Kelin schreef:
(quote)
Dit is klinkklare onzin. Als ze een nieuwe invalshoek lieten horen zou dit een meesterwerk op zichzelf kunnen worden. Echter, ze grijpen keihard terug naar hun oude sound (de beide nummers gehoord te hebben) en dan is het enige wat je hoort "Net niet turn on the bright lights". Natuurlijk hoeven ze niet compleet anders te klinken, maar uit een ander vaatje tappen met verfrissende songs zou hier niet weg geweest zijn.
Korte illustratie van mijn punt: Radiohead, the Bends redelijk geniaal album, en ze voegen daar een extra dimensie aan toe op Ok Computer wat de pink floyd - dark side of the moon van deze era is imo. Daarna gaan ze door op deze experimentele tour en slaan daarmee wat mij betreft de plank compleet mis, maar genoeg mensen die daarvan houden.
Dit klinkt eerder als de B-side van turn on the bright lights. Overigens jammer, want ik vond het een hele verademing en een van de beste bands sinds tijden. Teleurstelling.
Tja, ik ben het hier dus niet mee eens.
Beide nummers hebben niks weg van wat op turn on the brightlights staat of zou kunnen staan. Barricade is qua sfeer(meer radiovriendelijk) en opbouw heel anders dan alles van TOTBL. Lights klinkt veel groter etc. kortom ik vind het geen "keiharde terug grijp naar het oude werk" Dit is nieuw, een kant van Interpol die we nog niet gezien hebben.
En Paul Banks gebruikt zijn stem ook op een hele andere manier op deze nummers dan wat hij destijds op turn on the bright lights deed. de beste man heeft leren zingen.
Afgaande op previews van het album (oa NME) staan er op het album trompetten prominent aanwezige piano's etc. dit alles hebben we ook niet op turn on the bright lights gehoord.
Ik verwacht niet dat deze band ooit nog in staat is een meesterwerk te maken. ik verwacht wel dat deze band goede albums kan blijven maken want Our love to admire en Antics zijn beide goed.
maar laten we gewoon rustig afwachten tot dat Interpol uitkomt.