uiteraard is iedereen gerechtigd om een dergelijke vergelijking te maken, maar als dit je enige conclusie is dan getuigt dat van weinig inzet en nog minder inzicht en de uitkomst van je vergelijking is dan ook voor niemand dan jezelf ook maar van enige waarde
Wat je hier beweert geldt natuurlijk ook in dezelfde mate over jouw stelling. Ook die is voor niemand dan jezelf van enige waarde. Maar goed, laat ik mijn stelling iets verduidelijken. Time Out Of Mind kan zich absoluut niet meten met albums als The Freewheelin' Bob Dylan, Bringing It All Back Home, Highway 61 Revisited, Blonde On Blonde, Blood On The Tracks, Desire en Street Legal (wat ik beschouw als zijn beste albums van de jaren 60 en 70) omdat zowel de teksten als het stemgeluid van Dylan destijds vele malen beter waren. Enkele jaren geleden werd Dylan tijdens een interview geconfronteerd met enkele van zijn teksten uit de jaren 60. De interviewer vroeg hem of hij nu nog steeds in staat was dergelijke teksten te schrijven. Dylan moest toegeven dat hij hiertoe niet meer in staat is. De teksten van zijn laatste platen zijn grotendeels samenraapsels van quotes die hij in gesprekken en in literatuur en poezie opvangt en bewaart in zijn citatenboekje. De beste songs uit de jaren 60 en 70 kwamen direct uit zijn hart en ziel. En wat zijn stem betreft: Dylan lijdt sinds begin jaren 80 aan een aandoening aan zijn stembanden...
Make You Feel My Love is overigens een goed voorbeeld van een tekst die een samenraapsel is van citaten die door anderen zijn geschreven. Het resultaat is uiterst banaal.
Even een vergelijking:
The storms are raging on the rolling sea
and on the highway of regret
the winds of change are blowing wild and free
you ain't seen nothing like me yet
(Make You Feel My Love)
Pointed threats, they bluff with scorn
Suicide remarks are torn
From the fool's gold mouthpiece
The hollow horn plays wasted words
Proves to warn
That he not busy being born
Is busy dying.
(It's Alright, Ma)
Make You Feel My Love staat vol met clichés. Het is iets wat een puber van 13 in een poetische oprisping ook zou kunnen opschrijven.
It's Alright, Ma is een voorbeeld van originele en briljante songwriting zoals Dylan dat vaker deed in de jaren 60, maar wat ik helaas nergens op Time Out Of Mind aantref.