Genres / Overigen / Noise
zoeken in:

0
WVTRVE
geplaatst: 8 oktober 2023, 21:11 uur
Had het niet verwacht, maar Vomir is best wel een vibe.
Jammer genoeg was The Rita echt totaal kut, jezus wat een pretentieus gedoe was dat met die ballerina. Toen het wel op gang kwam was het nog steeds kut.
En Sven, waar was je? aaaah we hebben elkaar totaal gemist
Jammer genoeg was The Rita echt totaal kut, jezus wat een pretentieus gedoe was dat met die ballerina. Toen het wel op gang kwam was het nog steeds kut.
En Sven, waar was je? aaaah we hebben elkaar totaal gemist

1
geplaatst: 16 oktober 2023, 00:29 uur
Schokkend genoeg elkaar volledig gemist inderdaad, wtf
Het was ook een stuk drukker dan ik verwacht had na de laatste keer The Rita, maar goed, dat was Tilburg in 2010, niet te vergelijken met Amsterdam in 2023, blijkbaar.
Ik heb van alle noise genoten; ik vond opener Geseling echt heerlijk, lekker dynamisch, veel gescreech (en daar houd ik van), en daar was JSH dan gelijk een lekkere opvolger op, want die screechte nog even lekker harsh door, met iets minder laag gebulder. JSH was wel een dynamischere podium-act en dat paste wel heel goed. Dit was verrassend genoeg mijn eerste keer Vomir, leuk om mee te maken in ieder geval. Vond de beleving bijzonderder dan de wall zelf en vond ook het publiek erg typisch, er was maar één knakker met een vuilniszak bij zich voor zover ik kon zien (en fair, ik had er ook geen bij hoor
) en voor een hoop mensen was de meme-waarde volgens mij erg hoog. In ieder geval zeker tof, vond het wel een intens kwartiertje.
BLJ had het natuurlijk zwaar omdat al hun gear gejat was, heb nog 20 eu in het donatiepotje gestopt, maar het klonk gewoon lekker en ik genoot hier vooral van de disconnect tussen de performance vooraan het podium enerzijds, de pot gierende noise anderzijds en vooral de absolute indifference waarmee in het bijzonder Richard op het podium stond. Dat klinkt als een soort dig maar dat is het niet, heb er echt van genoten. The Rita als laatste, tja, wat moet ik zeggen, ik hou echt gruwelijk veel van dit soort minimale crackle dus dat zat bij mij helemaal goed en ik vond de hele act en keuze te mixen met een make-up-tutorial wel vet. Ergens is het misschien pretentieus (en Sam is natuurlijk ook vrij academisch in zijn benadering) maar tegelijkertijd vond ik het juist erg puur, meer van, welke lul gaat er nou bloedserieus minimale HNW mengen met een make-up-tutorial, dan moet je het zelf wel erg goed vinden en dat was voor mij wel duidelijk. Overigens related en volledig unrelated heb ik zelf met mijn project Super Mario Bros een track gemaakt met Japanse ASMR en sine-waves, daar moest ik een beetje aan denken, gek genoeg, al heeft dat volstrekt geen wall in zich natuurlijk.
Verder JSH nog heel even kort gesproken en achteraf een tijdje staan babbelen met Casper v/d Veen van Uitgeschakeld en Oskari Mertalo. Casper kende ik online al van FB toen ik dat nog gebruikte aangezien de wall-scene daar op een gegeven moment het meest levend was (misschien nog steeds, maar ik was FB echt zat) dus was erg leuk om mee te kletsen. Oskari vond ik echt geniaal om te ontmoeten omdat zijn Merzbow-discografie-website vroeger echt mijn bijbel was. Dat was nog voor Discogs echt iets was of überhaupt bestond, sowieso ver voordat Merzbow zelf een website had. Hij hield, voor zover mogelijk, alles wat Merzbow uitbracht bij met tracklists en scans van de covers en had zelfs een pagina met rumored releases enzo. Eindeloos fascinerend, zo veel tijd op doorgebracht! Had allerlei leuke verhalen over dat Masami Akita hem toen gemaild had omdat hij het logo dat Oskari bovenaan zijn website had staan (van de split met Smegma) lelijk vond en dat Stephen O'Malley hem ook gemaild had. Nog even gepraat over zijn eigen harsh noise (wist destijds niet dat hij dat ook deed) en hij vertelde dat hij er lang niks mee gedaan had totdat Jaakko Vanhala hem overhaalde er weer wat mee te doen, dus ik zei, "Mate, Masami Akita, Stephen O'Malley, Jaakko Vanhala, just casually dropping all these big names", zei Oskari, "I'm going to tell Jaakko that he was mentioned in the same breath as Masami and Stephen"

