Genres / Overigen / Pianomuziek
zoeken in:

0
Relax
geplaatst: 22 januari 2007, 21:46 uur
Weet iemand artiesten die een volledig piano gespeeld album hebben ? geen gezang erop .. gewoon echt alleen piano.
Ik heb liever niet van die keidrukke maar emotionele gespeelde, vind het zelf heerlijk.
Ik heb liever niet van die keidrukke maar emotionele gespeelde, vind het zelf heerlijk.
0
geplaatst: 22 januari 2007, 21:55 uur
0
geplaatst: 22 januari 2007, 22:15 uur
Meester pianocomponist blijft voor mij uiteraard Franz Liszt, zijn gespeelde stukken als Mazeppa, Liebestraum, Hongaarse Rhapsodie no. 2, La Campella en Tarantella blijven ongekend.
0
geplaatst: 22 januari 2007, 22:28 uur
Hoef ik niet over na te denken. Pas geleden Keith Jarrett gekocht. Een van de hoogst gewaardeerde piano albums op de site en inmiddels kan ik tevreden zeggen dat ik daar wel achter sta. 

0
geplaatst: 23 januari 2007, 10:33 uur
0
geplaatst: 23 januari 2007, 10:38 uur
sq schreef:
Hoef ik niet over na te denken. Pas geleden Keith Jarrett gekocht. Een van de hoogst gewaardeerde piano albums op de site en inmiddels kan ik tevreden zeggen dat ik daar wel achter sta.

En in dezelfde richting Paul Bley - Open, To Love
0
geplaatst: 23 januari 2007, 15:30 uur
Net zoals gonzales met Solo Piano vanzelfsprekend is, is Dustin O'Halloran met Piano Solos vol 1 en 2 ook vanzelfsprekend voor de hand liggend
. Zeer mooi pianospel in ieder geval.

0
geplaatst: 29 januari 2007, 14:39 uur
Relax schreef:
Weet iemand artiesten die een volledig piano gespeeld album hebben ? geen gezang erop .. gewoon echt alleen piano.
Wat toevallig, dit was precies wat ik zocht. Hmm ik zal even wat van die tips checken enzo, heeft iemand ook een goede site met bladmuziek?
0
geplaatst: 29 januari 2007, 15:31 uur
Er was een site: www.pianorock.com waarvan de beheerder heel intensief bezif was met het maken van erg gedetailleerde transcripties van (voornamelijk) de pianopartijen van Ben Folds (veel van het album Rockin' the Suburbs). Deze kon je gratis downloaden. Op een gegeven moment moest hij de files, vanwege copyright, van de site verwijderen. Gelukkig heb ik ze nog allemaal op m'n harde schijf staan. Dit is wel met notenschrift, dat moet je dus wel kunnen lezen...
Verder heb ik ook veel getranscribeerde nummers waarvoor je het programma Note Worthy Composer (gratis te downloaden) nodig hebt om te kunnen lezen. De links kun je hier vinden (onderaan pagina).
Sites met slechts akkoorden kun je verder overal wel vinden.
Verder heb ik ook veel getranscribeerde nummers waarvoor je het programma Note Worthy Composer (gratis te downloaden) nodig hebt om te kunnen lezen. De links kun je hier vinden (onderaan pagina).
Sites met slechts akkoorden kun je verder overal wel vinden.
0
geplaatst: 29 januari 2007, 16:46 uur
Ik vind persoonlijk Gonzales - Solo Piano. Overigens een totaal andere plaat dan wat hier al voorbij is gekomen aan tips. Zou je eens moeten proberen. Gonzales is sowieso wel een artiest met aparte, doch diverse muziek. Gonzales Uber Alles is dan alweer een hele andere plaat als zijn Solo Piano.
Mijn tip dus
Mijn tip dus

0
geplaatst: 30 januari 2007, 19:38 uur
ohh ja Amelie is ook prachtig, ook al is het niet alleen piano. Die muziek is echt....onbeschrijfelijk:)

0
Bobiej
geplaatst: 30 januari 2007, 21:43 uur
Silhouette van Opeth is instrumentaal piano, werkelijk prachtig. Voor mij het beste nummer van Orchid.
0
geplaatst: 7 februari 2007, 23:06 uur
Wat voor piano?
Luister de laatste tijd veel Chopin. Vooral Klavierkonzerte Nos. 1 & 2 (Piano Concerto No 1 E-minor & Piano Concerto No 2 F-minor)
Súperrelaxt!!
Luister de laatste tijd veel Chopin. Vooral Klavierkonzerte Nos. 1 & 2 (Piano Concerto No 1 E-minor & Piano Concerto No 2 F-minor)
Súperrelaxt!!
0
geplaatst: 26 februari 2007, 14:32 uur
Relax schreef:
Chopin bijv. Mazurka's
Schubert Impromptu opus 142 vooral deel 1
Scarlatti Fandango ook van een spaanse comp. waarvan me de naam niet te binnen wil schieten (subliem)
Beethoven div. sonates
Sati
S. ten Holt

0
fredpit
geplaatst: 26 februari 2007, 20:23 uur
-Beethoven pianosonates Pathetique en pianoconcert nr 3 en 5
-Debussy heeft ook prachtige relaxte "pianopingeltjes" geschreven
-Chopin natuurlijk.. div stukken
-Op jazzgebied zou ik je Bill Evans en Errol Garner aan willen raden.
-Debussy heeft ook prachtige relaxte "pianopingeltjes" geschreven
-Chopin natuurlijk.. div stukken
-Op jazzgebied zou ik je Bill Evans en Errol Garner aan willen raden.

