Ik heb zelf de CD en de originele single nog. Helaas de
Nederlandse persing met een zwart-wit (nou ja, bruin-wit) afbeelding van de albumhoes. De Duitse en Franse single hebben 'm wel in kleur. Had ik dat maar geweten in 1977
En nu ik toch bezig ben: de
Spaanse single heeft de achterkant van de albumhoes voorop staan (en achterop zie je dat de Spaanse LP inderdaad die vier handen heeft die elkaar vastgrijpen - de US-versie had deze cover overigens ook. Zelfs de Duitse LP had die alternatieve hoes.
Ik kocht die single destijds wel, omdat ik als jonge, ontluikende tiener die geile kreetjes en gilletjes wel grappig vond. Maar ik beschouwde het toch vooral als een novelty-single. Met terugwerkende kracht moeten we echter constateren dat de muziek van Cerrone, met die meedogenloze kickdrum, heel belangrijk is geweest voor de ontwikkeling van de latere house- en techno-muziek. Ook dat kon ik in 1977 niet vermoeden.
Ik vond destijds zijn versie van Black is black (oorspronkelijke een jaren zestig-hit van het Spaanse gezelschap Los Bravos) ook nogal tegenvallen. Zeker ten opzichte van de versie van het damestrio Belle Epoque, dat er later in datzelfde jaar een grote hit mee had (en er op de LP meteen een hele plaatkant mee vulde; dat was disco-mode in die dagen). Zouden ze destijds door Cerrone op het idee gebracht zijn om dat nummer te coveren? Er zitten een paar maanden tussen, dus ik sluit het niet uit.