Genres / Overigen / Reggae
zoeken in:
0
geplaatst: 28 april 2006, 21:15 uur
Wat mij weer overkomt. Plaatselijk zomerfeestje met reggae muziek a.s. zondag. Ik dacht van de week nog: wie gaat daar de muziek verzorgen? Wel; vandaag hoorde ik het antwoord: IK.
Dus: wie weet tips voor een zomers reggae feest. Ik weet redelijk wat van de muziek tot aan 1985, maar daarna is het effe minder. Graag dus de bekendste/beste acceptabele reggae nummers van daarna. Om mijn niveau aan te geven: van Beef zou ik geen nummer weten.
Tips?
Dus: wie weet tips voor een zomers reggae feest. Ik weet redelijk wat van de muziek tot aan 1985, maar daarna is het effe minder. Graag dus de bekendste/beste acceptabele reggae nummers van daarna. Om mijn niveau aan te geven: van Beef zou ik geen nummer weten.
Tips?
0
geplaatst: 28 april 2006, 21:20 uur
Dit is een klassieker van na die tijd: Dawn Penn - You Don't Love Me (No No No), zelfs een hit geweest.
Maar erg moeilijk inderdaad, ik zal even mijn gedachten laten gaan...
Maar erg moeilijk inderdaad, ik zal even mijn gedachten laten gaan...
0
geplaatst: 28 april 2006, 21:24 uur
sq schreef:
Ik weet redelijk wat van de muziek tot aan 1985.
Ik weet redelijk wat van de muziek tot aan 1985.
OK OK maar toch voor alle zekerheid: Klu Klux Klan van Steel Pulse niet vergeten he, beste reggaenummer ooit en zeer dansbaar!
0
geplaatst: 28 april 2006, 21:29 uur
Geweldig nu al respons! Ik ga ze allemaal proberen. En: het mogen ook tips zijn van het lopend jaar hoor. Ik ben al van alles aan het proberen; MatisYahu, Simblime, Kiprich; gevonden op hoge stemgemiddelden.
0
geplaatst: 28 april 2006, 21:31 uur
Deze heb ik toevallig al. Een van mijn favorieten. Maar als je nog meer van dit soort tips hebt: Graag.
0
geplaatst: 28 april 2006, 21:38 uur
ik ga u geen nummers geve maar een paar groepen/artieste
ongetwijfelt de bob marley
peter tosh
lee 'scratch' perry
burning spear
dillinger is altijd grappig met het liedje 'crabs in my pants'
heptones
israel vibration
en veel meer
ongetwijfelt de bob marley
peter tosh
lee 'scratch' perry
burning spear
dillinger is altijd grappig met het liedje 'crabs in my pants'
heptones
israel vibration
en veel meer
0
geplaatst: 28 april 2006, 21:44 uur
sq schreef:
Ik weet redelijk wat van de muziek tot aan 1985, maar daarna is het effe minder. Graag dus de bekendste/beste acceptabele reggae nummers van daarna
Ik weet redelijk wat van de muziek tot aan 1985, maar daarna is het effe minder. Graag dus de bekendste/beste acceptabele reggae nummers van daarna
0
geplaatst: 28 april 2006, 21:45 uur
een soort gezamenlijke reactie, met nogmaals dank..
Ja, de Nederlandse zal ik niet vergeten. Heptones en Dillinger zijn uit weliswaar mijn tijd maar goed als reminder (ik heb ze niet). Lebowski's KuKlux gaat mee op het feest. Ik had al wel Steel Pulse maar deze nog niet. Lee Perry is een van mijn persoonlijke favorieten. Dawn Penn staat in de download. Desmond Dekker heb ik al.
Eventjes uitgelogd.. Morgenochtend kijk ik zeker weer!
Ja, de Nederlandse zal ik niet vergeten. Heptones en Dillinger zijn uit weliswaar mijn tijd maar goed als reminder (ik heb ze niet). Lebowski's KuKlux gaat mee op het feest. Ik had al wel Steel Pulse maar deze nog niet. Lee Perry is een van mijn persoonlijke favorieten. Dawn Penn staat in de download. Desmond Dekker heb ik al.
Eventjes uitgelogd.. Morgenochtend kijk ik zeker weer!
0
geplaatst: 28 april 2006, 22:20 uur
Yellowman, Tippa-Irie, Eek-a-Mouse
En de Reggae nummers van Bad Brains.(Joshua song)
En de Reggae nummers van Bad Brains.(Joshua song)
0
geplaatst: 28 april 2006, 23:49 uur
Toch nog stieken even kijken voor het slapen gaan. Bad Brains heb ik zelf, maar nuttig te noemen want die was ik anders vergeten. EEk a Mouse is een vanzelfsprekende, Ini Kamoze zal ik eens iets van opzoeken, want ik ken alleen de naam. Alpha Blondy zit al in de tas, en in mijn collectie. Tippa Irie is voor mij een nieuwe naam.
En bedankt maar weer.
En bedankt maar weer.
0
geplaatst: 29 april 2006, 11:00 uur
Hij had toch een flinke hit met 'Hello Darling' in de jaren '80.
En vergeet ook Sophia George ('Girlie Girlie') en Ziggy Marley & The Melody Makers niet!
