menu

Genres / Overigen / Wat is jouw smaak?

zoeken in:
electronische muziek-->braindance, ambient, Detroit techno / electro, deep house, drum 'n' bass, dubtechno, microhouse, glitch

verder -waar ik met zekerheid veel albums in kan vinden die ik snel leuk zal vinden als ik zou willen en dus af en toe in op zoek ben: hiphop, rock, jazz, soul spul

ik wijs niks helemaal af, behalve muziek waarbij door de commercie de kwaliteit lijkt verloren te gaan, dat verdient gewoon genegeerd te worden

genres als bijvoorbeeld klassiek en metal daar zou ik gerust vele meesterwerken in kunnen vinden als ik me erop stort, maar de esthetiek die ik aan de oppervlakte van deze genres meepik staat me niet zo aan, waardoor ik de zoektocht nog een tijd staak

LocoHermano
Ik hou van veel genres, maar toch het meest van funk, (hard)rocknroll, nederbeat en hardcore/punk.

Mijn toppers:

Frank Zappa
Parliament/Funkadelic
KISS
Rolling Stones
Bad Brains
New York Dolls
Alice Cooper
The Outsiders (nl)
Os Mutantes
White Stripes
Bootsy Collins
Stevie Wonder
Turbonegro
The Pretty Things
Curtis Mayfield
The Cramps
Talking Heads
Misfits
Dead Kennedys
Link Wray
Charlie Feathers
Aerosmith (jaren 70)
Livin Blues
Q65

Mijn Genre = Soundtrack (filmmuziek dus). Natuurlijk is de beste Componist op dat vakgebied:"John Williams"!

Vooral:

Het meeste in het rockgenre. Rock is ook mijn nummer 1 qua genre (80%).
Daarna denk ik electronic(15%).
Dance (5%)

Kos
Public Enemy, Andre Hazes, Autechre, Marduk, Eric Satie, Otis Redding, Sonic Youth.

max en joep
metal!!

de lekkere goedklinkendvette krachtige mainstream metal zoals Pantera,
de rauwere blackmetal zonder keyboards en zangeressen,
de extreem snelle moddervette zieke deathmetal,
af en toe grindcore, ben in deze wat kieskeuriger,
lekkere snelle strakke thrashmetal, voor al uit de jaren 80,
sommige nu-metal (vind Slipknot bijv. wel vet en Chimaira ook)
Af en toe hardcore ala Madball, Hatebreed is ook fijn..

Grote namen zijn fijn, bijv. een toegankelijke vet geproduceerde schijf zoals de nieuwe Machine Head.
En groezelige gore obscure ziek underground is soms net zo fijn.
Af en toe lekker de duisterste krochten van het genre in duiken is heerlijk.

daarnaast vind ik het leuk om filmmuziek te verzamelen.
en luister af en toe klassieke muziek.

Blues is ook fijn, vooral vette slide guitar.
Heeeeeeeel af en toe een sfeervolle broeierige dromerige jazzplaat.

ach, er is zoveel om van te genieten eigenlijk....

en ik HAAT R&B en top 40 rommel en alle andere fake neptroep die louter op cd wordt geflikkerd om iemands zakken te vullen. bah

lambf
max en joep schreef:
Blues is ook fijn, ik HAAT R&B

Artifact
Volbloed Hiphop. Maar ik maak voornamelijk ook exotische uitstapjes naar Jazz muziek en Soul/Funk. Die komen al gauw in de buurt. Niet te vergeten de Electronische kant (van poppy, dance en luchtige 'Air' muziek tot flinke Hiphop en Rock invloeden). Ben trouwens ook een groot liefhebber van Scores. Instrumentale muziek is dan ook geen uitzondering. Daarna komen genres als Rock (psychedelic en britpop) Reggea, Blues en Folk. Hardcore en Metal daarentegen kan ik echt niet verdragen. Misschien hele lichte porties. Nee, voor de exotische sferen moet je het niet luisteren. Jumpstyle en Trance toch wel de meest ''foute'' genres ooit. Een fatsoenlijke lifestyle is al helemaal niet te bekennen. Sorry ik pas die richting. Mag van mij dan ook helemaal verdwijnen. Wacht, ik vergeet trouwens subgenres als Drum n' Bass, Groove, Lounge, Triphop. Lekkere Zuid-Amerikaanse muziek doet het ook vrij goed. Vooral Hiphop met Spaanse invloeden, heeerlijk.

