zoeken in:

0
fastpulseboy
geplaatst: 30 oktober 2007, 21:23 uur
Bij Anouk - Who's Your Momma (2007):
op radio 3 lopen ze nu alweeeeeer te schreeuwen over anouk....
beetje originaliteit in NL zou geen kwaad kunnen, de laatste 10 jaar gaat het al nergens anders over.
op radio 3 lopen ze nu alweeeeeer te schreeuwen over anouk....
beetje originaliteit in NL zou geen kwaad kunnen, de laatste 10 jaar gaat het al nergens anders over.
0
geplaatst: 31 oktober 2007, 05:34 uur
fastpulseboy schreef:
Op radio 3 lopen ze nu alweeeeeer te schreeuwen over Anouk.....
Geheel terecht. Anouk is met kop en schouders de beste Nederlandse zangeres die er op dit moment is te vinden. Dus.... er kan wat mij betreft niet vaak genoeg, in positieve zin, over Anouk worden geschreeuwd Op radio 3 lopen ze nu alweeeeeer te schreeuwen over Anouk.....

0
geplaatst: 31 oktober 2007, 09:13 uur
herman schreef:
Waarna daar weer tig keer op gereageerd werd...
Wat betreft de nieuwe single: ik kan het ook niet aanhoren. Ze kan zingen, maar voor mij klinkt zielloos...
(quote)
Waarna daar weer tig keer op gereageerd werd...
Wat betreft de nieuwe single: ik kan het ook niet aanhoren. Ze kan zingen, maar voor mij klinkt zielloos...
Het probleem wat ik met Anouk heb: Een geweldige stem (en dito persoonlijkheid) die helaas vaak nummers zingt die 'het' nét niet hebben. Perfect in elkaar gezet, maar tegelijkertijd een beetje te veilig om me echt te raken. Misschien is dat wat je bedoelt. En aangezien half Nederland die liedjes wél leuk vindt, wordt je er non-stop mee geconfronteerd.
(En als ze een voor haar doen boeiend singletje uitbrengt, zoals 'Everything', of het acoustische 'Love', verkoopt het weer relatief slecht...)
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 31 oktober 2007, 09:28 uur
Hans Brouwer schreef:
Geheel terecht. Anouk is met kop en schouders de beste Nederlandse zangeres die er op dit moment is te vinden.
Geheel terecht. Anouk is met kop en schouders de beste Nederlandse zangeres die er op dit moment is te vinden.
Tip: Nederland is groter dan Den Haag.
0
geplaatst: 31 oktober 2007, 11:28 uur
Casartelli schreef:
Tip: Nederland is groter dan Den Haag.
Ja, dat weet ik. Maar ik heb niets met Den Haag (quote)
Tip: Nederland is groter dan Den Haag.


0
geplaatst: 31 oktober 2007, 11:42 uur
Hans Brouwer schreef:
Ik heb alleen van horen zeggen dat Den Haag een mooie stad schijnt te zijn achter de duinen
.
Ik heb alleen van horen zeggen dat Den Haag een mooie stad schijnt te zijn achter de duinen

Second that.