0
Pink Queen
geplaatst: 26 februari 2007, 21:04 uur
Cath schreef:
Wat toevallig, dit was precies wat ik zocht. Hmm ik zal even wat van die tips checken enzo, heeft iemand ook een goede site met bladmuziek?
Voor mijn bladmuziek ga ik altijd naar http://www.sheetmusicfox.com/
Alles gratis en een vrij uitgebreid archief van diverse componisten. Verder (ik zie dat je ook in Amsterdam woont) hebben ze in de bibliotheek aan de Prinsengracht ook een hele hoop muziek. Dat kost wel volgens mij 50 cent om te lenen, maar dat is te overzien natuurlijk.
De laatste tijd ben ik ook met Chopin bezig. Vooral de nocturnes zijn

0
Pink Queen
geplaatst: 26 februari 2007, 23:32 uur
Voor al je klassieke muziek moet je trouwens hier zijn:
www.classiccat.net[/url]
Bij elke componist staan een aantal composities, verschilt per persoon. En daarvan is een aantal gratis te beluisteren.
www.classiccat.net[/url]
Bij elke componist staan een aantal composities, verschilt per persoon. En daarvan is een aantal gratis te beluisteren.
0
geplaatst: 28 maart 2007, 11:58 uur
Zbigniew Preisner & Leszek Mozdzer - 10 Easy Pieces for Piano
Naast Craig Armstrong's Piano Works mijn grote favoriet. Mozdzer is een grootheid in Polen.
Naast Craig Armstrong's Piano Works mijn grote favoriet. Mozdzer is een grootheid in Polen.
0
geplaatst: 28 maart 2007, 12:05 uur
Je zou ook eens Anat Fort - A Long Story kunnen proberen, dit is niet solo piano, maar er zitten bas en drums bij, maar het is duidelijk een heel rustige piano die overheerst. Ik denk dat Eluvium - An Accidental Memory in the Case of Death ook wel een poging waard is, weer heel anders, wat meer naar de ambient, maar nog steeds heel mooie piano.
0
geplaatst: 28 maart 2007, 12:47 uur
Ik selecteer in de eerste plaats op een bepaalde link met filmmuziek. En nog liever ook dat ik dan al ander werk van diegene ken. Acht de kans daarom klein dat ik ooit aan een van bovenstaande ga beginnen.

0
Ace
geplaatst: 28 maart 2007, 15:27 uur
Ik hou van de nocturnes van Chopin, sonata's van Scarlatti, Goldberg Variatonen van Bach, enz... Mijn abolute favoriet is de Franse Suiten van JS Bach 

0
sxesven
geplaatst: 28 maart 2007, 15:40 uur
Lang niet zo verantwoord als voorgenoemde dingen, maar wel gewoon fijn (tevens niet 'keidruk' en wel 'emotioneel gespeeld'): Piano Collections van de Final Fantasy series. Tip voor Relax.
0
geplaatst: 28 maart 2007, 15:44 uur
Maar we mogen dit topic ook best gebruiken als een algemene pianomuziek plek. Die FF Piano Collections zijn ook bijzonder rustiek.

0
sxesven
geplaatst: 28 maart 2007, 15:58 uur
In dat geval:
Hiervan akte.
Ik mag ze zelf ook graag draaien; erg ontspannend, en naar mijn mening ook gewoon erg mooi.
Overigens:
Maar ik begrijp wat je bedoelt.
neo schreef:
Die FF Piano Collections zijn ook bijzonder rustiek.
Die FF Piano Collections zijn ook bijzonder rustiek.
Hiervan akte.

Overigens:
rus·tiek (bn.)
1 landelijk, bij het platteland horend of passend
2 in zijn natuurlijke toestand gelaten
1 landelijk, bij het platteland horend of passend
2 in zijn natuurlijke toestand gelaten
Maar ik begrijp wat je bedoelt.

0
Bobiej
geplaatst: 2 april 2007, 20:33 uur
Ik wil graag nummers die in de stijl van "Silhouette" van Opeth zijn, leren kennen. Kent iemand toevallig albums, nummers die in de donkere, deprimerende stijl van Silhouette zijn? Ik zou het graag horen
!

* denotes required fields.