menu

Genesis - Live over Europe 2007 (2007)

mijn stem
3,86 (98)
98 stemmen

Verenigd Koninkrijk
Rock
Label: Virgin

  1. Duke's Intro (Behind the Lines / Duke's End) (3:48)
  2. Turn It on Again (4:26)
  3. No Son of Mine (6:57)
  4. Land of Confusion (5:11)
  5. In the Cage / Cinema Show / Duke's Travel's (13:30)
  6. Afterglow (4:27)
  7. Hold on My Heart (5:58)
  8. Home by the Sea (Second Home by the Sea) (11:58)
  9. Follow You, Follow Me (4:19)
  10. Firth of Fifth (Excerpt) (4:39)
  11. I Know What I Like (In Your Wardrobe) (6:46)
  12. Mama (6:57)
  13. Ripples (7:57)
  14. Throwing It All Away (6:01)
  15. Domino (11:34)
  16. Conversations with 2 Stools (Drum Duet) (6:48)
  17. Los Endos (6:24)
  18. Tonight Tonight Tonight (Excerpt) (3:49)
  19. Invisible Touch (5:35)
  20. I Can't Dance (6:11)
  21. Carpet Crawlers (8:32)
totale tijdsduur: 2:21:47
zoeken in:
avatar van rkdev
4,0
Maartenn schreef:
Ach, ik mag altijd blijven dromen.

Mooie droom toch

Maartenn schreef:
Voor zo lang blijf ik maar luisteren naar de 'Longs', want die geniet nog iets meer mijn voorkeur boven deze Live Over Europe.
Ook een sterke live plaat, en op dat album is de 'Old Medley' erg goed !

avatar van Running On Empty
4,0
Deze live 2 CD is samengesteld uit de beste versies van het Europese deel van de 2007 tournee zoals we inmiddels weten. Zelf heb ik 6 shows van deze tour gezien en het is logisch dat je dan zelf per show je favorieten hebt. Overigens was het publiek in Helsinki (de 1e show) en in Brussel op sommige momenten net zo irritant als in Amsterdam.

In Helsinki (show was bijna volledig bij daglicht) gaf vrijwel elk nummer kippevel omdat het de eerste Genesis show met Collins in 15 jaar tijd was. In Amsterdam was de uitvoering van No Son Of Mine bijzonder sterk en in London was weer het de afsluiter Carpet Crawler die werkelijk adembenemend was met 80.000 man die het nummer meezongen. De beide andere shows die ik heb gezien waren de laatste 2 van de tour in Los Angeles (in een relatief kleine Arena nl. de Hollywood Bowl) en daar is het publiek weer totaal anders.

Deze live CD's bieden zowel de oudere als jongere fans het nodige plezier al zal de een meer doorzappen bij de oudere nummers terwijl de ander de hitjes juist weer overslaat. Je kunt een mooie 1 CD verzamelaar maken van het oude werk en het betere nieuwe werk. Dat heb ik dus ook gedaan en Hold On My Heart en ook I Can't Dance staan daar uiteraard NIET op.

avatar van Bluebird
4,0
Throwing It All Away (met zn debiele intro) en Invisible Touch wel dan? Dat zijn toch echt de 2 nummers die ik absoluut niet meer kan horen. Geef mij dan toch nog Hold On My Heart maar......

avatar van Running On Empty
4,0
Live zijn Throwing It All Away en Invisible Touch nog wel te pruimen vanwege de hele entourage al draai ik het thuis absoluut niet. Hold On My Heart is echt gaaaaaaap en werd met name door de Engelsen gebruikt als een (zoals zij luid riepen) piss-break !!

avatar van musician
4,0
No son of mine vind ik ook al minder en wat te denken van de treurige uitvoering van Mama, waar de 2e cd mee begint.

avatar van Bluebird
4,0
Running On Empty schreef:
(quote)

Hold On My Heart is echt gaaaaaaap en werd met name door de Engelsen gebruikt als een (zoals zij luid riepen) piss-break !!


