Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders
zoeken in:
0
geplaatst: 18 januari 2007, 00:16 uur
Nog een lekkere new wave nummer:
The Wake - An Immaculate Conception
Lekker new wave album:
Modern Eon - Fiction Tales
The Wake - An Immaculate Conception
Lekker new wave album:
Modern Eon - Fiction Tales
0
geplaatst: 18 januari 2007, 23:45 uur
Leuke tip, reptile; wat ik er nu van gehoord heb klinkt goed.
Nog een tip van mij: The Jesus & Mary Chain
Nog een tip van mij: The Jesus & Mary Chain
0
geplaatst: 19 januari 2007, 00:03 uur
Ben hem een aantal maanden geleden bij toeval tegen gekomen. Had er nooit van gehoord, ze hebben ook maar 1 lp gemaakt, maar wat voor 1 ! Dit album is echt tot in de puntjes afgewerkt hoor en een echt new wave juweeltje in mijn oren. Echt zonde dat hij niet op cd bestaat.
0
geplaatst: 23 januari 2007, 15:35 uur
Zijn er hier geen fans van Lacuna Coil?
Nick Cave is geen gothic muziek man
Nick Cave is geen gothic muziek man

0
geplaatst: 23 januari 2007, 20:29 uur
Dead Can Dance ook niet, Covenant ook niet en zo zijn er vast nog wel meer hoor...
0
geplaatst: 4 februari 2007, 13:48 uur
reptile71 schreef:
vrij hoog JD gehalte, echt een mooi nummer hoor! Ikwil meer Lowlife in elk geval!
vrij hoog JD gehalte, echt een mooi nummer hoor! Ikwil meer Lowlife in elk geval!

Als je van Joy Division houdt, kan ik je alvast de Belgische coldwave formatie Siglo XX aanraden!
0
geplaatst: 7 maart 2007, 12:05 uur
Modern Eon was inderdaad een heel fijne band, ik heb ook drie singles van ze met elk een fraaie b-kant. Die zouden op een re-release niet misstaan, net als de single- uitvoering van Child's Play trouwens. Ik heb gisteren dan ook maar eens een mailtje naar de reissue-maatschappij Renascent gestuurd, en kreeg daar zowaar een heel positieve reactie op terug. Dus wie ook wil lobbyen voor een re-release van Modern Eon: stuur een mail naar [email protected]
0
geplaatst: 16 juni 2007, 00:07 uur
0
geplaatst: 20 juli 2007, 20:54 uur
Premonition schreef:
[Dus wie ook wil lobbyen voor een re-release van Modern Eon: stuur een mail naar [email protected]
[Dus wie ook wil lobbyen voor een re-release van Modern Eon: stuur een mail naar [email protected]
Ik ga ook een mail sturen.
/edit: Is al gebeurd

Hello
Is there any chance you release the album Fiction Tales from Modern Eon on cd? This is a first class new wave album in my opinion and good things got to live on don't you think so?
Thanx,
Paul
Is there any chance you release the album Fiction Tales from Modern Eon on cd? This is a first class new wave album in my opinion and good things got to live on don't you think so?
Thanx,
Paul
Antwoord:
We agree and are looking at this Paul
Thanks for the suggestion
Mick
Thanks for the suggestion
Mick
Dus... het zit eraan te komen...

0
geplaatst: 1 augustus 2007, 01:10 uur
The Search neigt ook naar New Wave, zo ook Pink Turns Blue. Wordt het niet eens tijd om dit topic te reanimeren? Nu wordt er ook steeds meer gepraat over The Sound; valt toch ook enigszins onder New Wave?
0
geplaatst: 1 augustus 2007, 02:42 uur
Ja... en als we dan toch bezig zijn met herontdekken mag And Also The Trees er van mij ook bij. Een band die bevriend is met The Cure en als één van de voorlopers van gothic rock wordt genoemd. Hun laatste album Further from the Truth (2003) heeft hier nauwelijks aandacht gekregen terwijl het echt schitterend is en geen jatwerk bevat zoals bijv. bij The Search duidelijk het geval is. (niets slechts daarover maar a fact is a fact
)

0
geplaatst: 1 augustus 2007, 02:51 uur
Daar zal je vast geen spijt van krijgen.
Zeker dat laatste album is een echte aanrader.

0
geplaatst: 1 augustus 2007, 13:34 uur
Ik ga The Damned ook nog eens herontdekken, Phantasmagoria vond ik destijds een leuke plaat kan ik me heugen..
And Also The Trees is een leuke luistertip reptile! Ga ik achteraan.

