Bonk schreef:
Ho ho, wel voor jezelf blijven praten.
Casartelli is een kei in spelletjes organiseren, op zijn smaak valt nog best wat af te dingen
Hé hé ! Ik had het dan ook over een goede gids en leider ! Wat betreft de smaak van onze Grote Spelleider zou (en kan) ik echt uren met hem twisten ! Maar ik kan hem pas natuurlijk echt serieus nemen als hij een keer Het Midsummer Night Festival in Valkenburg 12 uur lang heeft getrotseerd !
Casartelli schreef:
Wie is toch dat jochie met stekeltjes dat door de porseleinstad stampt?
Heb ik mij ook altijd afgevraagd. Volgens mij is zijn avatar een symbolische simplistische interpretatie van
deze geweldige hoes ! ??.
Maar goed, om op
Thekillers87327 review en vragen terug te komen. Dit album is wel een klassieker in het eigen genre. Voor mij is dit echt 1969 werk en waar ik toen nog in een luiertje rondhuppelde en Peter Gabriel (en zijn vriendjes) nog het zuur in het zoet probeerden om te zetten was dit werk toch wel al wat zijn tijd vooruit. Ik vind het zeer gedurfd experimenteel maar het is, voor mij, soms teveel gepriegel. Ik kan zo’n ‘Court of The Crimson’ juist weer wel waarderen omdat de samenzang en mellotron daar een hele mooie combinatie is. Ik mis bv op dit album de gitaarstijl van
Steve Hackett en ik ben ook nooit zo’n fan van geweest van de dwarsfluit in de progmuziek. Maar wil je eens een mooie muzikale ontmoeting beleven tussen Robert Fripp en Peter Gabriel dan beveel ik je zeker
Peter Gabriel - Peter Gabriel (1978) aan !
En soms vind ik het eind muzikale jaren 60 sausje gewoon niks. Ik skip zo’n ‘I Talk to the Wind’ dan heel snel (en graag !). ‘Epitaph’ is idd legendarisch voor veel fans en misschien ook wel een bron voor vele andere beginnende groepen in die jaren.
Maar goed, wil je eens de Progboot af en toe nemen en deze wereld ontdekken dan heb ik maar één einddoel waar je uiteindelijk, na vele andere symfonische albums beluisterd te hebben, moet stranden:
Genesis - The Lamb Lies Down on Broadway (1974) want dat is de X op de schatkaart..