Pfff, als je het over Engelsen hebt heb je het meteen over de '' victory of bad taste'' wat mij betreft Nee zonder gekheid, ik vind HOMH echt een heel mooi nummer en zou niet misstaan hebben op b.v. het ATTWT album. Het ademt dezelfde sfeer uit, vooral door het typische keyboardgeluid. Die andere 2 tracks zijn zo verschrikkelijk volks en ''eighties'' dat het mn neus uitkomt.

avatar van Running On Empty
4,0
Dat laatste m.b.t. je neus heb je gelijk in maar HOMH kan alleen op een Phil Collins solo album wat mij betreft en past voor geen meter op ATTWT. Wat een ongelooflijk saai baggernummer is het toch.

avatar van Bluebird
4,0
Ik hoor er toch echt een '' late 70's'' Genesis sfeertje in. Als je een single als Follow You Follow Me onder de loep neemt heeft het net zo weinig om het lijf als HOMH. De keyboards van Banks maken net als bij dit nummer echter het verschil. Maar goed, zal wel aan mij liggen. Beleving is toch weer persoonlijk.

Een vergelijkbaar nummer als In Too Deep bijvoorbeeld vind ik veel meer klinken als een slappe Collins solotrack. Ondanks de afwezigheid van de blazers.

avatar van Running On Empty
4,0
Ik hoor er meer een One More Night achtig braakgevalletje in. Sorry, smaken verschillen nu eenmaal.

avatar van VanDeGriend
2,0
Quotes verwijderd. Het komt de opmaak en leesbaarheid van de pagina niet ten goede als iedere keer het hele bericht waarop je reageert gequote wordt, zeker als het bericht direct boven je eigen reactie staat.

avatar van bikkel2
4,0
Het is duidelijk dat bepaalde latere Genesistracks hierop een tikkie bleekjes uitvallen bij hun seventies werk .
Maar het moet gezegd , de heren hebben in ieder geval de periode's
mooi verdeeld .
Dit zal ook te maken hebben gehad met het feit dat er geen nieuw album kwam .
De balans opmaken heet dat en zo krijg je een heel goed concert met nu eenmaal ook songs die voor een latere Genesis generatie zijn gemaakt .
Maar No Son Of Mine , Land Of Confusion en Mama zijn prima latere songs .

avatar van Bluebird
4,0
Toch jammer dat de heren het Abacab album geheel onder het vloerkleed hebben geschoven. Een track als het titelnummer, Dodo of Sarah Jane zouden in ruil voor een paar flauwe hits deze afscheidstoernee prachtig hebben gecompleteerd. Of het ''grote'' publiek het daarmee eens zou zijn geweest blijft natuurlijk de vraag......

avatar van Running On Empty
4,0
bikkel2 schreef:
Maar het moet gezegd , de heren hebben in ieder geval de periode's mooi verdeeld. Dit zal ook te maken hebben gehad met het feit dat er geen nieuw album kwam .De balans opmaken heet dat en zo krijg je een heel goed concert met nu eenmaal ook songs die voor een latere Genesis generatie zijn gemaakt .

Helemaal mee eens. De setlist was uitermate goed afgewogen voor jong en oud. Ook qua plaatsing van bepaalde nummers in de setlijst was een en ander uitermate goed verdeeld om iedereen van begin tot einde bij de les te houden.

Deze 2 CD is exact de setlist van alle concerten. Zowel in Europa als tijdens de Amerikaanse tour heeft men exact deze setlist afgewerkt bij ieder concert. Alleen bij het op een na laatste concert in de USA kon men vanwege de regen (in California of all places) de toegiften niet meer doen omdat het keyboard van Tony banks het tijdens Invisible Touch begaf. Maar goed dat dit niet tijdens de laatste show gebeurde omdat die met een uitgebreide toespraak van Collins vóór Carpet Crawlers nogal emotioneel was. De heren beseften zeer goed dat dit voorlopig en wellicht voorgoed de laatste Genesis show zou zijn.

