Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek
zoeken in:
0
geplaatst: 28 juli 2020, 18:27 uur
Knielen Op Een Bed Violen.
Te lui om een plaatje te posten.
Moeizaam verhaal maar de beeldende taal hield me bij de les.
Te lui om een plaatje te posten.
Moeizaam verhaal maar de beeldende taal hield me bij de les.
0
geplaatst: 28 juli 2020, 20:08 uur
0
geplaatst: 29 juli 2020, 17:53 uur
Vincent de Vries
Fernando Ricksen
Vechtlust: in de ik-vorm, komt wat arrogant over
De finale strijd: in de beschrijvende vorm zoals Michel van Egmond het zou doen
Fernando Ricksen
Vechtlust: in de ik-vorm, komt wat arrogant over
De finale strijd: in de beschrijvende vorm zoals Michel van Egmond het zou doen
0
geplaatst: 1 augustus 2020, 17:40 uur
Juli:
Gabriele Tergit - De Effingers 3,5*
Zora Neale Hurston - Barracoon: The Story of the Last 'Black Cargo' 4*
Joseph Conrad - Heart of Darkness 3,5*
Kevin Barry - Beatlebone 4*
Marcellus Emants - Een Nagelaten Bekentenis 4*
Sean Adams - The Heap 2,5*
Catherine Lacey - Pew 3,5*
Albert Cossery - De Luiaards in de Vruchtbare Vallei 3,5*
Lev Tolstoj - Anna Karenina 4*
Valeria Luiselli - Lost Children Archive 4*
Vakantie gehad en nog meer gelezen dan normaal. Eindelijk tijd en zin gevonden voor Anna Karenina en verder ook nog veel moois gelezen. Voor komende maand staat van alles op de planning, het laatste deel uit de trilogie van Kjaerstad, To the Lighthouse, het laatste boek van de Booker Prize longlist van vorig jaar en mijn tweede Vonnegut. Verder zien we het wel.
Gabriele Tergit - De Effingers 3,5*
Zora Neale Hurston - Barracoon: The Story of the Last 'Black Cargo' 4*
Joseph Conrad - Heart of Darkness 3,5*
Kevin Barry - Beatlebone 4*
Marcellus Emants - Een Nagelaten Bekentenis 4*
Sean Adams - The Heap 2,5*
Catherine Lacey - Pew 3,5*
Albert Cossery - De Luiaards in de Vruchtbare Vallei 3,5*
Lev Tolstoj - Anna Karenina 4*
Valeria Luiselli - Lost Children Archive 4*
Vakantie gehad en nog meer gelezen dan normaal. Eindelijk tijd en zin gevonden voor Anna Karenina en verder ook nog veel moois gelezen. Voor komende maand staat van alles op de planning, het laatste deel uit de trilogie van Kjaerstad, To the Lighthouse, het laatste boek van de Booker Prize longlist van vorig jaar en mijn tweede Vonnegut. Verder zien we het wel.
0
geplaatst: 2 augustus 2020, 12:29 uur
https://media.s-bol.com/N9jKKqxAg4E2/539x840.jpg
Pretentieus broddelwerk.
Pretentieus broddelwerk.
0
geplaatst: 3 augustus 2020, 17:26 uur
Voor de liefhebber: LJ VEEN KLASSIEK - Donner
Bij Donner (Rotterdam) momenteel heel wat fijne klassiekers voor 10 euro.
Denk aan o.a. Dostojevski, Tolstoj, Brontë, Flaubert en Hemingway.
Bij Donner (Rotterdam) momenteel heel wat fijne klassiekers voor 10 euro.
Denk aan o.a. Dostojevski, Tolstoj, Brontë, Flaubert en Hemingway.
0
geplaatst: 3 augustus 2020, 17:31 uur
1
geplaatst: 9 augustus 2020, 13:43 uur
https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/5/7/4/9/9200000031339475.jpg
Echt een aanrader voor wie van de waanzinnige verhalen rondom het reilen en zeilen van een band houdt. Scott Ian is een meester in het op humoristische wijze oplepelen van allerlei fantastische anekdotes uit de geschiedenis van Anthrax.
Echt een aanrader voor wie van de waanzinnige verhalen rondom het reilen en zeilen van een band houdt. Scott Ian is een meester in het op humoristische wijze oplepelen van allerlei fantastische anekdotes uit de geschiedenis van Anthrax.
0
geplaatst: 9 augustus 2020, 14:44 uur
Ik begreep dat Russen hier populair zijn. Laat ik nou net dit boek recent uitgelezen hebben:
https://media.s-bol.com/gJJ9521Vxp59/520x840.jpg
https://media.s-bol.com/gJJ9521Vxp59/520x840.jpg
1
geplaatst: 9 augustus 2020, 15:06 uur
Edwynn schreef:
Dat is een vertaling. Dat telt njet.
