menu

Taylor Swift - Lover (2019)

mijn stem
3,60 (102)
102 stemmen

Verenigde Staten
Pop
Label: Republic

  1. I Forgot That You Existed (2:50)
  2. Cruel Summer (2:58)
  3. Lover (3:41)
  4. The Man (3:10)
  5. The Archer (3:31)
  6. I Think He Knows (2:53)
  7. Miss Americana & the Heartbreak Prince (3:54)
  8. Paper Rings (3:42)
  9. Cornelia Street (4:47)
  10. Death by a Thousand Cuts (3:18)
  11. London Boy (3:10)
  12. Soon You'll Get Better (3:21)

    met Dixie Chicks

  13. False God (3:20)
  14. You Need to Calm Down (2:51)
  15. Afterglow (3:43)
  16. ME! (3:13)

    met Brendon Urie

  17. It's Nice to Have a Friend (2:30)
  18. Daylight (4:53)
  19. I Forgot That You Existed [Piano / Vocal] * (3:30)
  20. Lover [Piano / Vocal] * (5:39)
toon 2 bonustracks
totale tijdsduur: 1:01:45 (1:10:54)
zoeken in:
Rudi1984
Robin1989 schreef:
Volgens mij zingt/schreeuwt ze: "He looks up, grinning like a devil".


Ah, nu hoor ik hem ook zo inderdaad.

avatar van Gretz
4,5
Begrijp er trouwens niks van dat Oor het album nog altijd niet heeft gerecenseerd. Bij Reputation had Randy Timmers in 3 dagen een prima stukje geschreven, waar ik het zowaar in grote lijnen mee eens was .

avatar van Gretz
4,5
Ik kan echt m'n geluk niet op met de releases van Lover en Norman Fucking Roswell, het einde van de zomer voelde nog nooit zo fijn.

Wat zouden we in vredesnaam moeten zonder Jack Antonoff? Zijn producties zijn de kers op de taart die ervoor zorgen dat de laatste albums van Taylor, Lana en Lorde gaan uitgroeien tot klassiekers

avatar van Hedser
4,0
Met Reputation kon ik niet zoveel, maar dit is weer een heel knap in elkaar stekend popalbum. Taylor blijft mijn favoriete grote hedendaagse popster.

avatar van joko150
3,5
Zeker even Taylor Swift in the Live Lounge checken op YT.. zeer mooie cover van Phil Collin's Can't Stop Loving You.
Ook staan The Archer, London Boy, Holy Ground, en Lover op het kanaal.
Zeer Jammer dat het album helaas niet zo warm en organisch klinkt.

avatar van Arrie
Rudi1984 schreef:
(quote)

Bij Miss Americana kun je trouwens wel heel goed horen dat Antonoff ook verantwoordelijk is voor Lana Del Reys nummers. Niet dat dat erg is; fantastisch nummer.

Jack Antonoff heeft echter niks met dat nummer te maken. Geschreven en geproduceerd met Joel Little.

Rudi1984
Arrie schreef:
(quote)

Jack Antonoff heeft echter niks met dat nummer te maken. Geschreven en geproduceerd met Joel Little.


En toch hoor je het.

avatar van Rudi S
4,0
Gretz schreef:
Begrijp er trouwens niks van dat Oor het album nog altijd niet heeft gerecenseerd. Bij Reputation had Randy Timmers in 3 dagen een prima stukje geschreven, waar ik het zowaar in grote lijnen mee eens was .


Omdat het 'm steeds niet lukt om hier overheen te komen.

Privacy settings - volkskrant.nl

Nico mensen, Nico!!!

avatar van Gretz
4,5
Rudi S schreef:

Nico mensen, Nico!!!

Bijzonder treffende, rake en goudeerlijke column over hoe het echt zit TS is inderdaad hard op weg om een poplegende te worden van vergelijkbare proporties als Chuck en de Spijkerbroek, als ze dat intussen al niet is. M'n kompaan Slowgaze zal dit vast kunnen beamen!

Rudi1984
'Het werd de roze': zo lijkt het net alsof er een andere optie is dan alle vier special editions kopen. Ben er achteraf ook blij om, het zijn stuk voor stuk erg leuke edities met elk hun eigen dagboekfragmenten.

avatar van Slowgaze
4,0

Vermakelijk stukje; Dijkshoorn heeft wel een aantal goede punten. Hij is overigens niet de eerste Nederlandse dichter die over Taylor Swift publiceert.

avatar van Rudi S
4,0
Slowgaze schreef:
(quote)

Hij is overigens niet de eerste Nederlandse dichter die over Taylor Swift publiceert.