http://www.geer.nu/muzieksmaak.html

Ik moet deze lijst nog afmaken

sxesven
Galaxie 500 schrijft men niet met een y, Geer.

En dat noemt zich snob.

handsome_devil
Ik weet zelfs dat je Galaxie schrijft.

sxesven
Ik bedoel maar.

Artifact
Ik ben zojuist Bloc Party fan geworden

max en joep
lambf schreef:
(quote)

zeg doe eens niet zo flauw.
je snapt heel erg goed wat ik bedoel hoor

Woutt
KampF schreef:
http://www.geer.nu/muzieksmaak.html

Ik moet deze lijst nog afmaken

Ik zie staan bij shoegaze:

The Brian Jonestown Massacre

Je hebt maar 3* daarvoor staan, verhogen!

ik hoor alles graag
van klassiek tot break-core

Maarten||
*Zucht* Wat een vage vraag/topic. In het algemeen houd ik van alle soorten genre's, zolang er genoeg kwaliteit in zit. Op uitzonderingen als genre's van R&B en Punk. Persoonlijk heb ik meer ervaring met Hip-Hop en Jazz, dus dat zal vast meer mijn smaak zijn als andere genre's.

Soul, blues, rock (hard-, classic, symfonisch) en jaren 50, 60, 70 en 80 pop.

Zie tot mijn verbazing nergens een soul-topic...

house en hiphop en disco synthesizerpop.Verder alles wat jazzy,soul en funky is. Wat dat betreft kunnen ik en ene meneer P.de clown wel mekaar de hand schudden.Veel bling/bling/rap vond ik in het begin wel heel leuk en grappig,maar dat begint me nu onderhand de strot uit te hangen.En veel tegenwoordige soul-r_b kan ik ook wel waarderen zoals usher,rihanna,Aaliyah enz. hoewel me dat momenteel ook een beetje begint te vervelen.Verder ben ik ook gek op alles wat elektronisch en experimenteel is en vind ik veel psychedelische rock uit
begin jaren zestig/eind jaren zestig ook heel OK. Daarnaast hou ik ook ook wel van klassieke muziek,middeleeuwse gregoriaanse koormuziek en kan ik veel oude muziek uit de jaren 20 en 30 ook wel waarderen.
Daarnaast ook veel franstalige muziek en veel andere zuideuropese
volksmuziek.

Waar je bij mij niet mee moet komen aanzetten is de meeste heavymetal en punkmuziek. Ik zeg hier wel bij dat ik aan de muzikale kundigheid van sommige bandleden van bepaalde bands absoluut niet twijfel.
ook van de meeste punk`´grunge en indie-britpop/-enkele positieve uitzonderingen daargelaten-moet ik niet veel hebben.Ok geen country en western en bleugrass,en ik heb ook een bloedhekel aan de meeste jaren zestig folkrock, bleusrock en merseybeat. Ik zal niet twijfelen aan de emotionele oprechtheid van betrokken artiesten. Maar over het algemeen vind ik het persoonlijk erg conservatieve en fantasieloze muziek. Ik ben Dus meer popliefhebber dan rockliefhebber.

ook progrock/glamrock als Roxy music,lou reed,T.rex,Sparks,Lou reed,King Crimson, Van der Graaf generator,Hawkwind ,Pink floyd,Qeeun,ELO,10cc en Supertramp kan ik heel erg waarderen.
Bands als Yes,genesis.Emerson lake and Palmer ,Mike oldfield en Gong ook in mindere mate.-
Positieve uitzonderingen in de afdeling traditionele gitaarrock in de jaren 90 zijn; Nirvana, Alice in chains,Suede,Muse,Deus,Flowers for breakfast;Zita swoon,Kiss my jazz,Type o negative,Tool,System of a down,Linkin Park,Soundgarden, Urban dance squad,Burma shave,Gotcha!Smashing pumpkins, Soundgarden,Beastie Boys,Primus,Pixies en Faith no more.

