menu

Danilo Plessow - fabric presents (2021)

mijn stem
3,62 (8)
8 stemmen

Duitsland
Dance
Label: Fabric

  1. Danilo Plessow - Intro (0:36)
  2. Kaitlyn Aurelia Smith - Understanding Body Messages (0:50)
  3. SKUAS - Traversée (1:04)
  4. Rhythm & Sound - Music a Fe Rule, Pt. 1 (1:49)

    met Paul St. Hilaire

  5. Scientist - In Orbit (2:35)
  6. Recloose - Can't Take It [Herbert's Some Dumb Dub] (3:28)

    met Dwele

  7. Moogroove - Dark Room (3:25)
  8. Jeroen Vink - Waka Wakah (1:01)
  9. Powder - Random Ladder with 40 (2:20)
  10. Danilo Plessow - Nightfall (4:05)

    met Francesco Geminiani en Peter Schlamb

  11. Proxyan - Sky Walkers (2:55)
  12. Basic-Variation - Decay / Sustain / Release (3:10)
  13. Ciel - Rain Dance (1:08)
  14. Hypnobeat - Can God Rewind? (Pt. 2) (1:23)
  15. Cabaret Voltaire - Taxi Mutant (3:09)
  16. THE ORDER - E.W.R. (Sex) (2:54)
  17. The Other People Place - It's Your Love (3:00)
  18. $tinkworx - Mnemosyne (3:06)
  19. Roy Davis Jr. - Broken Machines (2:08)
  20. Jonny L - This Time [Carl Craig Mix 2] (2:51)
  21. Logue - Keep Me from Pain (3:05)
  22. - Rebirth (2:03)
  23. Sansibar - Absence of Being (1:37)
  24. Family Unit - Freak [House Mix] (4:14)
  25. Iridium - Ill America (2:40)
  26. Jean-Claude Petit - Stones of Law (5:07)
  27. Moonstarr - Detriot (5:57)
  28. John Kongos - I'm Dreaming (Any Moment I May Wake Up Screaming) (4:27)
totale tijdsduur: 1:16:07
zoeken in:
avatar van panjoe
3,5
panjoe (moderator)
Zin in!

avatar van panjoe
3,5
panjoe (moderator)
Ik vond Nightfall de eerste paar keer dat ik hem hoorde een beetje saai, maar hij is hier inmiddels goed geland.

Banger.

avatar van panjoe
3,5
panjoe (moderator)
Ik heb deze nu een paar keer beluisterd, en ik kan alvast concluderen dat Plessow als DJ zeker geen stap achteruit heeft gedaan ten opzichte van de DJ-Kicks entry die hij als Motor City Drum Ensemble mixte - hooguit een stap opzij. Zijn bijdragen aan de twee meest prestigieuze series mixalbums zijn DJ-technisch van hetzelfde hoge niveau: beide zijn retestrak gemixt en met veel liefde samengesteld. Die DJ-Kicks heb ik helemaal grijs gedraaid, waardoor ik deze daar (nog) niet los van kan beoordelen, maar gezien de overeenkomsten tussen de twee is de vergelijking een logische en ook waardevolle.

Met die vergelijking in het achterhoofd is mijn eerste indruk in ieder geval dat deze mix stilistisch minder gevarieerd is, want na een heerlijk dubby begin gaan we direct het houseterritorium in en komen daar eigenlijk niet meer uit, en daardoor is het als een mixalbum wellicht iets minder indrukwekkend. Daar staat tegenover dat het wél weer een ijzersterke selectie is, bestaande uit voornamelijk minder bekende pareltjes (zoals Dark Room, wat een vette track!), en zoals gezegd ook fantastisch opgebouwd en gemixt. Weer een aanrader dus, zeker voor de houseliefhebbers onder ons (ik denk zo aan trebremmit, -SprayIt-, Poa, tomtom137, GrafGantz, herman, Gyzzz, Ploppesteksel, T.O., Noere, I-do-not-exist, Cellulord, Mausie, Snoeperd, en Crushlyy).

Voor nu een 4,0*, maar wellicht wordt dat later meer.

avatar van Snoeperd
Dank voor de suggestie, panjoe, ik ga het zeker checken!

avatar van -SprayIt-
3,0
Ik zit er al lekker in! Thanks voor deze klingel, had deze gemist.

avatar van panjoe
3,5
panjoe (moderator)
-SprayIt- schreef:
Thanks voor deze klingel, had deze gemist.

