@kistenkuif: Het heeft geen zin om je hier druk over te maken, want wat veranderd het? Ik ben het trouwens maar deels met je eens. Jazz en experimentele muziek kennen op deze site nu juist WEL een fanatieke aanhang. Kijk eens naar het werk van
John Coltrane of het werk van
William Basinski dat betrekkelijk veel wordt geluisterd.
Wat betreft Roots/Country ben ik het trouwens wel met je eens, maar het is dan in Nederland ook een niche genre. In Amerika is deze muziek ook een cultureel erfgoed, net zoals veel Nederlanders trots zijn op smartlappen, is er daar de Country ( als je er over nadenkt, ook een soort smartlappen, tekstueel dan). Ik maak me er niet zo zorgen om, want als ik dan op een Take Root Festival in Groningen kijk, waar alle liefhebbers bij elkaar zijn, blijkt het daar toch erg druk.
Aan de andere kant is deze Steve Earle plaat wel zeer toegankelijk voor ene groot publiek.Afwisselend, niet te ruig en niet te monotoon. Echter, promotie voor dit soort muziek in Nederland is bijna nihil. Staat deze plaat op de 3voor12 luisterpaal, wordt dit gedraait bij Giel Beelen, heeft De Wereld Draait Door het erover? Allemaal promotie die we in Nederland blijkbaar nodig hebben als gemiddelde burger om eens iets "nieuws" te proberen.
Bovendien is het nog vroeg, de plaat is nog geen 2 weken oud, geef de mensen even de tijd. Zelf probeer ik het genre altijd te promoten, hier of op de social media. Vaak zonder succes, maar iedereen die het oppikt is weer meegenomen,