Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek
zoeken in:

0
dutch2
geplaatst: 24 juli 2005, 15:40 uur
Bloompje schreef:
Meestal lees ik obv van Yann Tiersen of Rachel Portman of Phillip Glass of Mychael Danna.
Nu je het zegt, ik heb ooit Watership Down gelezen terwijl ik The Snow Goose van Camel draaide. Geen soundtrack maar een volledig instrumentaal album, geinspireerd door een roman (ik dacht van Paul Gallico). En eigenlijk was dat best een aardige combinatie. Moet ik misschien nog maar eens proberen Meestal lees ik obv van Yann Tiersen of Rachel Portman of Phillip Glass of Mychael Danna.

0
geplaatst: 24 juli 2005, 16:44 uur

0
dutch2
geplaatst: 1 augustus 2005, 21:45 uur
Bezig met Antichrista van Amelie Nothomb. Grappig, schrijnend maar net iets minder dan de beste Nothombs. Tenminste, tot nu toe.
0
geplaatst: 2 augustus 2005, 20:36 uur
0
geplaatst: 2 augustus 2005, 20:36 uur
Ik zit pas aan p69. Zaterdag begonnen. Maar ik heb nooit veel tijd om te lezen, dus ik ga hem nooit in drie dagen uit hebben, die zijn overigens al gepasseerd...

0
ElMeroMero
geplaatst: 2 augustus 2005, 21:03 uur
Zachary Glass schreef:
Kijk eens aan - wat een ijverig jongetje
Kijk eens aan - wat een ijverig jongetje

Ach ja, die leeswoede is soms sterker dan mezelf

Bloompje schreef:
Ik zit pas aan p69. Zaterdag begonnen. Maar ik heb nooit veel tijd om te lezen, dus ik ga hem nooit in drie dagen uit hebben, die zijn overigens al gepasseerd...
Oei met dit tempo duurt het nog wel een tijdje voordat je 'm uithebt. Maar hoe langer je er over doet, hoe langer je er natuurlijk plezier van hebt

0
geplaatst: 2 augustus 2005, 21:31 uur
ElMeroMero schreef:
(quote)

En je bent zeker niet de enige.
Het kan nog erger! Er waren freaks (zo mag ik ze toch noemen) die de hele eerste nacht zijn opgebleven om het boek uit te lezen om dan daarna het internet te besmeuren met zoveel mogelijk spoilers.
0
geplaatst: 2 augustus 2005, 22:24 uur
Het boek was toch overdag al te koop? Dan heb je het toch wel voor het eind van de avond uit? (als je een freak bent die een beetje redelijk leestempo heeft, tenminste)
Ik niet hoor, trouwens. Ik heb het na de eerste HP al voor gezien houden.
Ik niet hoor, trouwens. Ik heb het na de eerste HP al voor gezien houden.

0
geplaatst: 15 augustus 2005, 14:03 uur
Wie is er eigenlijk in staat om www.boekmeter.nl te stichten? Iemand moet het initiatief toch nemen? Wie stichtte MusicMeter en MovieMeter? Met nog een BoekMeter hebben we 3 sites met de belangrijkste dingen des levens erin...

0
Dionysos
geplaatst: 15 augustus 2005, 14:58 uur
dutch2 schreef:
Bezig met Antichrista van Amelie Nothomb. Grappig, schrijnend maar net iets minder dan de beste Nothombs. Tenminste, tot nu toe.
Van haar heb ik van het weekend Filipica's gelezen. Het is lang geleden dat ik zo frequent in een deuk heb gelegen om een boek. Die schrijnende, bittere laag die eronder zit deed me afentoe haast schuldig voelen dat ik hardop zat te lachen.
Maar wat verfrissend, een vrouw mèt humor!

0
geplaatst: 15 augustus 2005, 15:14 uur
Nou, momenteel aan het lezen in Onder de gelovigen van V.S. Naipaul: schetsen van Iran vlak nà de val van de sjah in '79, Pakistan en Maleisië.
Ja, een soort portret van hun beleving van het geloof:
Hij zei: "Ze hebben de rente bij de banken niet afgeschaft."
De profeet had woeker verboden; een bankstelsel dat afhankelijk was van rente was onislamitisch.
Wat voor bankstelsel wilde hij dan? Hoe wilde hij de financiële zaken van het land geregeld zien?
Dat wist hij niet. Hij had er niet over nagedacht. Maar het kon hem niet schelen. Hij zei: "Als Pakistan zijn geld op islamitische wijze verdient, zal al het andere vanzelf volgen."
Die gedachte beviel hem - logica was één van de vakken waarin hij les gaf op zijn school
Ja, die Naipaul - ik hou van wel van zijn schrijfsels.
Ja, een soort portret van hun beleving van het geloof:
Hij zei: "Ze hebben de rente bij de banken niet afgeschaft."
De profeet had woeker verboden; een bankstelsel dat afhankelijk was van rente was onislamitisch.
Wat voor bankstelsel wilde hij dan? Hoe wilde hij de financiële zaken van het land geregeld zien?
Dat wist hij niet. Hij had er niet over nagedacht. Maar het kon hem niet schelen. Hij zei: "Als Pakistan zijn geld op islamitische wijze verdient, zal al het andere vanzelf volgen."
Die gedachte beviel hem - logica was één van de vakken waarin hij les gaf op zijn school
Ja, die Naipaul - ik hou van wel van zijn schrijfsels.