Op zich prima dat deze 2 CD alleen de muziek van de concerten weergeeft. Het is met al zijn nummers een prachtige weergave van de laatste Genesis tournee. Het klinkt verder ook geluidstechnisch behoorlijk goed. Iedereen die deze 2 CD kan waarderen kan ook blind de bijbehorende DVD When In Rome aanschaffen.

avatar van Bluebird
4,0
Gewoon een must voor elke Genesis fan. De DVD is door de lichtshow alleen al zeer de moeite waard en na Pink Floyd het meest imposante podium dat ik althans tot nu toe heb gezien.

avatar van kaztor
4,5
Bluebird schreef:
Toch jammer dat de heren het Abacab album geheel onder het vloerkleed hebben geschoven. Een track als het titelnummer, Dodo of Sarah Jane zouden in ruil voor een paar flauwe hits deze afscheidstoernee prachtig hebben gecompleteerd. Of het ''grote'' publiek het daarmee eens zou zijn geweest blijft natuurlijk de vraag......


Ik denk dat het titelnummer wel bekend genoeg is. Had voor mij zo in de plek van een Land Of Confusion of Invisible Touch kunnen staan.

avatar van daniel1974nl
4,0
Allereest wil ik me richten aan alle werkelijk fantastische reacties van Running On Empty. Ik heb echt genoten van de manier hoe je de band blijft verdedigen en anderen blijft proberen in te zien dat Genesis van een ander kaliber is dan de meeste bands. Ik kan keer op keer alles wat je schrijft alleen maar onderschrijven en ben blij dat er nog mensen als jij bestaan. Ik had al bijna de hoop opgegeven en begon bang te worden dat ik nog de enige was.

Anyway..allereerst de tour. ROE maakt een legitiem punt dat het de band niet om het geld te doen was. Er pleiten teveel argumenten en feiten tegen het idee dat dat wel zo geweest zou zijn.

1 Als het om het geld ging, dan waarom maar een kleine 40 concerten en niet een wereldtour a la The Eagles waarbij iedere grote stad wordt aangedaan ?
2 Waarom is de prijs dan zo laagehouden. Point taken, nog steeds hoger dan Dire Straits in 1992 en Pink Floyd in 1994, maar veel minder dan U2 op de afgelopen tour, en zij beweerde nog wel te prijs te hebben verlaagd ivm de recessie..duhh !! Dat denk ik ook wel.
3 Hoe dan al die toespelingen te begrijven waarin een oprechtte band aangeeft te willen touren en nog een keer hun fans te willen plezieren
4 Geen nieuw album, wat wellicht de beste manier geweest was om aandacht te trekken, airplay te verhogen en er nog meer uit te slaan.
5 Het Rome concert dat gewoon gratis was. Dat heb ik nog U2, The Eagles of de allerergsten van allemaal The Rolling Stones nog niet zien doen.
6 Waarom hebben ze dan zolang gewacht met een tour, en waarom gingen ze uberhaubt maar zo zelden op tour (ok, in het begin was dat anders)

Al met al is het wel duidelijk denk ik dat argumenten als geldwolven etc, geen steek houden. Dit zijn muziekliefhebbers die graag op het pudium staan en hun muziek ten gehore brengen. Ik blijf mij afvragen wat daar mis mee is.

Het concert in Amsterdam was inderdaad fenemenaal. De setlist was top, inderdaad een mooie baland tussen oud en nieuw, of beter gezegd om het Genesis kamp (ook binnen de band zelf, ook al bestaan 1 deel nu wel uit alleen Banks), dat er bestaat aan beide kanten te vreden te houden. Verschillende livenummers als Invisible Touch, werken live als echte sfeermakers en droegen bij aan een hele goede sfeer. De enige twee minpunten die ik kan verzinnen zijn, waarom niet TTT compleet. Het middenstuk is het mooiste deel van hele album en waarom I Can't Dance als toegift...of nog beter, waarom het uberhaubt gespeeld werd....ik ging in ieder geval met een tevreden hart naar huis.