0
geplaatst: 31 oktober 2007, 21:08 uur
tnf schreef:
Het probleem wat ik met Anouk heb: Een geweldige stem (en dito persoonlijkheid) die helaas vaak nummers zingt die 'het' nét niet hebben. Perfect in elkaar gezet, maar tegelijkertijd een beetje te veilig om me echt te raken. Misschien is dat wat je bedoelt. En aangezien half Nederland die liedjes wél leuk vindt, wordt je er non-stop mee geconfronteerd.
(En als ze een voor haar doen boeiend singletje uitbrengt, zoals 'Everything', of het acoustische 'Love', verkoopt het weer relatief slecht...)
Het probleem wat ik met Anouk heb: Een geweldige stem (en dito persoonlijkheid) die helaas vaak nummers zingt die 'het' nét niet hebben. Perfect in elkaar gezet, maar tegelijkertijd een beetje te veilig om me echt te raken. Misschien is dat wat je bedoelt. En aangezien half Nederland die liedjes wél leuk vindt, wordt je er non-stop mee geconfronteerd.
(En als ze een voor haar doen boeiend singletje uitbrengt, zoals 'Everything', of het acoustische 'Love', verkoopt het weer relatief slecht...)
Dat is precies wat ik bedoel. En Everything was inderdaad een leuke single, jammer dat juist die dan weer niet zo'n grote hit is geworden.
0
geplaatst: 1 november 2007, 14:07 uur
Hans Brouwer schreef:
.
(quote)
Geheel terecht. Anouk is met kop en schouders de beste Nederlandse zangeres die er op dit moment is te vinden. Dus.... er kan wat mij betreft niet vaak genoeg, in positieve zin, over Anouk worden geschreeuwd 
jammer dat je de belangrijkste info van fastpulseboy`s comment niet had gequote:
"beetje originaliteit in NL zou geen kwaad kunnen, de laatste 10 jaar gaat het al nergens anders over."
sinds de begin jaren 90 is de indie, rock en guitar scene in nederland totaal stil gestaan ... en Radio 3, TMF en alle andere media zijn daar voor ook verantwordelijk omdat ze veel te veel mediocre muziek blijven herhalen. er komt geen voouitgang hier omdat dj`s, horeca tenten en de meeste programmeurs lekker veilig blijven spelen om hun positie te behouden. Er komt ook geen of zeer weinig originaliteit vanuit de nederlands music scene omdat er terveel subsidie is en artiesten hebben nooit een challenge... en artiesten zoals Anouk zijn hier een goede voorbeeld van!
misschien is Anouk "met kop en schouders de beste Nederlandse zangeres die er op dit moment is te vinden" omdat niemand anders haar wil horen?

de nederlands EMI kantoor zullen deze album met veel promotie en pers gaan pluggen BINNEN de Benelux - op dezelfde sort manier dat je internationale artiesten op EMI nergens kan terug vinden op de EMI nederland site (zoals bijv. Hot Chip)
"its music that is destined for a dumbed down nation" ... make of that what you want, maar liefst in hun ogen - lekker normal blijven doen en niet terveel vragen stellen waarom bijv Anouk maar een handvol albums heeft verkocht in winkels buiten de Benelux??!!

0
fastpulseboy
geplaatst: 1 november 2007, 17:20 uur
TerryA schreef:
"its music that is destined for a dumbed down nation" ... make of that what you want, maar liefst in hun ogen - lekker normal blijven doen en niet terveel vragen stellen waarom bijv Anouk maar een handvol albums heeft verkocht in winkels buiten de Benelux??!!
"its music that is destined for a dumbed down nation" ... make of that what you want, maar liefst in hun ogen - lekker normal blijven doen en niet terveel vragen stellen waarom bijv Anouk maar een handvol albums heeft verkocht in winkels buiten de Benelux??!!
thanks terry, mooi verhaal.
In America moeten ze natuurlijk wel erg lachen om haar nagemaakte amerikaanse accent. Daarnaast is er in elk stadje natuurlijk een zangeresje als anouk en zit niemand te wachten op iemand uit NL die dat ook nog eens doet.

0
EVANSHEWSON
geplaatst: 1 november 2007, 17:26 uur
Anouk ;

muziek voor kindjes die vroeg naar bed moeten,
zzzzzz....




muziek voor kindjes die vroeg naar bed moeten,
zzzzzz....

0
Lost Highway
geplaatst: 1 november 2007, 17:35 uur
Dan zijn we het toch over 1 ding eens.

Vind Anouk ook vreselijk, van die 25 keer gladgestreken muziek.

0
EVANSHEWSON
geplaatst: 1 november 2007, 17:47 uur
Lost Highway schreef:
Dan zijn we het toch over 1 ding eens.
Vind Anouk ook vreselijk, van die 25 keer gladgestreken muziek.
(quote)
Dan zijn we het toch over 1 ding eens.

Vind Anouk ook vreselijk, van die 25 keer gladgestreken muziek.
Ik zou het als volgt uitdrukken ; erg ONVOLWASSEN POP, voor mensen die hopelijk later echte muziek ontdekken.
(Anouk; zie ook ; Roxette, Bon Jovi etc.. bweurk!)

