe lang moet ik nog wakker blijven J?
En soms HELEMAAL NIKS

0
geplaatst: 27 augustus 2019, 22:27 uur
Gretz schreef:
En soms HELEMAAL NIKS
En soms HELEMAAL NIKS

HELEMAAL WAKKER
0
geplaatst: 27 augustus 2019, 22:30 uur
0
geplaatst: 27 augustus 2019, 22:43 uur
En dan zeker om 23:59 de nummer 1 posten? Vindt ie leuk hoor
3
geplaatst: 27 augustus 2019, 22:46 uur
jordidj1 schreef:
Jammer dat ik geen ambtenaar ben
Dan had je de uitslag om 17u al gepost..Jammer dat ik geen ambtenaar ben
0
geplaatst: 27 augustus 2019, 23:10 uur
Nou, ik zal de bar dichtgooien en de kassa doen. Als jullie het zo graag willen weten :s
2
geplaatst: 28 augustus 2019, 01:08 uur
Ik ben ook geen ambtenaar en ben inmiddels ook gewoon klaar J. Dus geen smoesjes meer. Pomp dat Georgisch volkslied maar x
26
geplaatst: 28 augustus 2019, 02:19 uur
1. Talk Talk - Time It's Time
https://www.musicmeter.nl/images/cover/5000/5296.300.jpg
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away
Toen ik mij een kleine twee jaar terug inschreef voor dit topic, had ik nog geen flauw benul wat ik op nummer één zou moeten zetten. Er was wel een handjevol tracks die het verdienden, maar ik niet echt "het" gevoel bij had. Ik had altijd wel een beetje in hoofd zitten hoe mijn favoriete song aller tijden moest klinken. Het moest geen openingstrack zijn, nee, een afsluiter. Dan weet je ook direct dat het klaar is, iets met perfectionisme. Echter had ik er een hard hoofd in, een klein halfjaar terug, dat ik dat nummer nog op tijd zou vinden.
Totdat Mark Hollis in februari overleed. Ik heb schijnbaar de gave om bepaalde dingen laat te ontdekken, dus helaas moest de dood van Talk Talk's frontman ervoor zorgen dat ik hun schitterende discografie mocht ontdekken. Natuurlijk, de hitjes van de groep stonden wel enigszins in mijn geheugen gegrift en I Believe You haalde mijn top 500 ook vorig jaar, maar voor de rest boeide hun muziek mij geen reet. Nu staan ze op 1, best een geslaagde DAB dus.
Waar Decades de poorten naar de hel opent, doet Time It's Time dat voor de hemel. Chameleon Day zet de toon met zijn stilheid, waarna een melancholische brug wordt gecreëerd naar hiernamaals. Langzaamaan ebben we weg naar het geluidloze, al dan niet begeleid door de prachtige climax die zich beetje bij beetje opbouwt. Na het laatste refrein kunnen we alle emotie laten gaan en vieren dat we leven. Het is klaar voor Hollis, maar voor ons nog niet.
Deze top 100 is klaar, maar mijn muzikale ontdekkingstocht nog niet. Het blijft een momentopname, maar deze majestueuze afsluiter zal waarschijnlijk altijd mijn toplijst beëindigen. Bij deze claim ik alvast de spot om deze parel te nomineren voor de ladder volgend jaar.

https://www.musicmeter.nl/images/cover/5000/5296.300.jpg
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away
Toen ik mij een kleine twee jaar terug inschreef voor dit topic, had ik nog geen flauw benul wat ik op nummer één zou moeten zetten. Er was wel een handjevol tracks die het verdienden, maar ik niet echt "het" gevoel bij had. Ik had altijd wel een beetje in hoofd zitten hoe mijn favoriete song aller tijden moest klinken. Het moest geen openingstrack zijn, nee, een afsluiter. Dan weet je ook direct dat het klaar is, iets met perfectionisme. Echter had ik er een hard hoofd in, een klein halfjaar terug, dat ik dat nummer nog op tijd zou vinden.
Totdat Mark Hollis in februari overleed. Ik heb schijnbaar de gave om bepaalde dingen laat te ontdekken, dus helaas moest de dood van Talk Talk's frontman ervoor zorgen dat ik hun schitterende discografie mocht ontdekken. Natuurlijk, de hitjes van de groep stonden wel enigszins in mijn geheugen gegrift en I Believe You haalde mijn top 500 ook vorig jaar, maar voor de rest boeide hun muziek mij geen reet. Nu staan ze op 1, best een geslaagde DAB dus.
Waar Decades de poorten naar de hel opent, doet Time It's Time dat voor de hemel. Chameleon Day zet de toon met zijn stilheid, waarna een melancholische brug wordt gecreëerd naar hiernamaals. Langzaamaan ebben we weg naar het geluidloze, al dan niet begeleid door de prachtige climax die zich beetje bij beetje opbouwt. Na het laatste refrein kunnen we alle emotie laten gaan en vieren dat we leven. Het is klaar voor Hollis, maar voor ons nog niet.
Deze top 100 is klaar, maar mijn muzikale ontdekkingstocht nog niet. Het blijft een momentopname, maar deze majestueuze afsluiter zal waarschijnlijk altijd mijn toplijst beëindigen. Bij deze claim ik alvast de spot om deze parel te nomineren voor de ladder volgend jaar.

1
geplaatst: 28 augustus 2019, 02:24 uur
Prachtig einde van een prachtige lijst. Ik heb genoten van de muziek en je arcadische schrijfsels. 

1
geplaatst: 28 augustus 2019, 07:29 uur
Prachtige nummer 1 van een geniaal album
Heb met veel plezier je top 100 gevolgd en aardig wat nummertjes en albums aan mijn verzameling toegevoegd. Chapeau!

1
geplaatst: 28 augustus 2019, 07:58 uur
Ah toch geen Arcadisch Vuur, maar deze #1 vind ik ook fameus genoeg!
Thanks J voor je geniale reis, het was er 1 om met volle teugen te volgen

Thanks J voor je geniale reis, het was er 1 om met volle teugen te volgen

1
geplaatst: 28 augustus 2019, 08:17 uur
Hoho, onverwachte nummer 1. Best wel leuk deuntje enzo. Hulde enzo. 

1
geplaatst: 28 augustus 2019, 08:21 uur
Deze top 100 is klaar, maar mijn muzikale ontdekkingstocht nog niet.
Quote van het jaar!

0
geplaatst: 28 augustus 2019, 08:30 uur
Wow, dat is wel ff IJskoud van je. Hard. Waarom zou je dat doen?
1
geplaatst: 28 augustus 2019, 08:30 uur
Zo dan, die zag ik niet aankomen moet ik bekennen. Maar wat een nummer

4
geplaatst: 28 augustus 2019, 08:34 uur
jordidj1 schreef:
Chameleon Day zet de toon met zijn stilheid
Chameleon Day zet de toon met zijn stilheid
Chameleon Day zeg er es effe wat van man. Dit laat je je toch niet zeggen?!
1
geplaatst: 28 augustus 2019, 10:35 uur
Afgezien van het ontbreken van Sia een mooie gevarieerde lijst. Ik ontdek wel enige MuMe-invloeden 

1
geplaatst: 28 augustus 2019, 11:16 uur
Heel tof lijstje Jordi! Zet nu je nummer 1 op, kende deze nog niet van Talk Talk.
2
geplaatst: 28 augustus 2019, 11:19 uur
hoi123 schreef:
Zet nu je nummer 1 op, kende deze nog niet van Talk Talk.
Zet nu je nummer 1 op, kende deze nog niet van Talk Talk.
Tijd dat werd tijd.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.