Toen dit Bowie cover album uitkwam moest ik er in eerste instantie erg aan wennen.
Na de overrompelende ervaring van Aladin sane, was Sorrow aanvankelijk maar een 'tam' nummer.
Maar het groeide wel met iedere luisterbeurt.
Na heel wat draaibeurten ging ik het album steeds meer waarderen en nu vind ik het zeker een lekker album om af en toe tussendoor te draaien. De opener vind ik zozo, Hear comes the night had ik een betere album pener gevonden. Hoogtepunt van het album is ook voor mij Pink Floyd'; See Emily play, het koortje woord meerstemmig in onvervalst Cockney dialect gezongen

.
Ook lekker : I can't Explain, had zo op een regulier Bowie album kunnen staan.
En de Shapes of things, brengt mij terug naar Bowie's Decca jaren, het vroege begin...
De afsluiter Where have all the good times gone, vind ik ook mooi aansluiten op zijn Glam periode.
De laatste twee nummers zijn toevoegingen die er pas vele jaren later bijkwamen.
Growin' up vind ik qua sfeer heel anders dan de rest van het album. Maar dat kan ook komen omdat ik de oorspronkelijke tracklist al die jaren als een blauwprint in mijn hoofd had.
Ook de Brel cover

ort of Amsterdam vind ik een vreemde eend in de bijt.... Dit nummer verscheen het eerst op een Rarities album van Bowie. Het is overigens een prachtige cover met een heel mooie sfeer....
De mooiste versie van dit geweldige nummer staat echter op de naam van Liesbeth List, een versie waar ook Brel zelf diep van onder de indruk was.
Maar PinUps is een lekker Bowie tussendoortje, in een smaakvolle hoes met gast rol voor Twig the wonderkid.