0
EVANSHEWSON
geplaatst: 20 november 2007, 06:19 uur
Lost Highway schreef:
Dan zijn we het toch over 1 ding eens.
Vind Anouk ook vreselijk, van die 25 keer gladgestreken muziek.
(quote)
Dan zijn we het toch over 1 ding eens.

Vind Anouk ook vreselijk, van die 25 keer gladgestreken muziek.
Ik lees dat ze een nieuwe heeft. Ik hoopte een nieuwe vriend, maar helaas, het bleek een nieuw album, zucht en geeuw....

0
geplaatst: 2 december 2007, 23:03 uur
Erg jammer en onbegrijpelijk dat Anouk haar uitstekende band de laan heeft uitgestuurd. 

0
geplaatst: 12 mei 2008, 12:01 uur
Ik sluit mij volledig aan bij tnf. Anouk heeft een geweldige stem en persoonlijkheid, maar de laatste jaren worden haar songs alsmaar meliger en gladder. Op de eerste 2 albums was ze nog een heuse rockbitch, nu heeft ze haar oorspronkelijkheid ingeruild voor commerciële zekerheid, waardoor haar songs kleurloos zijn geworden en voor mij niet meer pakkend, al blijft het grote (Nederlandse en Belgische) publiek haar natuurlijk wel trouw.
0
geplaatst: 19 mei 2008, 16:54 uur
Sjesis, je kan merken dat personen die absoluut niet van haar muziek/stijl houden, zich even lekker kinderachtig uitlaten... Achja, misschien aandacht tekort of andere tekortkomingen in het leven...
Haar muziek vind ik in ieder geval prima. Er zijn andere artiesten die ik absoluut niet goed vind en uuhhh.... daar luister ik dan ook niet naar en geef mijn mening dan ook niet
. Onderbouwen van je kritiek is dan ook meer een vak geworden
.
Live At Gelredome heb ik in ieder geval al besteld en verwacht een lekker rockende Anouk te horen met veel nummers van haar nieuwe album...
Haar muziek vind ik in ieder geval prima. Er zijn andere artiesten die ik absoluut niet goed vind en uuhhh.... daar luister ik dan ook niet naar en geef mijn mening dan ook niet


Live At Gelredome heb ik in ieder geval al besteld en verwacht een lekker rockende Anouk te horen met veel nummers van haar nieuwe album...
0
geplaatst: 19 mei 2008, 18:03 uur
Tja, Anouk is blijkbaar een love-or-hate artiest en dat zal met haar imago te maken hebben (idem voor bv. Amy Winehouse). Zelf ben ik geen fan van haar en origineel is haar muziek niet maar zingen kan ze beslist wel. In het begin bracht ze nog een aantal goede songs, maar de laatste tijd is het minder geworden.
Verder ben ik het volledig eens met IntoMusic dat je elkanders muzieksmaak moet respecteren.
Verder ben ik het volledig eens met IntoMusic dat je elkanders muzieksmaak moet respecteren.
0
geplaatst: 21 juni 2008, 00:22 uur
Nouja, zingen... 10 jaar geleden kon ze dat zeker, maar sinds volgens haar Amerika er aan moet geloven (probeert ze al een tijdje) vind ik haar erg gemaakt zingen: Erg knauwerig, beetje een mislukt Amerikaans accent erin, net als bij bv. Kane. Vandeweek hoorde ik nog eens It's So Hard en dan hoor je toch duidelijk een verschil met nu. En nu klinkt alles van haar ook nog eens zo ontzettend overgeproduceerd.
Live zingt ze trouwens veel en veel beter dan op de plaat.
Live zingt ze trouwens veel en veel beter dan op de plaat.
0
geplaatst: 21 juni 2008, 07:53 uur
Ik heb een aantal keren getracht het album Live at Gelredome toe te voegen, maar helaas staat deze er nog niet op. 2 Juli komt ie uit... zie:
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1000004006067394&Section=MUSIC&lgl=1&plid=gteR5JsaegEAAAEaLUI096mu&lgl_BOL_OWNER_ID=1&lgl_Section=1
Tevens is er ook een 2DVD+1CD versie. Heb de 2-CD al besteld en ben zeer benieuwd...:)
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1000004006067394&Section=MUSIC&lgl=1&plid=gteR5JsaegEAAAEaLUI096mu&lgl_BOL_OWNER_ID=1&lgl_Section=1
Tevens is er ook een 2DVD+1CD versie. Heb de 2-CD al besteld en ben zeer benieuwd...:)
0
geplaatst: 22 juni 2008, 09:20 uur
Beste Admins, fantastisch dat tot 2x toe mijn toevoeging voor het album 'Live at Gelredom' is afgewezen om pietluttige dingen, maar de opmerking dat dit album inmiddels al is toegevoegd door iemand anders (zoals één van jullie aangaf)....is quats 
Waar staat dit album nu? Ergens bij de buitendeur of in het Gelredom? Kortom: toevoegen die hap...