Krautrock, Klassiek, HipHop, Noise,50s Rock n Roll, Blues, Jazz, 60s psychedelic en hippie shit, Soul, Wereldmuziek(maakt niet uit vanwaar), Ambient, Folk, Prog, New-Wave, Industrial, Metal, Electronic, Post-Rock, Pop(niet alles uiteraard) en dan zal ik nog wel wat vergeten.

de rest van alle retro gitaarrock artiestjes van de jaren 90 en jaren ,00 kunnen me echt gestolen worden.Nou vooruit.....Elbow,Coldplay ,Editors en Saybia zijn ook best leuke bandjes. En godspeedyourblackemperor,Tortoise,Stereolab ,Interpol , ben ik wel benieuwd naar om te horen.
verder heb ik veel rerspect voor de beatles,Enigste merseybeatbandje
waar ik respect voor heb.Verder hebben in die tijd the Moodybleus en procolharem ook bloedmooie liedjes gemaakt en vind ik vooral Lou reed in de tijd van de Velvet underground,Pete townsend van the Who,Jimi hendrix,Frank zappa en Captain beefheart in diezelfde periode geweldige Gitaristen.
Ik heb verder ook een Bloedhekel aan die skyradiopop als James Morrison,Van Velzen,Gary Barlow en Take that .En die eurohouse als 2unlimited,Vengaboys,two brothers on the fourth floor en dergelijke...En hollandse volksmuziek! Hoewel ik het wel leuk vind om te horen als ik in een melige bui ben.

Mijn smaak verschild van dag tot dag.

Vooral rock en sing/songwriters Nederpop uit de tweede helft van de jaren negentig, zoals Blof, Acda&deMunnik, IOS. Ook kan ik erg genieten van jazz en ska.

Rap kan ik echt niet aanhoren, vooral nederlandstalige rap niet. Ook metall hou niet van.

tangmaster
Van klassiek tot rock, eigenlijk te veel om op te noemen.

Davez
Singer/ Songwriter, Folk, Rock, Prog, Post Rock en dan nog een snuifje Jazz

Stijn_Slayer
Ik heb een erg brede smaak. Klassiek, Blues (zowel 'witte' als 'zwarte'), Folkrock, Hardrock, Psychedelische Rock ook wel een beetje, Ska, Noise, Rock n Roll, Grunge en allerlei vormen van (extreme) metal/grind.

Ik heb een hekel aan Hiphop, smartlappen, Trance/hardcore e.d., Punk en eigenlijk alles wat tegenwoordig onder popmuziek/top40 valt. Toppunt is toch wel wat ze nu R&B noemen, het is gewoon een jong gastje met een hoog stemmetje die een zielig liefdesliedje zingt. Waar is het ritme en de blues erin gebleven?

Verder kan ik dingen als Country en Funk prima aanhoren maar is het niet iets wat ik uit mezelf zou opzetten.

Kid A(cid)
Ik hou voornamelijk van post-punk, shoegazing, psychedelica en noise rock. Daarnaast ben ik ook gek op country, blues en folk. Ik hou verder ook nog van allerlei soorten electronica, de abstractere vormen kan ik erg waarderen. En tegenwoordig luister ik ook nog eens naar jazz en wil ik weer wat meer naar hiphop gaan luisteren.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:24 uur

geplaatst: vandaag om 14:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.