"Well, the conceptual continuity is this: everything, even this interview, is part of what I do for, let's call it, my entertainment work. And there's a big difference between sitting here and talking about this kind of stuff, and writing a song like 'Titties and Beer'. But as far as I'm concerned, it's all part of the same continuity. It's all one piece. It all relates in some weird way back to the focal point of what's going on."
Meer uitleg omtrent deze plaat staat op de wiki-link,
Beat the Boots II - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org en op deze link,
FZ discography - globalia.net. Dit is de zevende plaat uit een collectie van 7 albums onder de naam “Beat the Boots II”. Bij Conceptual Continuity gaat het om opnames van 19 november 1976 in Cobo Hall, Detroit, Michigan (USA), die 38 minuten duren.
Bevat dit album nu twee nummers of zes nummers? Ik denk eerder dat de tweedeling gewoon te maken heeft met de twee kanten van een lp vroeger want luister goed naar die fade-out na Wind Up Workin' in a Gas Station. Voor mij staan hier zes nummers op en... het zijn allemaal heel bekende nummers van de beste man. Slechts met zijn vijven staan ze op het podium: Frank Zappa, Ray White, Eddie Jobson, Patrick O'Hearn en Terry Bozzio. Later zouden er muzikanten bijkomen, zie het album Zappa in New York.
Grote woorden declameren over deze bekende nummers is open deuren instampen, ik ken ze allemaal van binnen en van buiten en ik blijf ze graag horen. Let wel, het blijft een bootleg maar met een acceptabel geluid. Ik vond ze tof om te horen maar de definitieve versies van deze nummers blijven voor mij de versies op de officiële livealbums van Frank Zappa.