Is dit een verwijziging naar de dichter Maarten Buser ?

avatar van Slowgaze
4,0
Dat zou wel een heel obscure referentie zijn, Rudi S.

Rudi1984
Ik vind het stuk van Dijkshoorn juist helemaal niet sterk, ondanks dat hij er een mooi tekstfragment uitpikt. Waarom moet men toch altijd weer aan een schaamtegevoel refereren? Is het na zeven platen vol ijzersterke nummers niet gewoon eens tijd dat haar enorme schrijftalent op een volwassen manier wordt erkend? Waarom kun je volgens 'de kenners' niet gewoon zonder disclaimer fan van haar zijn? De ruimte die dat onnodige, neerbuigende zijspoor inneemt had hij ook kunnen gebruiken om meer voorbeelden uit te diepen.

Rudi1984
Mooie sessie in de BBC Live Lounge met The Archer, YNTCD, London Boy, Lover, Can’t Stop Loving You (Phil Collins) en Holy Ground.

Met name bij Lover valt weer op wat een ontzettend mooie, warme klassieker het is, maar Holy Ground werkt gestript ook erg goed. Zelfs The Archer, het enige minpuntje van het album, komt op deze manier uit de verf.

avatar van Yield
5,0
Rudi1984 schreef:
Ik vind het stuk van Dijkshoorn juist helemaal niet sterk, ondanks dat hij er een mooi tekstfragment uitpikt. Waarom moet men toch altijd weer aan een schaamtegevoel refereren? Is het na zeven platen vol ijzersterke nummers niet gewoon eens tijd dat haar enorme schrijftalent op een volwassen manier wordt erkend? Waarom kun je volgens 'de kenners' niet gewoon zonder disclaimer fan van haar zijn? De ruimte die dat onnodige, neerbuigende zijspoor inneemt had hij ook kunnen gebruiken om meer voorbeelden uit te diepen.


Waardeloos stuk van Dijkshoorn wat mij betreft, alleen al dat "een vrouw met lipjes en een mondje en ze lijkt veel op uw 14 jarige dochter" Die ondertoon is denigrerend, vrouwonvriendelijk en infantiel. Nico Dijkshoorn is een oude rocker en bluesfanaat, maar lijkt zich eigenlijk te schamen voor zijn muziekkeuze, het nieuwe album van Taylor Swift. Zelf ben ik ouder dan Nico overigens.
Verder mag ik hem wel hoor, hij is soms grappig en schrijft leuke stukjes. En de vergelijking met Springsteen en Berry is zeker op zijn plaats. Probleem bij Taylor blijft de jonge en fanatieke vaak vrouwelijke aanhang, waardoor men haar in de hoek blijft zetten van popprinsessen. Wij weten allemaal dat Taylor een geweldige Singer Songwriter is (if i were a man, i'd be The Man), en een geweldig en genereus mens bovendien. En Lover is een muzikaal meesterwerk, het zoveelste.

avatar van Edwynn
Maar dat is toch precies wat hij overbrengt? Het schrijfsel lijkt gericht aan diegenen die het zondermeer bevooroordeeld van de kant schuiven. Het imago van de tienerpopidool wordt in het stuk langzaam omgevormd tot de serieuze artiest die het eigenlijk is.


Ik zou bijna geïnteresseerd raken.

Rudi1984
Nee, zoals Yield goed verwoordt werkt de vorm averechts. Dan kan hij het wel doen lijken dat het niet zijn woorden zijn, maar dat zijn het letterlijk wel. En die woorden zijn neerbuigend.

Beetje hetzelfde als dat ik zou zeggen dat persoon X geen idioot is terwijl diegene nooit een idioot is genoemd. Daardoor kleeft het woord idioot toch opeens aan hem.

Hij kon ook gewoon focussen op wat haar zo goed maakt en die boodschap niet wegmoffelen tussen maniertjes die alleen maar bedoeld zijn om zijn eigen (bedenkelijke) schrijftalent en gevatheid te etaleren.

Edit: Sowieso zou ik liever zien dat de 'serieuze muziekliefhebber' wiens interesse hierdoor wordt gewekt met z'n vingertjes van Taylors creaties af zou blijven.

avatar van Edwynn
Tja.. Als je alles maar letterlijk neemt, mis je de pointe al snel. In dit geval waarschijnlijk omdat je al overtuigd was.
Zo vat ik je voorbeeld over 'persoon' en 'idioot' niet helemaal. Dan sla ik Dijkshoorns bedenkelijke schrijftalent toch hoger aan.