Dat is een vertaling. Dat telt njet.
ненавистник
3
geplaatst: 19 augustus 2020, 07:36 uur
https://media.s-bol.com/JqxBNz246PyK/546x840.jpg
Met een eigengemaakte '67/'68 soundtrack als contemporaine begeleiding, was dit een formidabele trip. Vergeet Hendrix en Clapton, Jasper De Zoet was pas een gitaargod.
5*
Met een eigengemaakte '67/'68 soundtrack als contemporaine begeleiding, was dit een formidabele trip. Vergeet Hendrix en Clapton, Jasper De Zoet was pas een gitaargod.

5*
3
geplaatst: 20 augustus 2020, 23:34 uur
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51AELxMt2XL._SX327_BO1,204,203,200_.jpg
Geweldig leuk boek waarin de auteur (zelf een Bostonian) een portret schetst van het sociale, culturele en muzikale klimaat van zijn geboortestad ten tijde van de geboorte van zijn favoriete plaat. Zo komen hier niet alleen Van Morrison, Janet Planet, Bert Berns, Lewis Merenstein en de muzikanten van Astral weeks aan bod (en voorzover nog mogelijk aan het woord), maar ook de mensen die in 1968 de straten van Boston bevolkten en de clubs frequenteerden: Peter Wolf, Jim Kweskin, Peter Coyote, Jonathan Richman, de Velvet Underground, Willie Alexander, Frederick Wiseman, Mark Frechette, Ram Dass, Timothy Leary en James Brown, plus verschijnselen als de studentenprotesten, de Black Panthers, LSD-experimenten en films als The Thomas Crown affair, The Boston strangler en Zabriskie Point. Het meest intrigerend van al is ene Mel Lyman, begonnen als folkmuzikant, daarna charismatisch (en autoritair) leider van de zeer uitgebreide (en nog steeds bestaande!) Fort Hill Community, inmiddels overleden... vermoedelijk. Of Morrison en hij elkaar ooit ontmoet hebben is onduidelijk, maar ze vormen samen als het ware de twee rails waarover dit boek rijdt – en het leest als een trein. Zoals Walsh in zijn voorwoord stelt, de tegencultuur van eind jaren 60 in steden als New York, San Francisco en Chicago heeft wel voldoende aandacht gekregen, maar wat er in Boston gebeurde is net zo interessant. (Op 10 maart 2018 getipt door herman, waarvoor nogmaals mijn dank!)
Geweldig leuk boek waarin de auteur (zelf een Bostonian) een portret schetst van het sociale, culturele en muzikale klimaat van zijn geboortestad ten tijde van de geboorte van zijn favoriete plaat. Zo komen hier niet alleen Van Morrison, Janet Planet, Bert Berns, Lewis Merenstein en de muzikanten van Astral weeks aan bod (en voorzover nog mogelijk aan het woord), maar ook de mensen die in 1968 de straten van Boston bevolkten en de clubs frequenteerden: Peter Wolf, Jim Kweskin, Peter Coyote, Jonathan Richman, de Velvet Underground, Willie Alexander, Frederick Wiseman, Mark Frechette, Ram Dass, Timothy Leary en James Brown, plus verschijnselen als de studentenprotesten, de Black Panthers, LSD-experimenten en films als The Thomas Crown affair, The Boston strangler en Zabriskie Point. Het meest intrigerend van al is ene Mel Lyman, begonnen als folkmuzikant, daarna charismatisch (en autoritair) leider van de zeer uitgebreide (en nog steeds bestaande!) Fort Hill Community, inmiddels overleden... vermoedelijk. Of Morrison en hij elkaar ooit ontmoet hebben is onduidelijk, maar ze vormen samen als het ware de twee rails waarover dit boek rijdt – en het leest als een trein. Zoals Walsh in zijn voorwoord stelt, de tegencultuur van eind jaren 60 in steden als New York, San Francisco en Chicago heeft wel voldoende aandacht gekregen, maar wat er in Boston gebeurde is net zo interessant. (Op 10 maart 2018 getipt door herman, waarvoor nogmaals mijn dank!)
1
geplaatst: 21 augustus 2020, 20:54 uur
Zack schreef:
Een gesloten boek ...
Een gesloten boek ...
Het is te hopen dat de kaft aangenaam is.
1
geplaatst: 22 augustus 2020, 20:22 uur
https://www.boekmeter.nl/images/cover/14000/14938.jpg
In het Nederlands, weliswaar. Deze had ik al een jaar of 10 liggen, maar nooit aan begonnen. Dan is die hele COVID toch nog ergens goed voor..
