zoeken in:
0
geplaatst: 12 juni 2023, 13:51 uur
Gisteren was het dan zover. Deze tour voor het eerst naar the boss wezen kijken in Landgraaf. Opzich was het allemaal top geregeld, met de ongelofelijke hitte. Je weet vantevoren dat het wat omslachtig word naar zo’n festival terrein, met pendelbussen en hele stukken lopen, maar overal was koud water te verkrijgen, dus gehandeld naar de mogelijkheden. Daar aangekomen was het wachten geblazen, met en koude pint met en fles water der naast voor t vocht. Maar het wachten werd ook beloond. Om half 8 trapte hij af met No surrender. De beste man was in top vorm en de e Street band gaf gas al als vanouds. En klein mannetje wat z’n mond harmonica mocht ontvangen is Bruce zoals hij is. Oké het is wat minder spontaan, en hij lult wat minder tussen de nummers door, maar opzich vond ik dat totaal geen probleem. Soms vond ik juist zijn speeches in 2016 wat langdradig worden. Dus dit was prima en net wat zakelijker. Geen verzoekjes meer, maar gewoon 3 uur knallen. Wat en artiest! Respect op zn oude dag



0
geplaatst: 12 juni 2023, 17:13 uur
Jep dat is ook ongeveer zoals ik het gisteren heb ervaren. Was ook mijn eerste van deze tour. Het was van begin tot eind genieten. Stond in het voorste vak dus gelukkig geen last van lallende gasten die overal doorheen ouwehoeren en lopen (iets dat ik frequent lees van andere bezoekers die meer naar achteren stonden). We zeiden nog; goh wat geweldig dat je een speld kon horen vallen tijdens rustige passages. Was dus blijkbaar niet overal zo helaas. Geluid was geweldig en de band in topvorm. Punt van kritiek; die ondertiteling! Waarom?? Met name bij het verhaal voorafgaand aan Last man standing is het echt gênant. De spontaniteit is al ver te zoeken tijdens deze tour maar door die ondertiteling wordt het wel heel erg duidelijk. Maar goed, verder niks dan lof. Ongelofelijk wat hij/ze neerzetten op die leeftijd. Komende vrijdag Birmingham.
0
geplaatst: 12 juni 2023, 23:43 uur
Klopt heb ik ook gelezen. Stond ook vrij vooraan gelukkig en van het ouwehoeren geen last gehad. Ook wij zeiden tegen elkaar van wauw gaaf die stiltes. Lopen heb ik dan wel weer last van gehad maar goed kan het mensen niet kwalijk nemen dat ze met die temperatuur wat vocht nodig hadden
. Jaa die ondertiteling? Misschien was hij bang de mensen eind van t veld niet verstaan
weet t ook niet.