In ieder geval superleuke avond gehad dus, jammer genoeg zonder jou Wouter
Ik ga je nog appen maar ik heb ook een hekel aan WhatsApp 

Ik heb van alle noise genoten; ik vond opener Geseling echt heerlijk, lekker dynamisch, veel gescreech (en daar houd ik van), en daar was JSH dan gelijk een lekkere opvolger op, want die screechte nog even lekker harsh door, met iets minder laag gebulder. JSH was wel een dynamischere podium-act en dat paste wel heel goed. Dit was verrassend genoeg mijn eerste keer Vomir, leuk om mee te maken in ieder geval. Vond de beleving bijzonderder dan de wall zelf en vond ook het publiek erg typisch, er was maar één knakker met een vuilniszak bij zich voor zover ik kon zien (en fair, ik had er ook geen bij hoor

BLJ had het natuurlijk zwaar omdat al hun gear gejat was, heb nog 20 eu in het donatiepotje gestopt, maar het klonk gewoon lekker en ik genoot hier vooral van de disconnect tussen de performance vooraan het podium enerzijds, de pot gierende noise anderzijds en vooral de absolute indifference waarmee in het bijzonder Richard op het podium stond. Dat klinkt als een soort dig maar dat is het niet, heb er echt van genoten. The Rita als laatste, tja, wat moet ik zeggen, ik hou echt gruwelijk veel van dit soort minimale crackle dus dat zat bij mij helemaal goed en ik vond de hele act en keuze te mixen met een make-up-tutorial wel vet. Ergens is het misschien pretentieus (en Sam is natuurlijk ook vrij academisch in zijn benadering) maar tegelijkertijd vond ik het juist erg puur, meer van, welke lul gaat er nou bloedserieus minimale HNW mengen met een make-up-tutorial, dan moet je het zelf wel erg goed vinden en dat was voor mij wel duidelijk. Overigens related en volledig unrelated heb ik zelf met mijn project Super Mario Bros een track gemaakt met Japanse ASMR en sine-waves, daar moest ik een beetje aan denken, gek genoeg, al heeft dat volstrekt geen wall in zich natuurlijk.
Verder JSH nog heel even kort gesproken en achteraf een tijdje staan babbelen met Casper v/d Veen van Uitgeschakeld en Oskari Mertalo. Casper kende ik online al van FB toen ik dat nog gebruikte aangezien de wall-scene daar op een gegeven moment het meest levend was (misschien nog steeds, maar ik was FB echt zat) dus was erg leuk om mee te kletsen. Oskari vond ik echt geniaal om te ontmoeten omdat zijn Merzbow-discografie-website vroeger echt mijn bijbel was. Dat was nog voor Discogs echt iets was of überhaupt bestond, sowieso ver voordat Merzbow zelf een website had. Hij hield, voor zover mogelijk, alles wat Merzbow uitbracht bij met tracklists en scans van de covers en had zelfs een pagina met rumored releases enzo. Eindeloos fascinerend, zo veel tijd op doorgebracht! Had allerlei leuke verhalen over dat Masami Akita hem toen gemaild had omdat hij het logo dat Oskari bovenaan zijn website had staan (van de split met Smegma) lelijk vond en dat Stephen O'Malley hem ook gemaild had. Nog even gepraat over zijn eigen harsh noise (wist destijds niet dat hij dat ook deed) en hij vertelde dat hij er lang niks mee gedaan had totdat Jaakko Vanhala hem overhaalde er weer wat mee te doen, dus ik zei, "Mate, Masami Akita, Stephen O'Malley, Jaakko Vanhala, just casually dropping all these big names", zei Oskari, "I'm going to tell Jaakko that he was mentioned in the same breath as Masami and Stephen"