In het Nederlands, weliswaar. Deze had ik al een jaar of 10 liggen, maar nooit aan begonnen. Dan is die hele COVID toch nog ergens goed voor..

1
nedbed
geplaatst: 23 augustus 2020, 10:41 uur
Ben al een tijdje met dit boek bezig. Zeer interessant! Alleen kost lezen mij altijd best veel moeite.
https://www.boekmeter.nl/images/cover/86000/86599.jpg?cb=1581037762
https://www.boekmeter.nl/images/cover/86000/86599.jpg?cb=1581037762
1
geplaatst: 1 september 2020, 16:48 uur
Augustus:
Yoko Tawada - De Laatste Kinderen van Tokyo 2,5*
Kurt Vonnegut - Slapstick or Lonesome no More 3,5*
Nina Weijers - Kamers Antikamers 2,5*
Virginia Woolf - To the Lighthouse 4*
Haruki Murakami - Kafka on the Shore 3,5*
Elif Shafak - 10 Minutes 38 Seconds in this Strange World 3,5*
Eva Meijer - De Nieuwe Rivier 4*
Jente Posthuma - Waar Ik Liever Niet aan Denk 4*
Was juli echt een topmaand qua lezen, in augustus las ik veel minder. Dat kwam enerzijds doordat er weer gesport werd (wielrennen, Champions League, snooker), anderzijds kwam dat doordat ik bezig was met het opzetten van een blog. Daar moest een site en zo voor gemaakt worden en daar ging ook wel redelijk wat tijd in zitten.
De links in het lijstje verwijzen naar de zogenaamde 'leessoundtracks' die ik bij deze boeken heb geschreven. Ik pas de muziek die ik luister altijd aan op het boek dat ik lees en daardoor heb ik al veel moois ontdekt.
Voor september ga ik het laatste deel in de Jonas Wergeland trilogie te lezen en wil ik een begin maken met de eerste boeken die op de longlist voor de Man Booker Prize staan. Tot slot hopelijk nog wat tijd voor wat Japanse klassiekers.
Yoko Tawada - De Laatste Kinderen van Tokyo 2,5*
Kurt Vonnegut - Slapstick or Lonesome no More 3,5*
Nina Weijers - Kamers Antikamers 2,5*
Virginia Woolf - To the Lighthouse 4*
Haruki Murakami - Kafka on the Shore 3,5*
Elif Shafak - 10 Minutes 38 Seconds in this Strange World 3,5*
Eva Meijer - De Nieuwe Rivier 4*
Jente Posthuma - Waar Ik Liever Niet aan Denk 4*
Was juli echt een topmaand qua lezen, in augustus las ik veel minder. Dat kwam enerzijds doordat er weer gesport werd (wielrennen, Champions League, snooker), anderzijds kwam dat doordat ik bezig was met het opzetten van een blog. Daar moest een site en zo voor gemaakt worden en daar ging ook wel redelijk wat tijd in zitten.
De links in het lijstje verwijzen naar de zogenaamde 'leessoundtracks' die ik bij deze boeken heb geschreven. Ik pas de muziek die ik luister altijd aan op het boek dat ik lees en daardoor heb ik al veel moois ontdekt.
Voor september ga ik het laatste deel in de Jonas Wergeland trilogie te lezen en wil ik een begin maken met de eerste boeken die op de longlist voor de Man Booker Prize staan. Tot slot hopelijk nog wat tijd voor wat Japanse klassiekers.
0
geplaatst: 7 september 2020, 20:40 uur
https://www.boekmeter.nl/images/cover/5000/5322.jpg
Harlan Coben is een meester in het schrijven van pageturners; deze was - voor mijn doen - dan ook vrij snel uitgelezen. De volgende wordt er ook één van Coben, daarna is het weer 'ns tijd voor iets anders.
Harlan Coben is een meester in het schrijven van pageturners; deze was - voor mijn doen - dan ook vrij snel uitgelezen. De volgende wordt er ook één van Coben, daarna is het weer 'ns tijd voor iets anders.
3
geplaatst: 13 september 2020, 15:42 uur
https://www.bibliovault.org/thumbs/978-0-8223-3287-9-frontcover.jpg
Ik ben nu hierin bezig, als onderdeel voor heel erg serieuze research. Pokémon Yellow spelen wordt waarschijnlijk het andere deel van het onderzoek.
Ik ben nu hierin bezig, als onderdeel voor heel erg serieuze research. Pokémon Yellow spelen wordt waarschijnlijk het andere deel van het onderzoek.
1
geplaatst: 13 september 2020, 18:09 uur
Slowgaze schreef:
(afbeelding)
Kunnen we je alvast boeken voor de keynote van de volgende Pokémondag?(afbeelding)
* denotes required fields.