1
geplaatst: 13 juni 2023, 09:58 uur
Landgraaf was mijn tweede deze tour, na Amsterdam. Geluid was gelukkig stukken beter. Spontaniteit is inderdaad ver te zoeken, maar gelukkig is de intensiteit van zijn optreden onverminderd groot.
We stonden ergens aan de zijkant halverwege, en ook daar was de Dutch Disease een probleem. Vooral bij de wat onbekendere nummers ging iedereen maar met elkaar praten, waarom? Verpest mijn beleving niet en ga naar huis, of kom helemaal niet.
Volgende week nog TW Classic, dan is de beurs leeg en gaan we weer sparen voor de volgende tour
We stonden ergens aan de zijkant halverwege, en ook daar was de Dutch Disease een probleem. Vooral bij de wat onbekendere nummers ging iedereen maar met elkaar praten, waarom? Verpest mijn beleving niet en ga naar huis, of kom helemaal niet.
Volgende week nog TW Classic, dan is de beurs leeg en gaan we weer sparen voor de volgende tour
0
geplaatst: 13 juni 2023, 11:59 uur
vielip schreef:
Met name bij het verhaal voorafgaand aan Last man standing is het echt gênant. De spontaniteit is al ver te zoeken tijdens deze tour maar door die ondertiteling wordt het wel heel erg duidelijk. .
Met name bij het verhaal voorafgaand aan Last man standing is het echt gênant. De spontaniteit is al ver te zoeken tijdens deze tour maar door die ondertiteling wordt het wel heel erg duidelijk. .
Ach, niet alsof vroeger in de jaren 80 al z'n speeches zo spontaan en overal anders waren. Heb me eigenlijk niet zo gestoord aan die ondertiteling.
Ook bij ons wel wat pratende mensen, mja opzich een logisch gevolg als je bijvoorbeeld aan een uitgebreide Kitty's Back gaat beginnen =p Bij andere momenten was het ook bij ons ook gewoon stil (en veel enthousiasme ter compensatie als het moest!). Moet ook zeggen dat vooral bij zo'n grote show met tienduizenden mensen ik me er al een stuk minder aan stoor dan bij een kleine clubshow,
1
geplaatst: 13 juni 2023, 12:09 uur
crosskip schreef:
Ach, niet alsof vroeger in de jaren 80 al z'n speeches zo spontaan en overal anders waren.
Ach, niet alsof vroeger in de jaren 80 al z'n speeches zo spontaan en overal anders waren.
Nee dat klopt. Ook in 2016 niet. Gaat me er alleen om dat het door die ondertiteling wel erg duidelijk wordt. Het zijn dingetjes achter de komma. Ik/we hebben vooral héél erg genoten!
0
geplaatst: 13 juni 2023, 12:26 uur
Moet trouwens ook zeggen dat ik de ondertiteling in combinatie met het geluid en de wat meer mompelende Springsteen qua verstaanbaarheid wel een toevoeging vond. Anders was zo'n heel verhaal toch wel wat lastiger te volgen =p
1
geplaatst: 19 juni 2023, 15:00 uur
Gisteren naar Werchter geweest. Anderhalf uur in de file voor de parkeerplaats, 3,5 km lang ellende. Waarom zo'n debiele locatie, met een paar weilanden als parkeerplaats? Voorprogramma's waren Triggerfinger (niet gezien door genoemde ellende), Jack Johnson (onduidelijk waarom dit moest, doodsaai en 0 respons) en Simply red (positieve verrassing, de man kan echt goed live zingen, en een leuke band, hoogtepunt Nutbush City Limit).
En toen The Boss. Na Amsterdam en Landgraaf rekenden we niet op verrassingen, maar met My Hometown en The River toch weer 2 kleine verbeteringen in de set. Verder weinig verandering, ook de grappen zaten weer op precies dezelfde plaats. Gelukkig was de ondertiteling stuk
Na Born To Run al naar de uitgang gelopen en op de laatste klanken snel naar de auto gehuppeld, zodat ze de grote drukte voor waren, en al om 2.30 uur weer thuis waren.
Conclusie : ik ben blij dat ik 3 keer ben gegaan. De man is 73 en geeft gewoon concerten van 3 uur. Dit zou de laatste serieuze tour kunnen zijn met de E Street Band, en dan heb ik dat maar mooi meegemaakt.
En toen The Boss. Na Amsterdam en Landgraaf rekenden we niet op verrassingen, maar met My Hometown en The River toch weer 2 kleine verbeteringen in de set. Verder weinig verandering, ook de grappen zaten weer op precies dezelfde plaats. Gelukkig was de ondertiteling stuk