Waar staat dit album nu? Ergens bij de buitendeur of in het Gelredom? Kortom: toevoegen die hap...
0
geplaatst: 22 juni 2008, 18:06 uur
Hij staat in de rejection-lijst, dus die opmerking is geen quatsch. Het heeft geen zin om albums dubbel toe te voegen; of ze nou al op de site staan of zich nog in het toevoegproces zitten doet niet terzake.
Iets minder hoog van de toren blazen zou je verder wel sieren: als jij geen goede tracklist meestuurt, moet je ook niet verwachten dat ie wordt goedgekeurd.
Iets minder hoog van de toren blazen zou je verder wel sieren: als jij geen goede tracklist meestuurt, moet je ook niet verwachten dat ie wordt goedgekeurd.
0
geplaatst: 22 juni 2008, 18:56 uur
herman schreef:
Hij staat in de rejection-lijst, dus die opmerking is geen quatsch. Het heeft geen zin om albums dubbel toe te voegen; of ze nou al op de site staan of zich nog in het toevoegproces zitten doet niet terzake.
Iets minder hoog van de toren blazen zou je verder wel sieren: als jij geen goede tracklist meestuurt, moet je ook niet verwachten dat ie wordt goedgekeurd.
Hij staat in de rejection-lijst, dus die opmerking is geen quatsch. Het heeft geen zin om albums dubbel toe te voegen; of ze nou al op de site staan of zich nog in het toevoegproces zitten doet niet terzake.
Iets minder hoog van de toren blazen zou je verder wel sieren: als jij geen goede tracklist meestuurt, moet je ook niet verwachten dat ie wordt goedgekeurd.
Beste beste Herman, er werd de 2e keer aangegeven dat het album ook door iemand anders was aangeboden en daarom heb ik niks meer gecorrigeerd. Na de eerste keer had ik het correctiebericht al weggegooid en dus maar opnieuw aangeboden (compleet met tracklist...jeetje wat een ernstige zaak...).
Misschien de regeltjes iets minder strak voeren, zodat een vergissing en 2e keer aanbieden minder ernstig uitpakt...!
Have fun verder en het aanbieden van albums zal ik mede door de onzinnige regels niet meer uitvoeren. Wel jammer, aangezien ik een fervent muziekliefhebber ben.

0
geplaatst: 22 juni 2008, 22:34 uur
Sorry IM, maar als je gewoon zorgt dat je toevoeging in orde is, is er niets aan de hand. Er is verder sowieso niets ernstigs uitgepakt: het album verschijnt vanzelf wel op de site.
Laten we het nu maar weer over Anouk hebben dan.
Laten we het nu maar weer over Anouk hebben dan.
0
geplaatst: 26 juni 2008, 16:42 uur
Precies, inmidels eindelijk toegevoegd en zojuist bericht van BOL.com gehad dat het album is verstuurd. Lekker, want dat is een week eerder dan de releasedatum.
Ben zeer benieuwd...
P.S. Herman, ik heb het niet meer toegevoegd, aangezien een andere admin al aangaf dat deze reeds door iemand anders was toegevoegd... En zo blijven we langs elkaar heenpraten... het leven is zo fijn
Ben zeer benieuwd...
P.S. Herman, ik heb het niet meer toegevoegd, aangezien een andere admin al aangaf dat deze reeds door iemand anders was toegevoegd... En zo blijven we langs elkaar heenpraten... het leven is zo fijn

