menu

Salah Edin - Nederlands Grootste Nachtmerrie (2007)

mijn stem
2,70 (103)
103 stemmen

Nederland
Hip-Hop
Label: Top Notch

  1. NGN (2:22)

    met Focus...

  2. T.H.E.O. (Teleurstelling, Haat, Ergernis & Onbegrip) (3:10)
  3. Het Land Van... (3:32)
  4. Geliefd Om Gehaat Te Worden (3:46)
  5. Opgeblazen (3:27)

    met Opgezwolle

  6. 0172 (3:56)
  7. Zwarte Gat op het Witte Doek (4:12)

    met Focus...

  8. Geld (2:54)

    met Big Boy Caprice

  9. Hosselaar (3:51)
  10. Skit 10 (0:39)
  11. Vrouwtje Is een Bitch (3:43)
  12. Samen Huilen, Samen Lachen (3:51)
  13. Koning Te Rijk (3:48)
  14. Oog Om Oog (3:30)

    met Mr. Probz

  15. De Voorbereiding (Skit) (0:24)
  16. Paradijs Is Nu (3:29)
  17. Op de Straat (6:24)

    met Sticks, Kempi, Appa en Winne

totale tijdsduur: 56:58
zoeken in:
MattDamon2
De meer mensen die zich aangetrokken voelen de meer politici

Laten we eerlijk zijn Salah gebruikt de hele gebeure gewoon als zijn Imago om te shockeren en erkent te worden je afkomst en je looks maken je niet gelijk tot iemand die zogenaamd gehaat word en plz laten we eerlijk zijn mensen werden bang na 11 september en als je zo bij gaat lopen gaan mensen denken je bent een terrorist 'ja hallo zij hebben ook gevoel en zijn ook wanhopig can u blame them' ff om het kort te stellen als ik een moslim was zou ik ook zulke tapes maken en nederland is onwetend dat ze dit album aandacht geven ..Een leuke Hype en heeft Salah dan niets positiefs gezegd over Nederland hij rapt nederlands dus wees dankbaar daarvoor vroeger als mensen je land binnengingen werden ze vermoord
Nederland is aardig genoeg om wij buitenlanders binnen te laten Salah Edin is zoals vele rappers..Wij rappers willen gehoord worden dus zoeken we de diepste onderwerp uit om erover te rappen hij is moslim dus komt het voor hem goed uit om dit te doen dit album is niets waard behalve een hogere kijkcijfer voor TMF
Maar laten we blij zijn dat Nederland een gastvrijheid land is want als je erbij loopt als de mensen in de Jihad worden mensen bang can u blame that:???! ze zijn bang begrijp ze gewoon. Word toch wel woedend als mensen blijven klagen over dit land wees blij dat je niet in Rusland woont ofzo of Ierland ..maar eerlijk te zijn heeft Salah op sommige punten wel gelijk maar toch overdrijft hij


Amerikaanse rappers zetten hunzelf neer als Gangsta's omdat er daar veel besproken werd over Negers
bijv. Public Enemy, KRS-One

Salah maakt er een hype van in Nederland er lopen veel moslims rond dus
zijn imago is gewoon Terrorist laten we eerlijk zijn ook al zegt die van niet on the real to real
Niet dat het verkeerd is Rappers is Actors isgewoon zo!!!

avatar van HiLL
Die eerste zin is mij geheel onduidelijk. En misschien wat . En , in je zinnen?

MattDamon2
Nou ik heb hem zelf nagelezen er is niets mis mee hoor

handsome_devil
Ik snap er ook niet echt veel van moet ik toegeven.

avatar van starbright boy
MattDamon2 schreef:
Nou ik heb hem zelf nagelezen er is niets mis mee hoor


Toch eens kritischer lezen dan, want zonder fatsoenlijke zinsbouw en leestekens is zo'n lap tekst volkomen onleesbaar.

Trouwens: Ik vind het tof dat er eindelijk weer eens wat echt omstredens is in de Nederlandse popmuziek. Dat werd wel weer eens tijd.

Muzikaal is het verder niet bijster interessant, maar dat is in dit geval bijzaak. Al was het nog toffer als het ook nog een geniale rapper was geweest natuurlijk.

avatar van HiLL
MattDamon2 schreef:
Nou ik heb hem zelf nagelezen er is niets mis mee hoor

Welke school? Ik bel meteen Dhr. Plasterk op voor een nader onderzoek.

