menu

Genres / Overigen / Noise

zoeken in:
lambf
Wat!?!?, nu ook nog een speciale lijst van HNW terwijl de helft van deze lijst al uit HNW bestaat

FANBOY

tuktak
noise is voor mietjes, kom maar op met die hnw lijst!

tuktak
al is die lhd curtains wel vet trouwens!

tuktak
persoonlijk lijstje, verder volledig inferieur aan die van sxesven natuurlijk

01 The Hanatarash - Hanatarashi
02 Die Reitenden Leichen - Statik Fanatik
03 Government Alpha - Doze
04 The Cherry Point - Hairy Ghosts 'r' Dead
05 Incapacitants - No Progress
06 MX Nihil - Slowly Decaying
07 Entre Vifs - L'Ordre Par Le Bruit
08 Merzbow & Balázs Pándi - Live in NYC
09 Fecalove + The Group Hug Noise Collective - Split
10 Merzbow - Paradoxa Paradoxa

sxesven
goeie merzbowkeus, ook een van mijn favjes en ja, die entre vifs is baas! mooi lijstje hoor. die merzbow/balazs pandi ken ik niet, bijzonder goed zo te zien? hou le merz sowieso niet meer zo bij...

tevens WOUTTRVE andere insteek, geen WALLS maar BRICKS

__|____|____|____|____|____|____|____|_
____|____|____|____|____|____|____|____|
__|____|____|____|____|____|____|____|_
____|____|____|____|____|____|____|____|

sxesven
beste bricks

1. La Isla de Las Muñecas - Bruised Thighs
2. MX Nihil - Heart Sheltered Flame
3. Avmakt - Eitre
4. Dead Body Collection - Throat
5. Insurgent - March Onto the Holy Land
6. Die Reitenden Leichen - D (van Statik Fanatik)
7. The Rita - Bodies Bear Trace of Carnal Violence
8. Concrete Threat - Young Blood
9. Hour of the Wolf - Grow Up!
10. Acerbitas - The Wronged Mason

zoiets

in tegenspraak met andere lijst ftw. acerbitas is recent maar eigenlijk zo goed dat ie erop moet

die La Isla staat streambaar op de soundcloud van Absence Tapes en is te vinden op een netcompilatie van Hum and Hiss, weet alleen uit mn hoofd niet even welke. sowieso dikke verzamelaars met geile namen

HNW-namen die verder de moeite waard zijn maar hier misschien nog niet zoveel currency hebben en niet in bovenstaande lijstje staan zijn o.a. A View From Nihil, Skönhet/Sjalvhat, Griz+zlor, fragile, Å...

jeko
sxesven schreef:

die La Isla staat streambaar op de soundcloud van Absence Tapes en is te vinden op een netcompilatie van Hum and Hiss, weet alleen uit mn hoofd niet even welke.

Op HHHH005 tevens met een track van Die Reitenden Leichen. Leuk wel dat Hum and Hiss. Ouderwets branden en hoesjes maken.

tuktak
cool ik hou van gratis!

wat voor programmatuur is er eigenlijk een beetje gebruikelijk in de scene en wat zijn belangrijke aandachtspunten bij het maken? in de zin van nabewerking/mastering enzo...

ben zelf ook wel eens een zijstapje aan het maken en dat bevalt wel, voorbeeldje (ben benieuwd):

IMG_9041 - Meninas

jeko
Voor het opnemen editten gebruik ik Audacity (Tip van Sven ) en als hardware zoveel mogelijk, liefst analoge effectpedaaltjes.
Ik ben benieuwd naar je upload maar downloaden lukt me niet.

tuktak
zo dan:
http://soundcloud.com/tukta...

mijn manier van werken is wel redelijk onortodox geloof ik haha, meerdere draaitafels met platen (gelooped) op lage toeren en omlaag gepitched, en dan live effecten erop via mengpaneel en live daarna nog eens in ableton met heel veel shit. leuk om te doen op die manier iig

sxesven
nice, lekker harsh

ben zelf met nieuwe project wat met mijn walls aan het experimenteren, die van panic zijn vrij straightforward lage rumbles met crackle op mid-pace, hier bijvoorbeelde tragere of zelfs minimale crackle, meer uitgesproken lagen, etc.