0
geplaatst: 1 september 2008, 17:21 uur
Ik kon op de één of andere manier de nepheid van Anouk over het algemeen slecht onder woorden brengen. Gelukkig kwam ik op een nieuwssite een comment tegen die perfect mijn beeld van Anouk beschrijft en ik vond het wel de moeite waard om het hier even te quoten:
[...] Anouk is weer zo'n typisch product van de bekrompen Hollandse eigenschap om artiesten te omarmen die heel erg lijken op Echte Artiesten uit de Grote Mensenwereld. Nederlandse artiesten hebben nooit eigenheid; ze moeten zich altijd verkleden als iets dat overal ter wereld al lang en breed gemeengoed is geworden; pas dan durven ze er in Nederland pas artistiek hun vingers aan te branden. Wij willen ook wel eens een band die best wel lijkt op Pearl Jam --- zijn we 15 jaar later ineens laaiend enthousiast over Kane. Wij willen ook heuse rapperts --- loop iedereen ineens weg met bleekscheet Brainpower. En wij willen ook wel zo'n heuse, met blues doordrenkte rockbitch --- en dan krijgen we Anouk, draagmoeke uit De Haag, die haar blues haalt uit doordrukstrips Seresta, en voor een strikt Nederlands publiek heel goed een buitenlandse zangeres kan nadoen. Alles aan Anouk is fake --- van haar stembuigingen tot en met haar gouden tandjes, en haar Whahahaa-lachje. Het is allemaal keurig netjes gejat [...]
[...] Anouk is weer zo'n typisch product van de bekrompen Hollandse eigenschap om artiesten te omarmen die heel erg lijken op Echte Artiesten uit de Grote Mensenwereld. Nederlandse artiesten hebben nooit eigenheid; ze moeten zich altijd verkleden als iets dat overal ter wereld al lang en breed gemeengoed is geworden; pas dan durven ze er in Nederland pas artistiek hun vingers aan te branden. Wij willen ook wel eens een band die best wel lijkt op Pearl Jam --- zijn we 15 jaar later ineens laaiend enthousiast over Kane. Wij willen ook heuse rapperts --- loop iedereen ineens weg met bleekscheet Brainpower. En wij willen ook wel zo'n heuse, met blues doordrenkte rockbitch --- en dan krijgen we Anouk, draagmoeke uit De Haag, die haar blues haalt uit doordrukstrips Seresta, en voor een strikt Nederlands publiek heel goed een buitenlandse zangeres kan nadoen. Alles aan Anouk is fake --- van haar stembuigingen tot en met haar gouden tandjes, en haar Whahahaa-lachje. Het is allemaal keurig netjes gejat [...]

0
bikkel
geplaatst: 2 september 2008, 00:15 uur
Anouk is allesbehalve fake. Dit is juist een meid met een mening en een geheel eigen stijl.
De in jou ogen nep Anouk had het bijv. allang kunnen maken in The States. Maar Mevrouw Teeuwe wenste niet als trekpop en goedkoop
marketing produkt gebruikt te worden.Exit U.S.A terug naar huis.
Als er 1 geloofwaardig is, is zij het wel. Een sterk wijf, goedgebekt en een dijk van een stem.
Ook ik vind niet alles even sterk wat ze maakt. Maar zij is voor mij een voorbeeld van een zangeres die keihard heeft gewerkt om dit te bereiken. 1 van de weinigen met internationale allure.
De in jou ogen nep Anouk had het bijv. allang kunnen maken in The States. Maar Mevrouw Teeuwe wenste niet als trekpop en goedkoop
marketing produkt gebruikt te worden.Exit U.S.A terug naar huis.
Als er 1 geloofwaardig is, is zij het wel. Een sterk wijf, goedgebekt en een dijk van een stem.
Ook ik vind niet alles even sterk wat ze maakt. Maar zij is voor mij een voorbeeld van een zangeres die keihard heeft gewerkt om dit te bereiken. 1 van de weinigen met internationale allure.
0
geplaatst: 5 september 2008, 12:07 uur
Bij Anouk - Who's Your Momma (2007):

was bijna van mijn stoel afgevallen door het lachen!!
hier moet je goed over nadenken: waarom worden haar CDs en ook deze CD nooit uitgebracht in engels sprekende landen? en eigenlijk alleen maar uitgebracht in de Benelux?
internationale allure? wereldklasse?
Ad Brouwers schreef:
Plaat (cd) met internationale allure!!! If you were mine en I don't Wanna Hurt wereldklasse.
Plaat (cd) met internationale allure!!! If you were mine en I don't Wanna Hurt wereldklasse.

was bijna van mijn stoel afgevallen door het lachen!!

hier moet je goed over nadenken: waarom worden haar CDs en ook deze CD nooit uitgebracht in engels sprekende landen? en eigenlijk alleen maar uitgebracht in de Benelux?
internationale allure? wereldklasse?

