Inmiddels ( eindelijk ) de revue gepasseerd.
Van de belofte aan EttajamesBrown deze naar voren te schuiven voor beluistering is niet veel terecht gekomen, mijn excuus daarvoor overigens.
Ga maar verder geen redenen noemen, is hier niet echt op zijn plaats. Evengoed nog altijd zeer nieuwsgierig naar zijn albums die mij nog niet bekend zijn.
Terzake dan maar:
Een op het gehoor toegankelijkere plaat van Waits, waar de produktie in vergelijking met latere albums eigenlijk vrij netjes is.
De opener en titelsong is vinnig en komt ook lekker binnen.
In Shades is een lekker bluesje, maar het wachten op Waits zijn gruizige strot is tevergeefs.
Een instrumentaaltje, leuk, maar ook niet heel bijzonder.
Saving All My Love For You is een pareltje.
Prachtig melanchonisch en qua sfeer helemaal goed. Tom met de billen bloot lijkt het.
Downtown is een song die lekker trekt en sleurt.
Feitelijk bleef hij van dit soort songs maken, maar werd het uiteindelijk grimmiger en primitiever vertolkt, soms net of het slagwerk bijv. buiten op een vuilnisbak werd gedaan.
Hier is alles uiterst herkenbaar en misschien omdat ik wat latere albums ken, daardoor net ff te netjes, maar Downtown deugt derhalve.
Jersey Girl is bekend, Springsteen speelde het een poosje live en dat is een groot compliment naar Waits toe vind ik dan weer.
Anderzijds......The Boss komt uit Jersey.
Till The Money Runs is weer bluessy en gruizig en On The Nickle is wederom gevoelig en mooi.
Strijkers die het invullen dit keer.
Op Ruby's Arms wordt dan gebruik gemaakt van een soort blazerskapel, die we weer goed kennen van In The Neighbourhood 3 jaar later.
Concluderend: Een Waitsplaat die er mag zijn, enkele fikse hoogtepunten heeft en voor mij vertrouwd genoeg klinkt.
Minpuntje In Shades ( Waits moet zingen goddomme

)
De produktie is voor Waits doen wat aan de nette kant, maar wellicht moest hij daar nog achter komen.
Kom ik op 4 sterren uit. Coherente plaat.