Na Born To Run al naar de uitgang gelopen en op de laatste klanken snel naar de auto gehuppeld, zodat ze de grote drukte voor waren, en al om 2.30 uur weer thuis waren.
Conclusie : ik ben blij dat ik 3 keer ben gegaan. De man is 73 en geeft gewoon concerten van 3 uur. Dit zou de laatste serieuze tour kunnen zijn met de E Street Band, en dan heb ik dat maar mooi meegemaakt.
1
geplaatst: 22 juni 2023, 12:27 uur
Ben gisteren voor de 2e keer bij the boss geweest deze tour, in Düsseldorf. Tevens voor mij de laatste deze tour. En met de gedachten dat dit voor mij wel eens de laatste keer kon zijn , stemde mij wat droevig. Maar ach de man is 73 wat wil je. Maar weer genoten gisteren. 3 verrassingen ten opzichte van Landgraaf. Hij begon met the thies that bind, en my hometown en the river werden gespeeld! Vooral laatst genoemde maakte mijn vrouw blij dus al met al iedereen gelukkig!
0
geplaatst: 27 september 2023, 19:37 uur
Een maagzweer, ja ja... denk eerder aan (zware) reuma of zoiets:
Bruce Springsteen zegt alle shows van 2023 af vanwege gezondheidsproblemen Bruce Springsteen zegt alle shows van 2023 af vanwege gezondheidsproblemen | Muziek | NU.nl
Sterkte Bruce!
Bruce Springsteen zegt alle shows van 2023 af vanwege gezondheidsproblemen Bruce Springsteen zegt alle shows van 2023 af vanwege gezondheidsproblemen | Muziek | NU.nl
Sterkte Bruce!
1
geplaatst: 27 september 2023, 22:19 uur
west schreef:
Een maagzweer, ja ja... denk eerder aan (zware) reuma of zoiets:
Bruce Springsteen zegt alle shows van 2023 af vanwege gezondheidsproblemen Bruce Springsteen zegt alle shows van 2023 af vanwege gezondheidsproblemen | Muziek | NU.nl
Sterkte Bruce!
Een maagzweer, ja ja... denk eerder aan (zware) reuma of zoiets:
Bruce Springsteen zegt alle shows van 2023 af vanwege gezondheidsproblemen Bruce Springsteen zegt alle shows van 2023 af vanwege gezondheidsproblemen | Muziek | NU.nl
Sterkte Bruce!
Ik vind de discussies in de reacties onder het bericht wel weer grappig, fans van Bruce die beweren dat er tegenwoordig geen goede muziek meer wordt gemaakt en dan gaan bekvechten met reageerders die het daar niet mee eens zijn en totaal niet voor rede vatbaar zijn...
Ik hoop dat het weer goed komt met Bruce, ik heb hem nooit live gezien en dat moet er toch eens van komen...
1
geplaatst: 28 september 2023, 08:23 uur
MarkS73 schreef:
Ik hoop dat het weer goed komt met Bruce, ik heb hem nooit live gezien en dat moet er toch eens van komen...
Ik hoop dat het weer goed komt met Bruce, ik heb hem nooit live gezien en dat moet er toch eens van komen...
Dat gun ik je zéker! Afwachten maar....de beste man is vorige week 74 geworden dus tsja...Hopelijk weten ze er nog een Europese tour uit te persen volgend jaar. Het persbericht lag al klaar met daarin de aankondiging. Nu de rest van dit jaar wordt doorgeschoven hoop ik niet dat dat de Europese tour in de weg gaat zitten. Maar eerst en vooral; beterschap Bruce!
1
geplaatst: 1 oktober 2023, 23:29 uur
0
geplaatst: 31 oktober 2023, 10:38 uur
Las dat vielip al voorspelde dat de Boss naar het groffertpark zou komen volgend jaar. Die voorspelling blijkt juist
. Volgend jaar ,27 juni komt de beste man met z’n vrienden weer en optreden verzorgen. Aankomende vrijdag start de kaart verkoop om 9 uur.