Rudi1984
Maakt niet uit hoor. De waardering is andersom ook niet torenhoog.

avatar van Mausie
You Need to Calm Down is best een oorwurm. Verder hoor ik vooral matige popliedjes die snel de irritatiegrens bereiken, met ME! als dieptepunt. Dat refrein

avatar van Rudi S
4,0
Rudi1984 schreef:
Mooie sessie in de BBC Live Lounge met The Archer, YNTCD, London Boy, Lover, Can’t Stop Loving You (Phil Collins) en Holy Ground.



Oh dat is wel heel erg goed, 6 fraaie uitvoeringen.
En hoor ik in London BoY daar een Nicotje
And you know I love Springsteen, faded blue jeans, Tennessee whiskey.

avatar van stoepkrijt
3,5
De zoetsappige singles en de suikerspinroze hoes hebben me ervan weerhouden om dit album meteen na de release te gaan beluisteren. Zo benieuwd was ik eigenlijk niet meer. Tot mijn grote vreugde heeft Lover gelukkig toch heel wat te bieden en is het helemaal niet zo plat als waar ik bang voor was.

Miss Americana & the Heartbreak Prince is voorlopig uitgesproken favoriet. Die zanglijnen zijn echt verrukkelijk!


avatar van Gretz
4,5

Haha I'm in!

En volgend jaar kunnen ook een tweede grote MuMe-Meet in België plannen, en wel op Werchter Boutique!

avatar van ni slecht
4,0
gekleurde dubbel vinyl op (onder andere) jpc terug te vinden, komt 15 november uit.

avatar van Yield
5,0
Voor de liefhebbers. Uitstekend recent mini-concert vanuit Washington van Taylor Swift bij Tiny Desk 2019. 4 songs op piano en gitaar, zonder danseressen en vuurbommen. Genieten dus.

Taylor Swift Performs NPR ‘Tiny Desk Concert’ [Watch] - liveforlivemusic.com

avatar van Yield
5,0
Het enige "medicijn" tegen de huidige Corona ellende.
-It lifts you up, and makes you happy

avatar van Hanszel
Hoewel ik Nico Dijkshoorns geschreven stukje ergens wel begrijp, en hij is columnist dus dan kan ik me voorstellen dat je een beetje met je publiek mee moet praten, ben ik het hier nog veel meer mee eens:

Rudi1984 schreef:
.... Waarom moet men toch altijd weer aan een schaamtegevoel refereren? Is het na zeven platen vol ijzersterke nummers niet gewoon eens tijd dat haar enorme schrijftalent op een volwassen manier wordt erkend? Waarom kun je volgens 'de kenners' niet gewoon zonder disclaimer fan van haar zijn? De ruimte die dat onnodige, neerbuigende zijspoor inneemt had hij ook kunnen gebruiken om meer voorbeelden uit te diepen.


JA!

Nu moet ik wel zeggen dat ik nul albums van deze dame ooit in zijn geheel beluisterd heb. Waarschijnlijk voor een deel door Nico's benoemde 'ditmoetjenietgoedvindenalsserieuzemuziekliefhebber' flauwekul. Maar wát ik van haar ken (shake it off is de enige titel die me nu te binnen schiet, maar er zijn er vast meer) en daarbij het feit dat ik zojuist "the man" toevallig voorbij zag komen op een muziekkanaal en dacht 'dit is toch wel een aardig deuntje. En mét een boodschap. Goed gedaan!' dacht, ga ik dit zeker een kans geven. Beter laat dan nooit zal ik maar zeggen.

Doet me beetje denken aan x jaren geleden toen ik in het studentenhuis waar ik toen woonde thuiskwam met Missundaztood van P!nk en huisgenoten me ook voor gek verklaarden. Ik volg haar nu niet meer zo maar I'm not dead en Funhouse vind ik toch nog steeds erg goed, hoewel ze volgens mij ook nooit echt serieus genomen is.

On topic: Mijn interesse is gewekt. Ik ga eens checken of 'dit chickie' ook iets voor mij is.

avatar van catdog
Ik blijf het toch vrij bizar vinden dat er destijds gekozen is voor ME! als leadsingle en een onwijs sterk popliedje als Cruel Summer niet eens als single naar buiten is gebracht.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:26 uur

geplaatst: vandaag om 15:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.