Cheers, Marcel! Ik vermoedde al dat deze onder de radar bleef doordat hij het onder zijn eigen naam heeft uitgebracht. Sowieso een vreemde keuze eigenlijk om hem niet onder zijn toch behoorlijk bekende artiestennaam te releasen. Ik meen me vaag te herinneren dat er een paar jaar geleden wat controverse was rondom MCDE, maar aangezien ik dat nergens terug kan vinden heb ik dat misschien totaal verkeerd, of was het een storm in een glas water. Een andere verklaring heb ik in ieder geval niet, hij heeft nou niet zijn sound zo erg veranderd dat hij een andere artiestennaam nodig heeft of zo.

Ik heb hem ook al een paar keer live gezien en dat was ook fantastisch, echt de perfecte DJ om op hoog volume naar te luisteren op een zomerse dag als vandaag!

avatar van Mjuman
Hier werd ook 'geklingelt', maar niet van hier: PostNL die de vinyl-dubbelaar (Fabric-abo) kwam bezorgen (geen extra kosten), ongemixt 11 tracks:

A: track 3, 5 en 8
B: 7, 15
C: 21, 24, 25
D: 10, 16, 26

Volledige mix zal - net als de vorige - wel op Tidal staan.

avatar van Ploppesteksel
panjoe schreef:
(quote)

[...] Ik vermoedde al dat deze onder de radar bleef doordat hij het onder zijn eigen naam heeft uitgebracht. Sowieso een vreemde keuze eigenlijk om hem niet onder zijn toch behoorlijk bekende artiestennaam te releasen. Ik meen me vaag te herinneren dat er een paar jaar geleden wat controverse was rondom MCDE, maar aangezien ik dat nergens terug kan vinden heb ik dat misschien totaal verkeerd, of was het een storm in een glas water. [..]
Volgens mij klopt dat, Joe. Vreemd dat er niets van te vinden is, inderdaad... Naar mijn weten laat hij op affiches tegenwoordig Danilo Plessow optekenen, o.w.v. het feit dat hij niets met Motor City te maken heeft (of dat meen ik me toch vaag te herinneren). Vergelijk het met Detroit Swindle die vorig jaar hun naam aanpasten naar Dam Swindle door invloed van de nieuwe woke criteria. Wat wel raar is, is dat zijn sociale media (op Bandcamp na) nog wel Motor City Drum Ensemble hanteren en ook Fabric nog MCDE tussen haakjes vermeldt. Het lijkt erop dat hij beide monikers nog gebruikt.

avatar van Mausie
Ploppesteksel schreef:
Vergelijk het met Detroit Swindle die vorig jaar hun naam aanpasten naar Dam Swindle door invloed van de nieuwe woke criteria.


Deze wereld is gek geworden

avatar van herman
De controverse is mij ontgaan en dan nog begrijp ik niet helemaal wat er mis zou zijn met de naam. Mag een bandnaam als Paris Angels dan ook niet meer? Of zit er achter MCDE nog een betekenis die ik gemist heb en gevoelig ligt?

Hoe dan ook, zijn DJ Kicks-album is vermoedelijk wel een van de drie meeste gedraaide mixalbums uit de jaren '00 hier, dus ben zeker benieuwd naar deze. Heb hem in de vooravond beluisterd, klonk als ideale muziek voor bij dit weer (Rhythm & Sound is altijd een plus). Daarna werd ik te vaak afgeleid (deurbel, deurbel, vriendin thuis uit werk, telefoon, deurbel) waardoor ik er niet meer echt in kwam. Maar het klonk weer allemaal soepeltjes gemixt en Nightfall viel ook beter dan de keren dat ik hem los hoorde. Eigenlijk niet zo'n opvallend nummer, niet zo spannend op het eerste gehoor. Maar het heeft toch iets...

Enfin, morgen een nieuwe luisterbeurt en dan zet ik mijn telefoon op vliegtuigstand en haal ik de stekker uit de deurbel.

avatar van Arrie
herman schreef:
De controverse is mij ontgaan en dan nog begrijp ik niet helemaal wat er mis zou zijn met de naam. Mag een bandnaam als Paris Angels dan ook niet meer? Of zit er achter MCDE nog een betekenis die ik gemist heb en gevoelig ligt?

Het is offtopic maar The Detroit Swindle veranderden dus ook hun naam naar The Dam Swindle, puur omdat ze niet uit Detroit komen. Ik begrijp het volledig dat bijvoorbeeld een naam als Viet Cong gevoelig ligt, maar als je niet eens meer een plaatsnaam in je artiestennaam kan gebruiken als je er zelf niet vandaan komt, dan gaat het wel erg ver. Het idee is dat ze ten onrechte Detroit aan het claimen waren ofzo. Wellicht ging het bij MCDE om hetzelfde.

avatar van panjoe
3,5
panjoe (moderator)
Dat gaat mij ook allemaal een beetje te ver, doet me denken aan Project Pablo die zijn naam veranderde omdat hij zich zogenaamd de Spaanstalige cultuur toe zou eigenen. Dan maak je je wel echt te druk over de verkeerde dingen.