0
geplaatst: 31 oktober 2023, 12:40 uur
Ja ik las het ook vanochtend. Rotterdam (de Kuip) was ook een tijd lang een sterk gerucht maar helaas (vind ik) dus Nijmegen. Golden circle tickets schijnen €182,- te moeten kosten las ik ergens. Ik denk dat ik maar even wacht...
0
geplaatst: 31 oktober 2023, 15:02 uur
123 euro ja
gewoon gekkenwerk natuurlijk. Vond 100 met de afgelopen tour al geld zat. Ik wacht ooo maar even denk ja 


0
geplaatst: 31 oktober 2023, 15:37 uur
Aan de andere kant, het zou zomaar de laatste keer kunnen zijn dat hij hierheen komt. Dus ik trek de knip maar weer
1
geplaatst: 31 oktober 2023, 15:59 uur
Schijnt dat Nederland en België na de UK het duurst zijn met de prijzen. Werchter is zelfs 208 euro voor Front of stage als ik het goed heb gelezen. Vanavond maar eens even met vrouwlief bekijken wat de opties zijn. Want zoals Rushanne al zegt; het kan zomaar de laatste keer zijn 

1
geplaatst: 31 oktober 2023, 17:39 uur
Jaa natuurlijk dat is ook zo. En daar word mooi op ingespeeld door de ticketboeren
want zo denk iedereen natuurlijk en de kaarten verkopen ze dan toch wel
ach we kunnen er nog even over slapen 




0
geplaatst: 31 oktober 2023, 18:59 uur
Is dit gewoon een vervolg van de Letter to You tour? Hij heeft daarvan natuurlijk een hoop moeten skippen dit jaar. Als dat zo is ga ik passen, ben dit jaar al geweest in de Arena en heb enorm genoten maar hoef niet perse nog een keer dezelfde show te zien.
1
geplaatst: 1 november 2023, 08:28 uur
Dat is een goeie vraag! Niemand weet wat ie gaat doen volgend jaar qua setlist e.d. Als hij dezelfde format aanhoudt als dit jaar dan hoef ik er ook niet vaker dan een keer of 2 naartoe. Maar je weet het bij Bruce nooit. Als hij weer ouderwets gaat variëren en per avond een andere set speelt dan wordt het weer een ander verhaal. Maar gezien de leeftijd en, volgens eigen management, het fenomenale succes van de tour dit jaar heb ik het vermoeden dat het in grote lijnen min of meer hetzelfde zal zijn.
1
geplaatst: 1 november 2023, 09:35 uur
Hij gaat niet varieren, denk ik. Hoogstens wat soul covers erbij 

0
geplaatst: 1 november 2023, 10:02 uur
Ja dat ligt ook wel in de lijn der verwachting. Setlistfm laat ook weinig variatie zien in de shows. Overigens erg logisch wat mij betreft, qua leeftijd is het denk ik toch makkelijker je vast te houden aan een duidelijk geheel. Maar dan ga ik geen geld steken in een kaartje deze keer.
0
geplaatst: 1 november 2023, 16:44 uur
Of het de laatste keer wordt?
Geen idee, dat weet je nooit en het is voor mij geen drijfveer.
Ik vermoed dat ik na een geweldig concert in de Arena afgelopen Mei deze laat lopen.
Echt € 185,- voor Golden Circle is van de zotte en het wordt gewoon een enorm cashcow feest voor Mojo.
Ze verkopen nu zelfs fietsenstalling tickets.
Qua geluid beter dan de Arena, maar qua entourage vind ik zo'n akker echt helemaal niks.
Lange rijen bij horeca en toiletten en bij regen wordt het een modderpoel feest.
Ik kijk even of hij over de grens wellicht in een leuk stadion speelt.

Geen idee, dat weet je nooit en het is voor mij geen drijfveer.
Ik vermoed dat ik na een geweldig concert in de Arena afgelopen Mei deze laat lopen.
Echt € 185,- voor Golden Circle is van de zotte en het wordt gewoon een enorm cashcow feest voor Mojo.
Ze verkopen nu zelfs fietsenstalling tickets.
Qua geluid beter dan de Arena, maar qua entourage vind ik zo'n akker echt helemaal niks.
Lange rijen bij horeca en toiletten en bij regen wordt het een modderpoel feest.
Ik kijk even of hij over de grens wellicht in een leuk stadion speelt.

