De nummers 8 en 9 doen mij echt helemaal niets bijvoorbeeld.
Maar misschien ben ik over te halen: de liefde die mensen uitspreken voor bepaalde nummers hebben mij in het verleden vaker bewogen anders naar een nummer te luisteren.
Wat betreft nummer acht ben ik het met je eens, zonder twijfel het zwakste nummer van de plaat. In feite niets meer dan een kleine interlude, het is dan ook gelukkig het kortste nummer van de plaat.
Over het titelnummer ben ik echter een stuk enthousiaster. Ik zal absoluut niet ontkennen er muzikaal extreem veel te ontdekken valt. Toch zijn die 7 minuten altijd zo om, het is een nummer vol plezier voor mij. Er wordt dan wel de hele tijd een zelfde motiefje gespeeld, er wordt zodanig subtiel op gevarieerd dat het toch interessant blijft. Guy begeleidt je rustig in de brei van rare geluiden om je vervolgens los te laten in de muzikale wereld die elbow voor je schetst. Op dat moment komt die basdrum en de bas erin, de "take off" als het ware. Er komen steeds meer instrumenten bij (zij het subtiel) die weer kleine motiefjes in het groter geheel brengen. Guy vervalt vervolgens in een mantra om het geheel mee af te sluiten.
Het is het nummer waar ik het meest van verwachtte, gezien de duur ervan en het feit dat Garvey zei bezig was te experimenteren met space rock. Het resultaat was totaal niet wat ik ervan verwacht had. Het was niet echt teleurstelling, eerder verbazing en ik moest er flink aan wennen. Maar dit is gewoon space rock op z'n elbows, er gebeurt niet fantastisch veel, maar luister wat meer naar details en ze schilderen weer een mooi muzikaal landschap voor je neus.