MattDamon2
HiLL iedere hiphopfan begrijp wat ik ermee bedoel ik heb het getypt in codewoorden namelijk de hiphop slang (straattaal) aangezien ik je favoriete albums heb gezien ken ik zeggen: je hoort hier niet thuis je dacht zeker die Salah is te erg dus kom ik hier maar eens kijken

avatar van HiLL
ik heb het getypt in codewoorden namelijk de hiphop slang (straattaal)




We zitten hier op een Nederlandse site waar we met z'n allen proberen zo goed en leesbaar mogelijk te typen. Ik maak ook weleens taalfoutjes begrijp me niet verkeerd, het is echter een hele normale zaak om met interpuncties te werken. In plaats van typend te gaan rappen.

avatar van Reijersen
MattDamon2 schreef:
aangezien ik je favoriete albums heb gezien ken ik zeggen: je hoort hier niet thuis je dacht zeker die Salah is te erg dus kom ik hier maar eens kijken


Elke muziekliefhebber hoort thuis op MusicMeter. En ben welk album dan ook. Ik begrijp überhaupt niet waar je de durf vandaan haalt dit soort dingen te roepen op deze site! Ga snel je mond spoelen en kom pas weer terug als je wat zinnigs te zeggen hebt.

avatar van herman
MattDamon2 schreef:
je hoort hier niet thuis je dacht zeker die Salah is te erg dus kom ik hier maar eens kijken


Yo mizzle could you bizzle a lizzle morizzle frizzle to my homizzle

avatar van MJ_DA_MAN
2,5
Wat is het toch leuk om te zien hoe niet-hiphoppers én wel-hiphoppers zichzelf zo voor lul kunnen zetten d.m.v., jawel: hiphop .

avatar van P Jay
starbright boy schreef:
Toch eens kritischer lezen dan, want zonder fatsoenlijke zinsbouw en leestekens is zo'n lap tekst volkomen onleesbaar.


haha...heb daar geen last van. Ik heb een vak Paleografie...dat houdt in: manuscripten lezen van in de middeleeuwen, die kenden zelfs geen spaties tussen hun woorden

Maar nu we in de 21e eeuw zijn, mag er wel gebruik van gemaakt worden, dat is alvast wenselijk!


en btw ... hiphop slang...straattaal

avatar van otherfool
tomthumb schreef:
Voorbeeldje: Salah: "Iemand uit Amerika kan bijvoorbeeld rappen over hoe gangster hij is, wij kunnen beschrijven hoe wreed onze zelfmoordaanslagen zijn, dat is pas gangster."


Haha, wat een kneus... deze plaat zou ik nog wel willen horen, lijkt me dolkomisch

avatar van Word_Play
4,0
MattDamon2 schreef:
HiLL iedere hiphopfan begrijp wat ik ermee bedoel ik heb het getypt in codewoorden namelijk de hiphop slang (straattaal) aangezien ik je favoriete albums heb gezien ken ik zeggen: je hoort hier niet thuis je dacht zeker die Salah is te erg dus kom ik hier maar eens kijken


You got to be kidding me. Leer normaal typen man.

Gekkenhuis
Mensen rukken de dingen die Salah heeft gezegd nu wel heel erg uit verband. In die uitzending van PREMtime. waarin hij al die uitspraken heeft gedaan, is veel geknipt en is de uitleg van Salah voor een groot deel weggelaten.

fredpit
MattDamon2 schreef:


Salah maakt er een hype van in Nederland er lopen veel moslims rond dus
zijn imago is gewoon Terrorist laten we eerlijk zijn ook al zegt die van niet on the real to real
Niet dat het verkeerd is Rappers is Actors isgewoon zo!!!


Precies ! alleen jammer dat domme/kortzichtige mensen dan weer geloven wat deze ordinaire zakkenvuller met zijn goedkope relschopperij allemaal te melden heeft.

muzikaal stelt het trouwens niet zoveel voor, en tekstueel is het gewoon gezeur Salah zal het dan ook vooral van de hype moeten hebben. Maar dat had hij zelf waarschijnlijk ook al door.

avatar van Yak
Yak
Dubbel bericht verwijderd.

MattDamon2
had dan de bovenste verwijderd en fredpit god zegen je bijna niemand hier wilt mij horen hier !!!!

achjah ik voel me net Salah Edin

en fredpit jij lijkt me geen hiphopluisteraar dus ook Salah heeft jou aandacht gewonnen ..Salah Edin is geen SLECHTE rapper maar dit is toch triest typisch hoe rappers zijn

avatar van BoordAppel
fredpit schreef:

Precies ! alleen jammer dat domme/kortzichtige mensen dan weer geloven wat deze ordinaire zakkenvuller met zijn goedkope relschopperij allemaal te melden heeft.