0
geplaatst: 5 september 2008, 12:45 uur
Bands uit niet-Angelsaksische landen hebben nooit kunnen doorbreken in GB en de VS en dat heeft Anouk nu ook ingezien.
De enige uitzondering daarop is Abba, maar dat was ook uitzonderlijke klasse.
"Shocking Blue heeft wel een nr.1-hit gehad in de VS met "Venus", maar ook niet meer dan dat. Over Shocking Blue gesproken, "Good God" doet mij wel daaraan denken.
Overigens vind ik de nummers die ik ken van haar laatste album een beetje kleurloos.
De enige uitzondering daarop is Abba, maar dat was ook uitzonderlijke klasse.
"Shocking Blue heeft wel een nr.1-hit gehad in de VS met "Venus", maar ook niet meer dan dat. Over Shocking Blue gesproken, "Good God" doet mij wel daaraan denken.
Overigens vind ik de nummers die ik ken van haar laatste album een beetje kleurloos.

0
Sstttt
geplaatst: 5 september 2008, 15:45 uur
LucM schreef:
Bands uit niet-Angelsaksische landen hebben nooit kunnen doorbreken in de VS en dat heeft Anouk nu ook ingezien.
Is geen schande! Alles wat uit de VS komt nemen wij toch immers ook met een grote korrel zout? Zie het maar als een voordeel. Des te minder Anouk doorbreekt in andere landen, des te meer is Neerlands beste zangeres op de Nederlandse podia te aanschouwen (en te bewonderen). Bands uit niet-Angelsaksische landen hebben nooit kunnen doorbreken in de VS en dat heeft Anouk nu ook ingezien.
p.s. ik vind haar single Modern World van wereldklasse.
0
geplaatst: 5 september 2008, 15:55 uur
Sstttt schreef:
(quote)
Is geen schande! Alles wat uit de VS komt nemen wij toch immers ook met een grote korrel zout?alleen klopt niet wat LucM hier zegt .... er zijn ook behalve ABBA ook andere die het wel lukt.
hier een lijst met bands en artiesten uit non-engels sprekende landen die het allemaal een stuk beter hebben gedaan of doen op international gebied (ook in GB en meer dan redelijk in de VS) dan Anouk of eigenlijk alle NL bands:
France: AIR, Daft Punk, Cassius
Belgium: dEUS
Sweden: The Cardigans, The Hives
Iceland: Björk/Sugar Cubes & Sigur Rós
Norway: Röyksopp
Germany: Kraftwerk, Rammstein
Slovenia: Laibach
Brazil: CSS (Cansei de Ser Sexy), Maria Rita (multi grammy award winning zangeress), Sepultura.
en de volgende doen het ook best redelijk buiten hun eigen grensen:
Denmark: Saybia, Under Byen
Italy: Lacuna Coil
en ook een keer eerder gezegd, maar dan hebben we het nog niet eens over artiesten/composers van niet Engelstalige landen die miljoenen platen hebben verkocht over de hele wereld zoals Ennio Morricone en Ryuichi Sakamoto.

probleem met Anouk (en zeker deze album) is dat zij en haar record label (EMI Benelux kantoor) laten hun eigen wijs maken dat ze iets zouden kunnen doen in het buitenland maar dat gaat nooit gebeuren omdat de standaard lang niet goed genoeg is. De NL radio en media kunnen lekker veel over praten en draaien maar er zijn veel betere artiesten en bands in het buitenland. Als Anouk een Brit of amerikaan was geweest durf ik te zeggen dat ze niet eens een platen contract zou gehad hebben. ja, zo slecht!!
* denotes required fields.