(en ik ga er wel blind vanuit dat 'Uptown Top Ranking' van Althea & Donna op je lijst staat)
0
geplaatst: 29 april 2006, 16:47 uur
Nooit van gehoord => Gaan we ergens vandaan halen.
(Edit) ik heb eea live gevonden. gaat mee& dank
Overigens vandaag een verzamel reggae gescoord (1 euro) op koninginnedag mét Klu Klux van Steel Pulse..
En Uptown top Ranking heb ik zelf op de site gezet. Natuurlijk neem ik die ook mee.
0
geplaatst: 29 april 2006, 16:56 uur
Ik ben vrij precies geweest, met mijn tijdsaanduiding merk ik. De hit (opgezocht in hitdossier) is van 1986 en ik ken m echt niet.
Maar inmiddels heb ik m te pakken. Klinkt als een leuk zomerhitje.
0
geplaatst: 29 april 2006, 20:58 uur
http://www.musicmeter.nl/album/43141
Dit album is zeker zijn beste en staat gerand vet feestje! Laatst nog in amsterdam gezien.
Live ook een mooi album: Live at stubb's
Verder misschien eens the cat empire uitproberen. rhyme + reason lekker nummertje.
grappig: Tryo - con par raison de vogeltjes dans op zijn reggae's
Succes!
Dit album is zeker zijn beste en staat gerand vet feestje! Laatst nog in amsterdam gezien.
Live ook een mooi album: Live at stubb's
Verder misschien eens the cat empire uitproberen. rhyme + reason lekker nummertje.
grappig: Tryo - con par raison de vogeltjes dans op zijn reggae's
Succes!
0
geplaatst: 29 april 2006, 21:40 uur
Barrington Levy - Here I Come
Zou ook van voor 1985 kunnen zijn, maar staat niet op de site.
Laat je weten hoe het gegaan is?
Zou ook van voor 1985 kunnen zijn, maar staat niet op de site.
Laat je weten hoe het gegaan is?

0
geplaatst: 30 april 2006, 13:46 uur
http://www.musicmeter.nl/album/24030
een van mijn favoriete reggae-livealbums.
Andere nummers:
Sugar Minott - Jamming In The Street
Shabba Ranks - Trailor Load-A-Girls
Freddie McGregor - Push Comes To Shove
Beats International - Dub Be Good To Me
Papa San - Dancehall Good To We
Linton Kwesi Johnson - Story
Junior Reid - One Blood
Dennis Brown & Gregory Isaacs - Let Off Sup'm
Sly & Robbie - Boops
Maxi Priest - Festival Time
allemaal hits of bijna-hits
van na 1985
een van mijn favoriete reggae-livealbums.
Andere nummers:
Sugar Minott - Jamming In The Street
Shabba Ranks - Trailor Load-A-Girls
Freddie McGregor - Push Comes To Shove
Beats International - Dub Be Good To Me
Papa San - Dancehall Good To We
Linton Kwesi Johnson - Story
Junior Reid - One Blood
Dennis Brown & Gregory Isaacs - Let Off Sup'm
Sly & Robbie - Boops
Maxi Priest - Festival Time
allemaal hits of bijna-hits

0
geplaatst: 30 april 2006, 13:49 uur
De zomer zal in ieder geval van jou en je muziek moeten komen sq, de weergoden hebben weer eens een ATV zo te zien.
0
geplaatst: 30 april 2006, 16:49 uur
* nog even ingelogd en de laatste tips meegenomen, en vertrokken met mijn volledige reggae collectieen 3 cd's met MuMe-zoekfuncties en jullie tips *
@Woody: Matisyahu is voor mij de ontdekking van 2006 tot nog toe. Ik had toevallig gisteren een stuk of wat nummers gehaald van zijn nieuwe cd, en ik ga die andere zeker ook luisteren.
@Woody: Matisyahu is voor mij de ontdekking van 2006 tot nog toe. Ik had toevallig gisteren een stuk of wat nummers gehaald van zijn nieuwe cd, en ik ga die andere zeker ook luisteren.
0
geplaatst: 1 mei 2006, 14:39 uur
Eindelijk wat aandacht voor de man! zie hier!
http://www.matismusic.com/
En dan naar video en dan king with out a crown live at stubbs. Op 3 minuut 15... en hopza!
Hopelijk was je feest een succes!
http://www.matismusic.com/
En dan naar video en dan king with out a crown live at stubbs. Op 3 minuut 15... en hopza!
Hopelijk was je feest een succes!
0
geplaatst: 1 mei 2006, 22:10 uur
Het feestje was maar bescheiden van grootte. Stuk of 20 mensen. Geen volle dansvloeren. Wel allemaal in een gezellige zomerse sfeer, voor zo goed als dat kon met de lage temp. Met flink wat drank en een flink kampvuur hebben we het nog tot laat volgehouden.
King Without a Crown (live) heb ik vandaag nog gezien; het is thans een van de clips die je op The Box kan aanvragen. Wat een sensatie inderdaad.
King Without a Crown (live) heb ik vandaag nog gezien; het is thans een van de clips die je op The Box kan aanvragen. Wat een sensatie inderdaad.
* denotes required fields.