menu

Andrea Bocelli - Verdi (2000)

mijn stem
2,45 (11)
11 stemmen

Italië
Wereld
Label: Decca

  1. Di Quella Pira (3:17)
  2. Ah Si, Ben Mio (3:18)
  3. La Donna è Mobile (2:12)
  4. Di'tu Se Fedele (3:06)
  5. Ma Se M'è Forza Perderti (2:35)
  6. Ella Mi Fu Rapita! (4:37)
  7. Possente Amor Mi Chiama (2:58)
  8. Se Quel Guerrier Io Fossi!celeste Aida (4:10)
  9. Lunge da Leide' Miei Bollenti Spiriti (3:40)
  10. Oh Mio Rimorso! (2:55)
  11. La Mia Letizia Infondere Vorrei (2:07)
  12. Mercé, Diletti Amicicome Rugiada Al Cespitedell'esilio Nel Dolore (6:58)
  13. Io L'ho Perdutaio La Vidi E Il Suo Sorriso (3:50)
  14. Oh! Fede Negar Potessiquando le Sere Al Placido (5:12)
  15. La Vita è Inferno All'infelice (9:51)
totale tijdsduur: 1:00:46
zoeken in:
avatar van bloempje24
0,5
Om Verdi te verkloten moet je het wel erg beroerd aanpakken. Bocelli lukt het.

avatar van bloempje24
0,5
De vraag werd mij gesteld om aan te tonen dat de "klassieke wereld" dezelfde mening over dit album heeft dan ik heb. Zie hier:

So what have we actually got here? The voice itself -- typically Italian with its open-throated immediacy and bright, metallic ping -- is not as conventionally beautiful as, say, Pavarotti's fuller and richer tenor, but the reedy timbre has its own distinctive appeal when heard in an appropriate context. However, Verdi, I'm sorry to say, is not it. The voice is several sizes too small for most of the music sung here, and while tricks of engineering can boost the volume, they cannot inflate the natural size and amplitude of vocal sound to sustain the heroic arias of Radamès, Ernani, and Don Alvaro. The top of the voice is solid and secure up to the high C, but Bocelli runs into basic technical problems trying to support his middle register, where he often seems to struggle with muscle fatigue. That also prevents him from coloring his tone or giving phrases a musical shape, and most everything emerges sounding pretty much the same. Yes, Italian tenors of this sort have sung Verdi in the past, but their roles were walk-ons like Borsa, Gastone, and Ruiz, not the Duke of Mantua, Alfredo, and Manrico. I suppose it is noble of Bocelli to pursue his operatic dreams when he could easily continue making millions by sticking with the pop repertory, but in Verdi he simply can't deliver the goods.

2,0
Het spijt mij zeer. Bocelli als opera-solo? Dat GAAT gewoon niet! In het populaire circuit is hij, terecht, zeer geliefd. Zijn stem is zeer mooi, maar past gewoon niet in welke opera-context dan ook. Ik bezit een aantal opnamen van Il Trovatore van Giuseppe Verdi, Waaronder Bocelli als Manrico (een van de hoofdrollen). Die versie draai ik eigenlijk nooit, maar die met Placido Domingo des te meer. Ik heb de mening dat in laatstgenoemde versie de opera gewoon veel meer tot zijn recht komt. Ik discrimineer bij deze Bocelli om nooit "echte" opera-rollen te vervullen. Dit komt niet omdat ik zijn stem wel of niet waardeer; maar puur omdat een "echte" rol niet aan hem is besteed. Wanneer hij het houdt bij bekende stukken van de afgelopen eeuw, zal hij roem vergaren. durft hij zich te begeven in het "serieuze" opera-circuit, dan zal hij het altijd afleggen.

Gr.
Rick

Gast
geplaatst: vandaag om 20:02 uur

geplaatst: vandaag om 20:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.