In ieder geval superleuke avond gehad dus, jammer genoeg zonder jou Wouter



1
WVTRVE
geplaatst: 18 oktober 2023, 00:22 uur
Nice, goed bezig! Ze hadden inderdaad de vaart te pakken, ging inderdaad snel! (of iemand moest de trein halen
)
We kunnen ook bellen!
https://i.imgur.com/X4WWJKc.jpg
https://i.imgur.com/aVygIvU.jpg
https://i.imgur.com/rZfAstW.jpg
#slechtenoisememes

We kunnen ook bellen!
https://i.imgur.com/X4WWJKc.jpg
https://i.imgur.com/aVygIvU.jpg
https://i.imgur.com/rZfAstW.jpg
#slechtenoisememes

0
WVTRVE
geplaatst: 18 oktober 2023, 00:25 uur
Ali Bongo schijnt ook van noise te houden!
(nu nog een echte noise versie)
(nu nog een echte noise versie)
0
geplaatst: 24 oktober 2023, 13:43 uur
0
geplaatst: 11 januari 2024, 22:23 uur
Ook niet genoeg geluisterd denk ik, maar ik ga ff wat bij elkaar schrapen

1
WVTRVE
geplaatst: 27 maart 2024, 01:46 uur
https://i.ibb.co/5RRyt4J/Crude-Transmissions-III-print-version-colour.jpg
https://www.dunkelheit-produktionen.de/images/images/ROL2_v1_1600.jpg
https://i.imgur.com/55ETggr.jpeg
nnnnng gaan we samen naar Finland exsxesven? Misschien willen madmadder en itchy ook mee.
(trouwens helemaal de Brighter Dead Now show in de baroeg gemist, shame on me)
https://www.dunkelheit-produktionen.de/images/images/ROL2_v1_1600.jpg
https://i.imgur.com/55ETggr.jpeg
nnnnng gaan we samen naar Finland exsxesven? Misschien willen madmadder en itchy ook mee.
(trouwens helemaal de Brighter Dead Now show in de baroeg gemist, shame on me)

0
WVTRVE
geplaatst: 28 april 2024, 13:16 uur
Normaal wel een fan van Alfarmania maar dat zijproject Young Hustlers trekt echt op niets. Okay Vagabond Annihilation op Hiding in the Open is wel een tof nummertje maar dan moet je eerst 7 nummers aan matigheid door voordat je er bent.

1
WVTRVE
geplaatst: 20 augustus 2024, 22:43 uur
Nieuwe Cherry Point op Troniks! exsxesven ThirdEyedCitizen GrafGantz
https://i.imgur.com/g2bzRxy.jpeg
The Cherry Point
Dawn of the Bloody Tapes
CD
Helicopter/Troniks
HEL 99100, TRO-350
The Cherry Point returns with the long gestating follow-up to Night of the Bloody Tapes, a speaker-shredding demolition across two tracks of unforgiving hell. Recorded in Los Angeles, 2020–2024, Dawn of the Bloody Tapes is an unrelenting underground audio annihilation fueled by xeroxed zines, shot-on-tape traumas, and scrambled late-night broadcasts. All electronics by Phil Blankenship. Mixed by John Wiese.
IT’S EXACTLY WHAT YOU THINK IT IS.

https://i.imgur.com/g2bzRxy.jpeg
The Cherry Point
Dawn of the Bloody Tapes
CD
Helicopter/Troniks
HEL 99100, TRO-350
The Cherry Point returns with the long gestating follow-up to Night of the Bloody Tapes, a speaker-shredding demolition across two tracks of unforgiving hell. Recorded in Los Angeles, 2020–2024, Dawn of the Bloody Tapes is an unrelenting underground audio annihilation fueled by xeroxed zines, shot-on-tape traumas, and scrambled late-night broadcasts. All electronics by Phil Blankenship. Mixed by John Wiese.
IT’S EXACTLY WHAT YOU THINK IT IS.



* denotes required fields.