Je gaat ergens altijd weer doordenken.
Zoals, als Pete Townshend op 9 van de 11 nummers gitaar speelt: had het geen kleine stap naar een Who album kunnen zijn?
De songs zijn, inderdaad, niet geschreven door Townshend. En vermoedelijk zou dat dan een argument kunnen zijn.
Maar stel dat Pete Townshend een album met 11 nummers zou hebben geschreven, Daltrey zou vragen om te zingen. Dan heb je toch eigenlijk ook The Who.
Daar komt dan nog bij, dat Daltrey in het gekozen repertoire, zeker in het eerste deel, redelijk richting The Who is opgeschoven. Waar in het verleden, wie herinnert zich Giving it all away nog of Lisztomania, Daltrey zich meer buiten de paden van The Who begaf.
En aangezien Who albums uiterst schaars zijn, de fans, de platenmaatschappijen en andere promotors graag klaar zouden staan om een commercieel steentje bij te dragen én Daltrey gewoon (nog steeds) met Townshend als The Who aan het toeren is, zou het voor de hand hebben gelegen.
Maar hoever is Townshend eigenlijk met het schrijven van nieuw werk voor The Who en moet het daarvan afhankelijk zijn?
Zoals Daltrey met dit album aantoont, kun je met zorgvuldig geselecteerde nummers best een goed album maken. Ongeacht wie dan de songs hebben geschreven.
Het wordt in de loop van het album alleen wel minder, met tracks als I've got your love, en ook Into my arms is om te griezelen, daar zijn ongetwijfeld betere voor te vinden.
Ik weet ook niet goed waar Daltrey precies heen wil met Out of sight, out of mind, Certified rose en The Love you save.
Maar per saldo levert de uitstekend bij stem zijnde Roger Daltrey (met Townshend dus) een alleszins acceptabel album af.