menu

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Wat eet jij vandaag? Warme maaltijd, snelle hap, boterham met kaas, maakt niet uit, meld het hier! Foto's altijd wenselijk, maar niet verplicht, evenals toelichtingen en verhitte discussies over wat gezond dan wel lekker is of niet. Ik zal straks een foto plaatsen van mijn warme maaltijd, te nuttigen om 17:00u, maar GrafGantz nam al het eerste voorschot in Laatst bekeken film:

GrafGantz schreef:
Kipfilet, gegrilde groente (courgette, aubergine en tomaat) en friet met schil uit de oven. Daarbij nog een zelfgemaakte yoghurt-knoflooksaus, en tot slot nog wat vers fruit.
Klinkt lekker!

Shrimp Pad Thai bij de Kung-Fu Panda marathon vanavond.

Lange dag op het werk gehad: ik ga waarschijnlijk wat voedsel halen. Gisteren kip met mangosaus gemaakt. Gewokte groenten betroffen: broccoli en rode paprika. Rijst heb ik met kurkuma op smaak gebracht.

Frieten, witlofsalade en champignonburger.

Zelfgemaakte pizza met veel groenten, o.a. courgette en paarse bloemkool.

Thais

Salade met ijsbergsla, mango, gerookte kip, komkommer, rode pepers, lente-ui en cashew noten. Toppertje tijdens warme dagen. Voor de liefhebbers vergezeld met een glaasje wit (gewurztraminer of grigio).

Geprakte aardappelen^ met jus, sla^ met komkommer^ en daarna draadjesvlees.
Geen toetje - doe ik (bijna) nooit aan.

^ uit eigen (vaders) tuin.
https://i.ibb.co/2qv5HwB/dinner.jpg

Ik mag voor mezelf zorgen vandaag. Vriendin (tevens topkok) is de hort op. Ik denk dat ik eens ouderwets naar de friettent ga om volledig los te gaan op ranzige zooi.

ZAP! schreef:
Gestampte aardappelen^ met jus, sla^ met komkommer^ en daarna draadjesvlees.
Geen toetje - doe ik (bijna) nooit aan.

^ uit eigen (vaders) tuin.
(afbeelding)

Een koe uit de tuin?

trebremmit - even goed kijken waar de ^-tjes staan. Maar, idd, niet zo lang geleden had mijn vader lakenvelders (niet in de tuin, dat dan weer niet...) waarvan er wel es eentje naar de slager ging.

Mooie beesten die Lakenvelders.

Zeker. En lekker ook.

Ik heb me laten vertellen dat Duco de koeienexpert van MuMe is.

Vandaag vind ik het te warm om de oven en/of gasfornuis aan te doen, dus het gaat heel lui een gekochte maaltijdsalade worden. Wat voor een weet ik nog niet, maar ik hou jullie op de hoogte

spoon schreef:
Ik mag voor mezelf zorgen vandaag. Vriendin (tevens topkok) is de hort op. Ik denk dat ik eens ouderwets naar de friettent ga om volledig los te gaan op ranzige zooi.

Na afloop nog 2 beugeltjes Grolsch en flink maagzuur. Tevens voelde ik mij een beetje vies en schuldig.

Vanavond weer lekker thuis eten

GrafGantz schreef:
Vandaag vind ik het te warm om de oven en/of gasfornuis aan te doen, dus het gaat heel lui een gekochte maaltijdsalade worden. Wat voor een weet ik nog niet, maar ik hou jullie op de hoogte

Nou, het is de salade met geitenkaas, appel en zongedroogde tomaat geworden. Ik dacht ik meld het nog maar even.

GrafGantz schreef:
Ik dacht ik meld het nog maar even.
Dat is de bedoeling en klinkt lekker. Wat voor dressing?

Spa­ghet­ti bo­log­ne­se, wij drinken er een merlot (uit dezelfde fles die ook in de saus komt) bij, verder drinkt er iemand melk en iemand Raddler .

Ook maar even fijnproever Mjuman hier uitnodigen voor een " hapje ".

ZAP! schreef:
(quote)

Goede vraag, m'n vrouw heeft de boodschappen gedaan en ik ben nog niet thuis.

Rudi S schreef:
uit dezelfde fles die ook in de saus komt

Kijk, jij weet hoe het heurt.

Vandaag makkelijk: mixed grill - kalfsburgertje, lamscarbonade, stukje entrecote (alle uit de grillpan); stokbroodje met kruidenboter (uit eigen keuken), salade met gegrilde paprika en courgette, ui, kerstomaat, pittenmix, dressing van kruidenolie (uit eigen keuken/tuin), sinaasappelazijn en blauwe kaas.

Fles: ff denken; stevige rosé denk ik zo, of anders even gekoelde Spätburgunder.

Nice, Mjuman.

Vandaag hetzelfde als gisteren, dat krijg je als je zo'n grote moestuin hebt en voordeelpakken vlees koopt... maar mij hoor je niet klagen!

ZAP! schreef:
(quote)

Het is een "zoete honingdressing". Dat je het maar weet.

ZAP! schreef:
Nice, Mjuman.

Vandaag hetzelfde als gisteren, dat krijg je als je zo'n grote moestuin hebt en voordeelpakken vlees koopt... maar mij hoor je niet klagen!

Een van de beste aankopen die ik de laatste jaren heb gedaan is een slowcooker (crockpot van 40 euro) .Kan je dingen heel zacht laten stoven; maak je een grote hoeveelheid en vries je de helft in, niet alleen goedkoper vlees of vis, ook hardere groentes garen perfect. Heel handig en ideaal voor de luie bui.

Mjuman schreef:
(quote)

Een van de beste aankopen die ik de laatste jaren heb gedaan is een slowcooker (crockpot van 40 euro) .Kan je dingen heel zacht laten stoven; maak je een grote hoeveelheid en vries je de helft in, niet alleen goedkoper vlees of vis, ook hardere groentes garen perfect. Heel handig en ideaal voor de luie bui.

Hebben wij ook, m'n vrouw is er verslaafd aan. Nadeel is wel dat er in 1x eten voor minstens 4 dagen uit komt

GrafGantz schreef:
Het is een "zoete honingdressing". Dat je het maar weet.
Klinkt goed. Heb ook al es wat (AH - mag ik dat zeggen?) maaltijdsalades geprobeerd en die zijn goed bevallen!

Mjuman schreef:
Een van de beste aankopen die ik de laatste jaren heb gedaan is een slowcooker...
Op zich een goed idee, maar ik ben toch meer van het traditionele koken en braden - plus dat het een leuk tijdverdrijf is. En 3 dagen draadjesvlees vinden we hier echt geen straf.

GrafGantz schreef:
(quote)

Hebben wij ook, m'n vrouw is er verslaafd aan. Nadeel is wel dat er in 1x eten voor minstens 4 dagen uit komt

Je hoeft 'em niet helemaal VOL te stouwen, als je maar ervoor zorgt dat vlees, groente of vis net onder staan. Het grote voordeel: temperatuur blijft constant en er kan niets aanbranden.

Overigens kun je het apparaat (in de stand hoog) ook prima gebruiken om vis te garen (zonder vloeistof): bedek de bodem met plakken sinaasappel, daaroverheen gehakte groene kruiden, daarop 250 - 300g vis (filets) weer afdekken met sinaasappelschijven en groene kruiden; deksel erop, ca 35 min.

Mjuman schreef:
Je hoeft 'em niet helemaal VOL te stouwen

Ik hoor het al, je kent m'n vrouw niet.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:52 uur

geplaatst: vandaag om 07:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.