Goed zo! Meteen flink beledigen, dan geloven ze jou vast wel .

Iemand als Salah Edin meteen afdoen als relmoslim is ook niet bijster intelligent overigens.

MattDamon2
Ja precies..

Maar hij probeert wel die hype te creeren laten daar eerlijk over zijn

Zijn platenbaas zou vast blij zijn waarom komen er nooit rappers als Jurassic 5 of Canibus gewoon zieke lyrics als je Technique na wil doen blijf dan Underground !! dan klaagt er ook niemand
want HipHop Revolutie hoort en is ook Underground

avatar van waxs
MattDamon2 schreef:
De meer mensen die zich aangetrokken voelen de meer politici

Laten we eerlijk zijn Salah gebruikt de hele gebeure gewoon als zijn Imago om te shockeren en erkent te worden je afkomst en je looks maken je niet gelijk tot iemand die zogenaamd gehaat word en plz laten we eerlijk zijn mensen werden bang na 11 september en als je zo bij gaat lopen gaan mensen denken je bent een terrorist 'ja hallo zij hebben ook gevoel en zijn ook wanhopig can u blame them' ff om het kort te stellen als ik een moslim was zou ik ook zulke tapes maken en nederland is onwetend dat ze dit album aandacht geven ..Een leuke Hype en heeft Salah dan niets positiefs gezegd over Nederland hij rapt nederlands dus wees dankbaar daarvoor vroeger als mensen je land binnengingen werden ze vermoord
Nederland is aardig genoeg om wij buitenlanders binnen te laten Salah Edin is zoals vele rappers..Wij rappers willen gehoord worden dus zoeken we de diepste onderwerp uit om erover te rappen hij is moslim dus komt het voor hem goed uit om dit te doen dit album is niets waard behalve een hogere kijkcijfer voor TMF
Maar laten we blij zijn dat Nederland een gastvrijheid land is want als je erbij loopt als de mensen in de Jihad worden mensen bang can u blame that:???! ze zijn bang begrijp ze gewoon. Word toch wel woedend als mensen blijven klagen over dit land wees blij dat je niet in Rusland woont ofzo of Ierland ..maar eerlijk te zijn heeft Salah op sommige punten wel gelijk maar toch overdrijft hij


Amerikaanse rappers zetten hunzelf neer als Gangsta's omdat er daar veel besproken werd over Negers
bijv. Public Enemy, KRS-One

Salah maakt er een hype van in Nederland er lopen veel moslims rond dus
zijn imago is gewoon Terrorist laten we eerlijk zijn ook al zegt die van niet on the real to real
Niet dat het verkeerd is Rappers is Actors isgewoon zo!!!

Echt verschrikkelijk naieve reactie? Je erkent en ontkent het probleem tegelijke tijd.

je afkomst en je looks maken je niet gelijk tot iemand die zogenaamd gehaat word

En vervolgens het ontkennen met "...als je zo bij gaat lopen gaan mensen denken je bent een terrorist 'ja hallo zij hebben ook gevoel en zijn ook wanhopig can u blame them..."

Ik weet niet of jij de afgelopen 6 jaar in een grot hebt gezeten ofzo maar er wordt op grote schaal gewoon gediscrimineerd tegen Moslim's, bewust en onbewust.

avatar van Kos
Kos
Dat komt vooral omdat mensen de begrippen 'moslims' en 'relmarrokaantjes' door elkaar halen.

fredpit
Niemand zal toch beweren dat deze salah edin op een constructieve wijze bijdraagt aan de acceptatie/integratie van moslims binnen de westerse samenleving ?

Hij creeert bewust een rel door uitspraken te doen die dwars tegen iedere vorm van wederzijds begrip of acceptatie in de nederlandse samenleving gaan. Laat dat nu net zijn "afzetgebied" zijn.

Dat noem ik goedkoop relschoppen. Hopen nog wat geld te verdienen aan de angst en onzekerheid van velen.

En de kritiek op deze artiest op het beladen begrip "discriminatie" schuiven is ook simpel en lekker makkelijk. Iemand met radicale ideeen discrimineerd.Of je nu moslim, jood, christen roodharig, bruinogig, of wat dan ook bent is mij dan om het even.

Verder worden in bovenstaande berichtjes het een en ander gigantisch uit zijn verband gehaald...Enkel om een mening door te drukken.De heer Salah Edin kan tevreden zijn....

fredpit
BoordAppel schreef:
(quote)

Goed zo! Meteen flink beledigen, dan geloven ze jou vast wel .