0
Sheplays
geplaatst: 1 augustus 2007, 14:15 uur
Van The Damned heb ik Strawberries en Damned (3x) maar Strawberries vind ik de beste. Erg humoristisch ook.
De Comsat Angels hebben bij mij nu ook een revival.
De Comsat Angels hebben bij mij nu ook een revival.
0
geplaatst: 1 augustus 2007, 17:47 uur
Vanmiddag Alternative TV - Peep Show gekocht; ook wel een aanrader.
0
geplaatst: 1 augustus 2007, 21:42 uur
orbit schreef:
Zou graag van je horen wat je ervan vindt. Schrijf maar bij het album als je wil.
0
geplaatst: 1 augustus 2007, 23:45 uur
Zit nu Virus Meadow te luisteren, maar geen lichte kost.. ook slechte geluidskwaliteit trouwens. Misschien komt dat door mijn mp3-kwaliteit (alhoewel ik het betwijfel). Ik zal die recente ook eventjes gaan binnenhengelen. Reviews volgen zeker! 

0
geplaatst: 2 augustus 2007, 12:58 uur
Leuk dat je het luistert. Ik vond van Virus Meadow Vincent Craine altijd wel een goed nummer. Verder ken ik ook niet alles van ze, maar weet wel dat ze hier en daar echt goeie dingen hebben gemaakt. Was destijds lid van de platenbieb en had toen een bandje gemaakt met wat ik het beste vond van een aantal cd's die ik van ze had gehuurd. Werk van na 1990 ofzo had ik niet meer gehoord, maar toen ik hun laatste album van de week hoorde was ik zeer verrast door de schoonheid ervan. Behoorlijk anders dan wat ik van ze kende, dus vergeet in elk geval niet Further from the Truth even te luisteren! 
ps Ik had van Virus Meadow mp3's met tikken erin en die oversloegen, waren gewoon van lp overgenomen.

ps Ik had van Virus Meadow mp3's met tikken erin en die oversloegen, waren gewoon van lp overgenomen.

0
geplaatst: 3 augustus 2007, 00:10 uur
Feit is dat wij in Nederland ook in het bezit zijn van een zeer goede New Wave / Gothic band, die het blijkbaar in het buitenland beter doet dan hier; namelijk Clan of Xymox, terwijl A Day toch vrij bekend is. Ben vandaag maar weer eens begonnen met het beluisteren van hun werk.
0
geplaatst: 3 augustus 2007, 09:09 uur
Is meer gothic vind ik, hoewel A Day nog meer als new wave klinkt (dat synthmelodietje is wel erg bekend, volgens mij ergens voor gebruikt ofzo). Maar ik vind dat ze er zo'n enorme poppekast omheen hebben gebouwd en dat gaat me dan tegenstaan ofzo. En wat ik verder muzikaal van ze heb gehoord vind ik allemaal te veel lijken op de Sisters.
Als we toch richting gothic gaan, geef mij dan maar Diary of Dreams uit Duitsland. Al veel albums en veel sterke nummers hebben zij gemaakt. Luister deze bijv. eens...
Als we toch richting gothic gaan, geef mij dan maar Diary of Dreams uit Duitsland. Al veel albums en veel sterke nummers hebben zij gemaakt. Luister deze bijv. eens...
0
geplaatst: 3 augustus 2007, 09:37 uur
Daar ben ik wel wat bekend mee; maar uit Duitsland komen dan meer goede Wave / Gothic bandjes (Deine Lakaien, Pink Turns Blue, Love Like Blood).
Trouwens wel een mooie clip.
Trouwens wel een mooie clip.
0
geplaatst: 4 augustus 2007, 17:04 uur
Diary of Dreams is behoorlijk zwaarmoedige goth.. en bovendien neigt dat meer richting ebm dan rock.
Clan Of Xymox heb ik ook nooit zoveel aangevonden, verder is Nederland helemaal geen goth/wave land verder.. de gemiddelde nederlander doet liever de lambada of de plopdans
Clan Of Xymox heb ik ook nooit zoveel aangevonden, verder is Nederland helemaal geen goth/wave land verder.. de gemiddelde nederlander doet liever de lambada of de plopdans

0
Sheplays
geplaatst: 4 augustus 2007, 20:19 uur
@orbit: Nederlanders die de lambada kennen....waar? 

0
geplaatst: 4 augustus 2007, 22:51 uur
Ikon is ook zo'n onbekend gebleven New Wave/ Gothic bandje,die zeer de moeite waard is ! Ian Curtis lijkt bij beluistering terugggekeerd te zijn op aarde. 

* denotes required fields.