Alhoewel ik maar 27 jaar oud ben, hou ik merendeels van oude(re) muziek. Mijn smaak gaat alle kanten op, maar zo ook Nederlandse muziek en in het bijzonder Herman van Veen. Misschien om de reden dat hij samen met mijn grootvader op het conservatorium in Utrecht heeft gestudeerd? Ze schijnen ook samen op het podium gestaan te hebben (mijn opa op de achtergrond, dus bijna niemand kent hem). Mijn opa wil er verder niets over kwijt, want er is schijnbaar ruzie gemaakt over geldzaken en ze zijn dan ook snel uit elkaar gegaan. Zover dat over de achtergrond van mijn liefde voor deze artiest.
Ik ben bezig om de hele collectie van Herman van Veen te verzamelen op vinyl en CD. Dat eerste gaat nog wel omdat je die veel bij platenzaken en kringloopwinkels vindt voor lage prijzen. Dat laatste is een stuk lastiger omdat veel van zijn oudere Albums maar kort op CD zijn uitgebracht en de prijzen dan ook tientallen euro's duurder is. Zo ook dit album.
Ik heb, toen ik dit album voor de eerste maal beluisterde, het meteen in mijn hart gesloten. De meeste liedjes zijn dan ook heel teer en mooi!
Om te beginnen bij de titelsong. Een prachtig verwoord lied over herinneringen die een man ophaalt terwijl hij naar de radio luistert, 's avonds laat.
Jacob Olle is een mooie ode aan een held uit de oorlog die een dodelijk ongeluk krijgt. Ook mooi vind ik de Carré versie van dit lied.
Zuinig met haar zinnen is gewoon een lief liedje.
Vader krijgt vind ik een beetje apart, maar het is wel grappig.
Ik ben blij dat je kwam gaat ook over herinneringen, en ik vind dat ook een prachtig liedje.
Alles is een prachtig romantisch lied.
Kant 2 begint met het indringend mooie lied
de vluchteling.
Pluk de dag vind ik een beetje misplaatst en zeker dan ook niet mijn favoriet.
Gelukkig maakt
de Lindelaan het weer helemaal goed. Eigenlijk is het een beetje een droevig lied, maar als het kind de weg vraagt aan Herman, gaat het toch weer de goede kant op.
Lekker is en
Toe nou zijn weer mindere nummers die nergens op slaan en vooral dat laatste nummer word ik een beetje ongemakkelijk van als ik het hoor.
Het laatste nummer
Rozengeur is werkelijk prachtig. Waarom vaak de naam Marjolein eraan vast wordt geplakt is mij een raadsel, omdat de naam Marjolein niet wordt gezongen in het lied. Ook zeer mooi zijn de 2 Carré versies!
Kort gezegd: ik vind dit een prachtig album met wat mindere kanten, maar ik doe gewoon of ik dat niet hoor

Mijn score: 4.0