Iemand als Salah Edin meteen afdoen als relmoslim is ook niet bijster intelligent overigens.


Als dat "niet bijster intelligent"voor mij bedoelt is...Dan krijg je hem terug met de opmerking dat deze persoonlijke belediging ook niet echt netjes is (mnr vd crew...) Uitleg waarom is dan het minste wat je kunt verwachten...

Verder reageerde ik op een discusssie die niet alleen op deze site wordt gevooerd maar ook in de media....Waar haal je dan het idee vandaan dat er "meteen afgedaan" wordt ?

Dit soort persoonlijke aanvallen leiden de aandacht af van waar het hier op deze site om gaat. En dat is de MUZIEK !!

En die is werkelijk niet bijzonder te noemen. Het is enkel een HYPE relschopperij met andere woorden. Het woord relmoslim is niet genoemd...

EDIT : Zie de titel van dit album ...Waar gaat deze "discussie"dan nog over ?

avatar van starbright boy
Hiphop of eigenlijk popmuziek in het algemeen is òòk relschopperij, is òòk uitdagen en provoceren. Ik ben blij, zelfs afgezien van de inhoud en wat ik verder van de muziek vind verder, dat iemand dat weer eens doet. Sterker nog: ik vind het zelfs belangrijk.

avatar van Kos
Kos
Precies, mensen mogen best een keertje wakker geschud worden. Het is telkens maar dezelfde eenheidsworstboodschap die we over ons heen krijgen.
Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn, maar het geeft in ieder geval stof tot discussie.

avatar van BoordAppel
Uitleg waarom is dan het minste wat je kunt verwachten...

Dat lijkt me nogal duidelijk. Wat starbright boy en Kos ook al zeggen, door te provoceren lok je discussie uit.

Waar haal je dan het idee vandaan dat er "meteen afgedaan" wordt ?

Het zal niet de eerste keer zijn dat de media er geen reet van begrijpt en alles uit zijn verband rukt, zeker bij zo'n gevoelige onderwerpen als dit. Mensen baseren zich dan vaak enkel op wat ze gelezen hebben en luisteren niet naar het bronmateriaal. Jij hebt deze hele cd gehoord? Dan neem ik mijn woorden terug.

EDIT : Zie de titel van dit album ...Waar gaat deze "discussie"dan nog over ?

Misschien moet je daar maar eens goed over nadenken. De hoes en titel zijn niet voor niets zo gekozen.

fredpit
BoordAppel schreef:
(quote)

Dat lijkt me nogal duidelijk. Wat starbright boy en Kos ook al zeggen, door te provoceren lok je discussie uit.

(quote)

Het zal niet de eerste keer zijn dat de media er geen reet van begrijpt en alles uit zijn verband rukt, zeker bij zo'n gevoelige onderwerpen als dit. Mensen baseren zich dan vaak enkel op wat ze gelezen hebben en luisteren niet naar het bronmateriaal.

(quote)

Misschien moet je daar maar eens goed over nadenken. De hoes en titel zijn niet voor niets zo gekozen.


Ik krijg hier geen antwoorden. Ik moet zelf nadenken (wat ik gedaan heb) Inhoud wil ik zien ! Jij beschuldigde mij van een "niet bijster intelligente opmerking" (waar ik toch nog graag een nuancering in zou zien..dank u ) Met zo'n uitspraak verwacht ik dat jij weet waar je het over hebt. Je haalt uitspraken van medeusers aan (waar ik het mee eens ben, schrijf ik zelf ook) om daarin je gelijk te halen.

De hoes en de titel is gekozen met als doel te provoceren (Duhh...)Maar leg jij me dan maar eens uit wat het doel is van deze provocatie ? Discussie is er al genoeg, en iets positiefs draagt hij naar mijn idee niet bij met zo'n hoes en titel..

stel nu dat de provocatie die Salah hier uitdraagt geaccepteerd zou worden in onze samenleving. Wat zou dat betekenen voor de muziekcultuur in het algemeen...?

avatar van BoordAppel
Salah Edin laat met deze titel en hoes zien hoe hij (en andere Marokkanen) gezien worden in onze Nederlandse samenleving: als een grote nachtmerrie en potentiële terrorist.

stel nu dat de provocatie die Salah hier uitdraagt geaccepteerd zou worden in onze samenleving. Wat zou dat betekenen voor de muziekcultuur in het algemeen...?

Waar doel je op?

avatar van tomthumb
Ik denk eerder dat dat geldt voor moslims en ziet zozeer voor Marokkanen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:31 uur

geplaatst: vandaag om 16:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.