0
geplaatst: 1 november 2023, 20:48 uur
Running On Empty schreef:
Ik vermoed dat ik na een geweldig concert in de Arena afgelopen Mei deze laat lopen.
Echt € 185,- voor Golden Circle is van de zotte en het wordt gewoon een enorm cashcow feest voor Mojo.
Ze verkopen nu zelfs fietsenstalling tickets.
Qua geluid beter dan de Arena, maar qua entourage vind ik zo'n akker echt helemaal niks.
Lange rijen bij horeca en toiletten en bij regen wordt het een modderpoel feest.
Ik vermoed dat ik na een geweldig concert in de Arena afgelopen Mei deze laat lopen.
Echt € 185,- voor Golden Circle is van de zotte en het wordt gewoon een enorm cashcow feest voor Mojo.
Ze verkopen nu zelfs fietsenstalling tickets.
Qua geluid beter dan de Arena, maar qua entourage vind ik zo'n akker echt helemaal niks.
Lange rijen bij horeca en toiletten en bij regen wordt het een modderpoel feest.
Ik vond het eerste deel van show in de Arena niet het niveau halen wat the Boss bij eerdere concerten waar ik was wel haalde. Door het tweede deel ging ik toch nog met een aardig gevoel naar huis.
Over cashcow gesproken: die stadsparken zijn natuurlijk een stuk goedkoper dan stadions en zalen die (ook) voor dit soort evenementen gebouwd zijn. Bovendien zorgen die concerten vaak voor veel overlast in Nijmegen, Groningen of Den Haag. Ik blijf het een schandalige keus vinden van Mojo en/of artiest/management.
Ik zat vooraan in de Arena en daar was het geluid uitstekend. Het geluid op die akkers/weides is toch (vaak) minder, dan in professionele zalen, zeker als het flink waait en/of regent. Om inderdaad over de entourage maar niet te spreken. In Italië treden ze in San Siro op, ook in bijvoorbeeld Spanje en Duitsland in het stadion. Veel beter.
1
geplaatst: 1 november 2023, 21:02 uur
west schreef:
Ik zat vooraan in de Arena en daar was het geluid uitstekend. Het geluid op die akkers/weides is toch (vaak) minder, dan in professionele zalen, zeker als het flink waait en/of regent. Om inderdaad over de entourage maar niet te spreken. In Italië treden ze in San Siro op, ook in bijvoorbeeld Spanje en Duitsland in het stadion. Veel beter.
Ik zat vooraan in de Arena en daar was het geluid uitstekend. Het geluid op die akkers/weides is toch (vaak) minder, dan in professionele zalen, zeker als het flink waait en/of regent. Om inderdaad over de entourage maar niet te spreken. In Italië treden ze in San Siro op, ook in bijvoorbeeld Spanje en Duitsland in het stadion. Veel beter.
Wij zijn het volledig eens. De concerten in de Arena afgelopen Mei waren na best lange afwezigheid van Bruce razend snel uitverkocht dus ze weten dat dit vol gaat lopen, wellicht zelfs nog een tweede avond. Schandalige keuze zo’n akker in alle opzichten, geluid kan daar zeker ook flink verwaaien. Ik zat in de Arena vlak onder de Koninklijke loge en het geluid was prima. Tegenwoordig heb ik het verlangen van ‘daar moet ik absoluut bij zijn’ vervangen door de eis dat ik het absoluut naar mijn zin moet hebben qua aanrijden, parkeren, horeca etc. Dat gaat niet lukken in het Goffertpark. Het zijn immers ook beste prijzen die ze vragen. Jammer.
2
geplaatst: 2 november 2023, 08:12 uur
Volledig mee eens. Nederland spant samen met België de kroon wat prijzen betreft. Wat sowieso opvalt is het best wel grote verschil in de prijzen per land. Ik laat Nijmegen voorlopig ook even voor wat het is. Prijzen + locatie doen me niet echt naar het puntje van m'n stoel verschuiven. Wellicht dat ik kort van te voren, als ik een kaartje ergens voor (heel veel) minder kan scoren nog ga. Voorlopig maar even op een tripje naar het buitenland concentreren 

* denotes required fields.