De CD is inderdaad van bijzondere kwaliteit, ook al zijn er velen die juist beweren dat het geluid te gepolijst is en de Encore series beter zijn omdat het allemaal wat rauwer klinkt, maar dat is persoonlijke voorkeur. Ik heb in ieder geval zelden een live cd gehoord met zo'n goede opname. En dat geldtnog meer voor de DVD wat denk ik zo ongeveer de beste muziek DVD is die ik ooit heb gehoord. Die DTS track.......zo ongelofelijk mooi.....En inderdaad een het is een heel concert, of in ieder geval zijn alle nummers die gespeeld zijn aanwezig. Dat is voor een Genesis live album al heel wat.

En of er een vervolg komt. Nee, ik twijfel er niet aan....Ik ben ontzettend benieuwd wat er in LA precies is gezegd, maar ook zonder die speach had ik dat al wel kunnen uitmaken. Dat Collins is uitgeblust...absoluut. Bekijk maar eens de interviews...zag recent op TV een documentaire waarin hij ingaat op de tour na ATTWT, hoe dit zijn huwelijk kapotmaakte enz. Ik kan me goed voorstellen dat hij er een punt achterzet. Ik denk dat de hele band van ontbonden families en andere gerelateerde problemen kan meepraten. De lat is in het verleden veel te hoog gelegd.......en die prijs wordt nu hoog betaald. Ze hebben zich niet (of in mindere mate) aan alcohol en drugs vergrepen, maar...het intensief touren en promoten heeft zijn tot geeist....voor zowel solo als voor Genesis.

Dit was hun Curtain Call.........en een hele waardige....En een reunie met Steve en Peter....Peter en Steve zijn allebei perfectionisten, en vooral Peter is zo langzamerhand veel te ver weggebt van Genesis...ook al spelen ze nog wel op bruiloftpartijtjes........

avatar van Bluebird
4,0
Mooi pleidooi, in grote lijnen helemaal mee eens.

avatar van Running On Empty
4,0
daniel1974nl schreef:
Allereest wil ik me richten aan alle werkelijk fantastische reacties van Running On Empty. Ik heb echt genoten van de manier hoe je de band blijft verdedigen en anderen blijft proberen in te zien dat Genesis van een ander kaliber is dan de meeste bands. Ik kan keer op keer alles wat je schrijft alleen maar onderschrijven en ben blij dat er nog mensen als jij bestaan. Ik had al bijna de hoop opgegeven en begon bang te worden dat ik nog de enige was. ........

Dank je.

daniel1974nl schreef:
En of er een vervolg komt. Nee, ik twijfel er niet aan....Ik ben ontzettend benieuwd wat er in LA precies is gezegd, maar ook zonder die speach had ik dat al wel kunnen uitmaken.

Zoiets als: .... I love you Mike, I love you Tony........ De speech staat waarschijnlijk nog wel ergens op Youtube en uiteraard ook op de Encore series.

Op zich is het niet helemaal zo dat ik Genesis altijd blijf verdedigen want Abacab en Invisible Touch vind ik echt vreselijk en Calling All Stations hadden ze onder de naam 'And Then There Were Two' moeten maken.

Deze Dubbel live CD is echter een waardige afsluiter van een imposante carriere en die carriere met Collins als leadzanger vanaf 1976 was zeer imposant. Daarom is het goed dat middels deze 2CD en de bijbehorende DVD de carriere van Genesis zo is afgesloten in plaats van met Calling All Stations. Een prachtig document dus waarbij voor mij met name het oudere werk heerlijk uit de speakers knalt als herinnering aan de geweldige concerten.

edit zie YouTube - Genesis - Final Speech @ Last Tour Show

avatar van daniel1974nl
4,0
Nou, nee...ik kan Abacab ook niet rechtvaardigen, maar Invisible Touch (ongeveer de helft) wel en CAS zeker. Ik vond CAS het meest symfonische album in jaren. En Ray Wilson is een hele hele goede zanger. Die tour was ook helemaal niet verkeerd. Ja, het miste de humor en de grappen en grollen van mega entertainer Phil, maar toch. Ik heb me behoorlijk vermaakt...Vele nummers kwamen live eigenlijk pas echt uit de verf. Calling All Stations, There Must Be Some Other Way (In Londen gepeeld en niet in Nederland) en helemaal met The Dividing Line, waarin even flink los wer gegaan op drums en gitaar.......heerlijk.....

