Maar je moet tegenwoordig ook een snob zijn om het werk van Einaudi nog als vinylbeleving te kunnen ervaren...
Ben benieuwd wat de reden is dat zijn werk zo gigantisch duur is op lp. De man zal met zijn betoverende muziek en innemende Italiaanse hoofd toch geen geldwolf zijn? En al die films hebben toch wel een aardig zakcentje opgeleverd?
Tijdens de eerste luisterbeurt van dit album moet ik bij sommige nummers gek genoeg aan Spinvis en Boards of Canada denken. Niet echt een goed teken als je Einaudi luistert.
Maar naar mate het album vordert begint het te sprankelen: 'To Be Sun' en 'Oil on Wood' vind ik bijvoorbeeld prachtig. Uitschieters 'Sequence' en met name 'Episode One', roepen instant kippenvel op en gaan linea recta naar de lijst met favorieten. Die nummers zijn in alle facetten old school Einaudi, waarbij de vreemde associatie met Spinvis gelukkig helemaal verdwijnt. (Begrijp me niet verkeerd, ik waardeer Spinvis, maar wil liever niet aan hem denken als ik Einaudi luister)
Bij een nummer als 'Pathos' bekruipt me dan weer het gevoel dat ik dit nummer al eerder in tig andere versies met andere namen op eerdere albums van Einaudi heb gehoord. Maar dat zal de snob in mij zijn...