0
dutch2
geplaatst: 15 augustus 2005, 15:24 uur
Dionysos schreef:
Van haar (Amelie Nothomb) heb ik van het weekend Filipica's gelezen. Het is lang geleden dat ik zo frequent in een deuk heb gelegen om een boek. Die schrijnende, bittere laag die eronder zit deed me afentoe haast schuldig voelen dat ik hardop zat te lachen.
Leuk he Van haar (Amelie Nothomb) heb ik van het weekend Filipica's gelezen. Het is lang geleden dat ik zo frequent in een deuk heb gelegen om een boek. Die schrijnende, bittere laag die eronder zit deed me afentoe haast schuldig voelen dat ik hardop zat te lachen.

Maar wat verfrissend, een vrouw mèt humor! *duikt weg*
Verfrissender nog: Een Belgische vrouw met humor! 
0
geplaatst: 15 augustus 2005, 17:34 uur
Afgelopen weekend heb ik 'het Bernini-mysterie' van Dan Brown gekocht en daar heb ik geen spijt van! Spannend met een onverwacht einde en leuk dat veel dingen uit Rome me bekend voorkwamen. En de ambigrammen zijn écht mooi ontworpen!
0
geplaatst: 15 augustus 2005, 18:24 uur
JJ_D schreef:
Wie is er eigenlijk in staat om www.boekmeter.nl te stichten?.
Wie is er eigenlijk in staat om www.boekmeter.nl te stichten?.
Het domein staat in ieder geval op mijn naam, dus het zal toch van mij moeten komen ben ik bang

0
geplaatst: 15 augustus 2005, 20:00 uur
Ben nu bezig met 'Lof der Zotheid' van Desiderius Erasmus. Heerlijk luchtig met mooie vergelijkingen en uitspraken die nu nog waar zijn. Tijdloos.

0
Dionysos
geplaatst: 15 augustus 2005, 20:52 uur
dutch2 schreef:
Leuk he
Ik denk dat Met Angst en Beven van Nothomb je dan ook wel zult bevallen. Over een Waalse die in Japan voor een Japans bedrijf gaat werken. Dat kan natuurlijk niet goed gaan 
Leuk he

Die ga ik nu blind aanschaffen ja, deze eerste kennismaking smaakt naar meer, veel meer!
Maar eerst De Verborgen Geschiedenis van Tartt uitlezen

Het valt me trouwens op dat veel schrijfsters hun verhaal vertellen via een mannelijk hoofdpersoon.

0
CAPIpsv
geplaatst: 16 september 2005, 13:02 uur
Een verfilming: Philadelphia. Film met Tom Hanks en Denzel Washington.
Ik moest en boekverslag doen, en heb dus en boek uitgekozen die ik al als film had gezien.
Ik moest en boekverslag doen, en heb dus en boek uitgekozen die ik al als film had gezien.
0
geplaatst: 16 september 2005, 13:23 uur
Ben al tijden bezig in " Het Bureau" van jj voskuil.....bestaat uit zeven delen (5000 blz ofzo)....zit in deel 3.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 september 2005, 13:28 uur
heb sinds vorig weekend Hokwerda's kind van Oek de Jong uit en ben nu bezig in Het woeden der gehele wereld van Maarten 't Hart
0
geplaatst: 16 september 2005, 13:37 uur
Ben bezig met 'Honderd jaar eenzaamheid' van Márquez. Erg mooi.

0
Ruby1966
geplaatst: 16 september 2005, 13:39 uur
bonothecat schreef:
Ben al tijden bezig in " Het Bureau" van jj voskuil.....bestaat uit zeven delen (5000 blz ofzo)....zit in deel 3.
Ik heb alle delen al 2x gelezen. Heerlijk, ik voel me helemaal verwant met Maarten

0
geplaatst: 16 september 2005, 13:41 uur
En hoe lang heb je erover gedaan.....er zit op het moment even geen schot in..... "En het is allemaal maar flauwekul" (vrij naar Maarten)

0
Dionysos
geplaatst: 16 september 2005, 13:52 uur
Uit! Wat een geweldig boek zeg, wereldvreemdheid in zijn meest absurde vorm.
Het komende kwartaal weer de vakliteratuur induiken, dus dat wordt even novelles lezen...

0
Ruby1966
geplaatst: 16 september 2005, 14:22 uur
bonothecat schreef:
En hoe lang heb je erover gedaan.....er zit op het moment even geen schot in..... "En het is allemaal maar flauwekul" (vrij naar Maarten)
Ik deed gemiddeld 3 à 4 dagen over 1 deel (ze zijn niet allemaal even dik hè), dus hou het maar op 1 maand voor alle delen. En dat er geen schot in zat heb ik nooit gehad, ik vond het heerlijk achter elkaar weglezen, maar waarschijnlijk omdat ik er heel veel in herkende. De manier waarop Maarten tegen mensen aankijkt heb ik ook wel een beetje.

Vond het een feest om te lezen.
0
geplaatst: 16 september 2005, 16:43 uur
De Kamigawa-trilogie van Scott McGough. En ben nu bezig met The Brothers' War van Jeff Grubb.
* denotes required fields.