Maar inderdaad, een carriere waar de meesten echt u tegen zeggen. Ik heb de speach inderdaad bekeken en het is denk ik nu wel duidelijk...als je er niet bij bent geweest heb je voor altijd je kans verschoten................

Al met al, de tour, cde, dvd en vooral de 5 boxen, zijn allemaal stuk voor stuk een mooie manier om het geheel af te ronden.

avatar van BenZet
4,0
Van 5 naar 4 gegaan. Pas nog geluisterd, en vond de kwaliteit toch wat minder dan de vroegere jaren van ze. Niet dat het slecht klinkt, integendeel erg goed zelfs, maar de energie van seconds out of three sides live miste ik een klein beetje.

avatar van Thuurke
Op ca. 5 nummers na is deze plaat gelijk aan The Way We Walk The shorts + The longs cd's, maar dan 15 jaar later en voor de rest aangevuld met een aantal 2007 versies van nummers die op Three Sides Live staan van 25 jaar eerder, wederom met Daryl Stuermer en Chester Thompson en het verschil is na 15 resp. 25 jaar niet te horen, alleen is de geluidskwaliteit een stuk beter.

Een beetje raar dat deze twee op MusicMeter niet vermeld staan als leden van Genesis, omdat ze waarschijnlijk de meest consistende leden zijn van de live band.

avatar van vigil
4,0
tja met de nadruk op liveband en dus niet van de "studioband"

avatar van Metal-D78
vigil schreef:
tja met de nadruk op liveband en dus niet van de "studioband"


Ja, al krijgen deze heren op deze schijven wel de credits voor het keurig binnen de lijntjes van de studiomuzikanten vastgelegde stramien spelen.

Ik heb er overigens wel vrede mee als er geen studioplaat komt. Kan toch alleen maar tegenvallen. En daarnaast is voor velen waarschijnlijk de vieze smaak van Abacab en The Invisible Touch wel weggespoeld met de diverse live-albums en optredens.

avatar van Hans Brouwer
Running On Empty schreef:
Je kunt een mooie 1 CD verzamelaar maken van het oude werk en het betere nieuwe werk. Dat heb ik dus ook gedaan en Hold On My Heart en ook I Can't Dance staan daar uiteraard NIET op.
Daar valt dus uit op te maken dat Running On Empty het beste Genesis nummer ooit, jawel "Invisible Touch" wel op zijn persoonlijke verzamelaar heeft gebrand .

Ik ben in 2007 niet naar het Genesis concert in de Amsterdam Arena geweest. Ook heb ik "Live over Europe 2007 (2007)" drie jaar lang links laten liggen. Nu ik, drie jaar na dato, als nog kennis heb gemaakt met dit live album van Genesis kan ik niet anders zeggen dat ik redelijk onder de indruk ben. Oud en nieuw Genesis werk wisselen elkaar af op het album en..... het bijt elkaar geenszins. 4****

avatar van Running On Empty
4,0
Nope. Staat er niet op. Keep Dreaming.

avatar van Bluebird
4,0
Duidelijk een gevalletje van ''Throwing It All Away''........

avatar van Running On Empty
4,0
Throwing it all Up bedoel je ...... en die staat er ook niet op


avatar van Hans Brouwer
Running On Empty schreef:
Keep Dreaming.
Help mij uit de droom Running On Empty: "Land of Confusion" staat wel op die prachtige verzamelaar van je Of is die verzamelaar toch niet zo prachtig als wat ik in eerste instantie deed vermoeden .

avatar van Running On Empty
4,0
No Way. Keep Dreaming. Er staat geen shit op de door mij gemaakte 1 CD versie van Live Over Europe dus ook helemaal niets van het wanstaltige product dat Invisible Touch heet.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:46 uur

geplaatst: vandaag om 19:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.