In het geval van MCDE was dat echter niet de controverse die ik bedoelde, ik dacht dat het iets op een meer persoonlijk vlak was. Maar aangezien ik er dus niets over terug kan vinden speculeer ik daar liever niet verder over, er doen al genoeg van dat soort onnauwkeurigheden de ronde in de wereld. Goeie kans dat het inderdaad is omdat hij niets met Detroit van doen heeft. Fair enough.

avatar van Mjuman
Net in zijn geheel gedraaid en voor vanmiddag staat de dubbel-lp op het menu. Eerlijk gezegd had ik geen deurbel nodig om te worden afgeleid, het bleef niet echt hangen (al herkende ik wel wat retro-elementen, van die hop-skip-jump ritmes zoals Coldcut en Bomb the Bass).

Vwb "Motor City" - waarnaar ook wordt verwezen door MoTown - heel veel artiesten legden de afgelopen jaren links met Detroit in hun titels (**** vs Detroit), en niet alleen Omar S, maar ook bijv The Black Dog (Detroit vs Sheffield EP); op een gegeven moment werd je dat gewoon een beetje beu, alsof hun werk per se naar Detroit moest verwijzen of zich daartegen afzetten - heb dat een Ellen Allien of Ben Klock bijv niet zien doen.

avatar van trebremmit
3,5
track 5 is trouwens deze artiest. Spinner - discogs.com

ik stuur wel even een correctie in.

Track 8 komt van dit Nederlandse album uit 1985, knap gevonden wel van hem. Spinner - discogs.com

avatar van trebremmit
3,5
Voor de geinteresseerden, Plessow heeft een radioshow en daarin interviewt hij een aantal artiesten die op deze mix voorbijkomen.

State of Rhytm

Poa
Ik ben momenteel helemaal in de ban van Moonstarr's Detroit.

Verder lijken nummers van Lifestyles Of The Laptop Café maar niet aan kracht in te boeten, hoe vaak ze ook gebruikt worden.

avatar van trebremmit
3,5
Soul kan denk ik wel weg als genre? Of mis ik iets.

avatar van -SprayIt-
3,0
Nu 2 rondjes laten draaien, maar tot op heden geen klik. Ik erger me vooral aan de vocalen en ook vind ik de mix niet even lekker lopen hier en daar.

avatar van Mjuman
-SprayIt- schreef:
Nu 2 rondjes laten draaien, maar tot op heden geen klik. Ik erger me vooral aan de vocalen en ook vind ik de mix niet even lekker lopen hier en daar.


Hier blijft de continuous mix ook niet lekker plakken - vind het te veel switchen van boemel naar TGV naar metro; daarom zet ik gewoon de plaat maar op. Losse (volledige) nummers willen wel.

avatar van trebremmit
3,5
Dat snap ik niet, er zit toch niet zoveel verschil in tempo tussen de nummers, het is vooral house met een beetje electro, en hij mixt dat wel strak aan elkaar.

avatar van Mjuman
Heeft net weer eens gedraaid (Tidal) en ik durf wel te stellen dat ik uit de vorige Octo Octa & Eris Drew - fabric presents (2020) in deze - vrij recente - reeks meer fun haal(de) dan uit deze.

Het begint niet slecht, midtempo dan gaat het iets sneller, en zijn eigen track, Nightfall is een van de betere; vervolgens slaat de saaiheid echt toe - met die hop-skip-jump ritmes (zoals Coldcut en Bomb the Bass), elektro? - vind het echt erg vervelend en pas bij 15 acid house-achtige bijdrage van CV bloeit het weer op, om vervolgens - hier en daar een snuifje deep house - weer snel in te kakken; ik zie de vloer ahw leeglopen. Het is te langdradig, af en toe met de snoeisnaar gemixt (een knip). Tegen het einde komen wel weer een paar aardige tracks, maar de laatste track is echt langdradig.

Ik hoop evenwel dat de vinyl editie - die heb ik obv mijn abonnement - voldoende biedt wat ik kan waarderen. Draai ik die zoals ik af en toe ook 12"s draai. Voor de continuous mix - as it stands - kom ik echt niet hoger dan 3,25*.

Vind ‘m ook niet fantastisch. Prima gemixt maar wat eentonig. Jammer, want dat zijn zijn live sets en dj kicks niet.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:43 uur

geplaatst: vandaag om 19:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.