menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van... (Shaky)

zoeken in:
jordidj1
Ik zet m'n geld op 1 van de volgende 7 überclassics:

Eefje de Visser - De Bedoeling (doh)
Kate Tempest - Europe Is Lost (Kateeeeeeeeeee )
Lange Frans & Baas B - Moppie (helemaal toppie)
Monique Smit - Blijf Je Vanavond (na na na na)
Tim Douwsma - Je Bent de Hemel (Fryslân boppe!!)
De Kast - Hart van Mijn Gevoel (Fryslân boppe!!)
Donny Benét - Santorini (#besteooit)

Oh wacht , Condolence van Benjamin Clémentine
op 1, ik Let ook niet op

Net ontdekt en plaats 1 is nog over, appeltje-eitje!

Johnny Marr schreef:
(quote)

Je wil ons op een dwaalspoor brengen. Ik ben er bijna zeker van dat het zal gaan tussen 'Waarom Zou Je Dat Doen' van Nielson of 'Als Het Avond Is' van Suzan & Freek.

Dat nummer van Nielson heet "IJskoud". Je weet ook niks.

jordidj1 schreef:
Vanavond de nummer één.
Ik wacht.

We zitten er met de hele familie klaar voor

Ik heb hier een tribune geplaatst, cola en chips voor iedereen.

Jammer dat ik geen ambtenaar ben

Schiet opp?

En dan zeker om 23:59 de nummer 1 posten? Vindt ie leuk hoor

jordidj1 schreef:
Jammer dat ik geen ambtenaar ben
Dan had je de uitslag om 17u al gepost..

Nou, ik zal de bar dichtgooien en de kassa doen. Als jullie het zo graag willen weten :s

Ik ben ook geen ambtenaar en ben inmiddels ook gewoon klaar J. Dus geen smoesjes meer. Pomp dat Georgisch volkslied maar x

1. Talk Talk - Time It's Time

https://www.musicmeter.nl/images/cover/5000/5296.300.jpg

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away

Toen ik mij een kleine twee jaar terug inschreef voor dit topic, had ik nog geen flauw benul wat ik op nummer één zou moeten zetten. Er was wel een handjevol tracks die het verdienden, maar ik niet echt "het" gevoel bij had. Ik had altijd wel een beetje in hoofd zitten hoe mijn favoriete song aller tijden moest klinken. Het moest geen openingstrack zijn, nee, een afsluiter. Dan weet je ook direct dat het klaar is, iets met perfectionisme. Echter had ik er een hard hoofd in, een klein halfjaar terug, dat ik dat nummer nog op tijd zou vinden.

Totdat Mark Hollis in februari overleed. Ik heb schijnbaar de gave om bepaalde dingen laat te ontdekken, dus helaas moest de dood van Talk Talk's frontman ervoor zorgen dat ik hun schitterende discografie mocht ontdekken. Natuurlijk, de hitjes van de groep stonden wel enigszins in mijn geheugen gegrift en I Believe You haalde mijn top 500 ook vorig jaar, maar voor de rest boeide hun muziek mij geen reet. Nu staan ze op 1, best een geslaagde DAB dus.

Waar Decades de poorten naar de hel opent, doet Time It's Time dat voor de hemel. Chameleon Day zet de toon met zijn stilheid, waarna een melancholische brug wordt gecreëerd naar hiernamaals. Langzaamaan ebben we weg naar het geluidloze, al dan niet begeleid door de prachtige climax die zich beetje bij beetje opbouwt. Na het laatste refrein kunnen we alle emotie laten gaan en vieren dat we leven. Het is klaar voor Hollis, maar voor ons nog niet.

Deze top 100 is klaar, maar mijn muzikale ontdekkingstocht nog niet. Het blijft een momentopname, maar deze majestueuze afsluiter zal waarschijnlijk altijd mijn toplijst beëindigen. Bij deze claim ik alvast de spot om deze parel te nomineren voor de ladder volgend jaar.

Prachtig einde van een prachtige lijst. Ik heb genoten van de muziek en je arcadische schrijfsels.

Prachtige nummer 1 van een geniaal album Heb met veel plezier je top 100 gevolgd en aardig wat nummertjes en albums aan mijn verzameling toegevoegd. Chapeau!

Ah toch geen Arcadisch Vuur, maar deze #1 vind ik ook fameus genoeg!
(afbeelding)

Thanks J voor je geniale reis, het was er 1 om met volle teugen te volgen

Hoho, onverwachte nummer 1. Best wel leuk deuntje enzo. Hulde enzo.

Deze top 100 is klaar, maar mijn muzikale ontdekkingstocht nog niet. 

Quote van het jaar!

GrafGantz schreef:
(quote)

Dat nummer van Nielson heet "IJskoud". Je weet ook niks.

Wow, dat is wel ff IJskoud van je. Hard. Waarom zou je dat doen?

Zo dan, die zag ik niet aankomen moet ik bekennen. Maar wat een nummer

Johnny Marr schreef:
(quote)

Wow, dat is wel ff IJskoud van je. Hard. Waarom zou je dat doen?

Omdat ik alles stuk maak.

jordidj1 schreef:
Chameleon Day zet de toon met zijn stilheid

Chameleon Day zeg er es effe wat van man. Dit laat je je toch niet zeggen?!

Afgezien van het ontbreken van Sia een mooie gevarieerde lijst. Ik ontdek wel enige MuMe-invloeden

Heel tof lijstje Jordi! Zet nu je nummer 1 op, kende deze nog niet van Talk Talk.

hoi123 schreef:
Zet nu je nummer 1 op, kende deze nog niet van Talk Talk.

Tijd dat werd tijd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:51 uur

geplaatst: vandaag om 12:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.