Leuke track tuktak.

Lol Glee in combinatie met noise, de nachtmerrie.

jeko
Mooi tuktak en Smaakt Naar Meer Sven! En nu we toch bezig zijn.Van mijn kant een nieuwe Ikodora "65 track: Iko 2 by ikodora on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free

Gallow
Net even in elkaar geflanst
Nikolajdemo1 by gijs_luijsterburg on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
Normaal ben ik weer met walls bezig maar had nu even zin in wat puur gekloot in de ruimte. Iets minder serieus (haha noise) werk dus. Ook is er wat mis gegaan bij de opname (lage input) dus gelieve de speakers wat op te schroeven.

Gallow
noise is serious bisuness

klinkt goed jeko

jeko
Misschien binnenkort maar eens een Mume HNW verzamel cdeetje uitbrengen???Op Hoarse wellicht

Gallow
bekraste 7" aan een touwtje met een baksteen eraan. postbode krijgt de instructies om het door je ruit heen te flikkeren Ltd7

jeko

sxesven
Gallow schreef:
bekraste 7" aan een touwtje met een baksteen eraan. postbode krijgt de instructies om het door je ruit heen te flikkeren Ltd7

waar blijft deze

lambf
*LIKE*

sxesven
compje?

(afbeelding)

Lol Glee

correctie, quinn fa-fuckin-bray/dianna agron

Gallow
sxesven schreef:
correctie, quinn fa-fuckin-bray/dianna agron

Die emma mag er ook zijn

lambf
sicked voor Metselwerken:

- Gallow
- sxesven
- tuktak
- jeko
- lambf

Hoe lang mag een nummer zijn + tapedubbing ?

sxesven
als iedereen in chipt kunnen we ze pro laten dubben bij tapeline, vanaf een stuk of 40 zijn die dan 1 pond per tape onafhankelijk van de lengte + 25 quidzors verzending. dus editie van 50 is 75 eu ofzo. je kunt dus gerust een c100 maken bijvoorbeeld met genoeg ruimte voor iedereen.

wat handig zou zijn is een c90 met 6 deelnemers die elk 15 minuten doen en kunnen invullen naar eigen inzicht (één lange wall of verschillende korte). c100 met z'n vijven kan ook, 20 elk waarvan één twee keer 10 minuten

sxesven
*trackjes heeft*

ik verdeel mijn running time over één deel brute wall Panic en één deel minimale crackle Immaculate Affection

(afbeelding)

jeko
Ik vind het eigenlijk wel een super vet idee! En wil wel één of twee tracks bijdragen.

Het afgebeelde hoesje ziet er in elk geval te gaaf uit!

Leuk idee, mooie hoes Ik heb ook maar eens wat in elkaar geschopt, mocht het nummer toevallig goed genoeg zijn voor de compilatie (ik ben verder geen fulltime noisediehard en vind het lastig mijn eigen herrie op waarde te schatten), dan doe ik ook wel mee indien gewenst
Groepsgevoel

Gallow
Ik zal vanmiddag nog iets opnemen, dan kijk ik wel welke van de 2 ik liever heb.

lambf
deadline over 1 a 2 weken wbt noiseinput ?

sxesven
lijkt me goed idee

w.m.b. mag iedereen deelnemen die wil, lijkt me niet wenselijk om er fascistisch bijdrages van te gaan weren. een c90 met 6 artiesten lijkt me wel een mooie richtlijn (of is 15 minuten problematisch (veel of weinig)?). qua materiaal zou ik wel willen voorstellen dat het bij HNW blijft, wat in principe een flexibel begrip is (w.m.b. dus niet alleen unchanging brute crackle, maar ook meer variatie (Gomeisa), ANW-benadering (UN), etc.). Een HN-compilatie is ook een optie maar daarvoor lijkt Metselwerken me niet een geschikte titel.

weet niet of iedereen zich erin kan vinden, aangezien we m democratisch samenstellen zou ik zeggen drop je mening (en vooral je noise) in deze thread

Gast
geplaatst: vandaag om 17:44 uur

geplaatst: vandaag om 17:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.