Slowgaze, dat zou goed kunnen... Ik hoorde voornamelijk punchlines, waardoor het positieve represent-idee niet goed overgekomen is, denk ik. Mijn fout!
panjoe, er komt wel eens wat langs. Ik moet bekennen verre van een kenner te zijn op het gebied van hedendaagse popmuziek, maar "Top 40"-niveau is meer een aanduiding voor "niet zo indrukwekkend". Misschien niet geheel terecht, maar dat is verder niet echt het punt.
kobe bryant fan, ook "wat beter" kan ik maar moeilijk genoegen mee nemen, als het antecedent ronduit bedroevend was... En in vergelijking tot de eerdere albums is het tekstueel al teleurstellend. Natuurlijk moet je albums proberen op zich te recenseren, en niet in vergelijking met eerder werk, maar eerder waargenomen goed materiaal zorgt er wel voor dat het moeilijker wordt voor nieuw materiaal om ook als 'goed' bestempeld te worden. Je eigen eisen worden verhoogd. Als we overigens spreken over eerder materiaal, zijn de twee albums die we nu telkens noemen tekstueel ook al relatief teleurstellend (maar zoals ik zei, die compenseerden met originaliteit en emoties).
"Descending on the center, from the outskirts of obscurity
with a raised fist, symbolization of the urgency.
Strength blowing kisses and winks toward adversity,
subtle yet as vital as the ink on your currency." (Slug, 1999)
Eerlijk, als we het zouden willen spreken over het toppunt van Slugs tekstuele capaciteiten moeten we toch iets verder teruggaan dan 2008.
Compleet terzijde, maar bij post-hardcore wordt de tekst belangrijk bij jou? Daar lijkt bij mij het gevoel en de kracht van de track juist het belangrijkste. Bij de paar dingen die ik ervan ken stroomden de teksten een beetje over van semi-poëtische emo-clichés... Maar ik kan misschien net het verkeerde kennen natuurlijk.