menu

Interpol - Interpol (2010)

mijn stem
3,47 (531)
531 stemmen

Verenigde Staten
Rock
Label: Matador

  1. Success (3:28)
  2. Memory Serves (5:03)
  3. Summer Well (4:05)
  4. Lights (5:38)
  5. Barricade (4:11)
  6. Always Malaise (The Man I Am) (4:15)
  7. Safe Without (4:41)
  8. Try It On (3:42)
  9. All of the Ways (5:18)
  10. The Undoing (5:11)
  11. Crimewaves * (3:26)
  12. Gavilan * (6:49)
toon 2 bonustracks
totale tijdsduur: 45:32 (55:47)
zoeken in:
4,5
Bardt1980 schreef:
Ben ik dan de enige die Lights tegen vind vallen?

Neen hoor, reacties zijn overwegend negatief.

avatar van barrett
... omdat velen het nog in een compleet album moeten horen om er van overtuigt te graken...

avatar van Shadow91
3,5
Lights vind ik horen tot de gemiddelde Interpol nummers:
Het is geen The New of Pioneer, maar vind hem ook beter dan Lighthouse of Wrecking Ball.
Vind het vreemd dat het album nog niet gelekt is, omdat ze de review exemplaren na geloof ik meer dan 50 recensenten hebben opgestuurd. Blijf halsreikend uitkijken naar de 4de plaat van mijn favoriete band op dit moment.

avatar van Don Cappuccino
Lights klonk erg goed, ik hoorde het vandaag voor het eerst in de Kink 40

JanBetonde2e
Vind het wel jammer dat Lights, niet de opener is van het album, het nummer is wel heel mooi, maar ik kreeg er hetzelfde gevoel bij als bijvoorbeeld Next Exit van het album Antics, goede opbouw in het nummer, wat perfect past bij een opener, ik kan niet meer wachten, je weet dat ze klaar zijn met het album, en toch moet je nog tot september wachten op het album.

2,5
Lights vind ik inderdaad tegenvallen. Ook een vreemde singlekeuze naar mijn idee. Kan natuurlijk betekenen dat dit het meest 'interpolachtige' nummer is en dat de rest van de plaat een heel nieuwe kant op gaat, waardoor dit de meest veilige singlekeuze bleek te zijn. Kan ook betekenen dat de koek der inspiratie op is. Ik vind dit inderdaad geen slecht nummer, maar net zoals dat ik Next Exit of Wrecking Ball geen slechte nummers vind, ik zal ze echter nooit voor de lol luisteren buiten de context van het album. Lighthouse is overigens wel een prachtig nummer, het duurt alleen ontzettend lang voor je dat doorhebt.

avatar van laboomzaa
4,5
Dn!S schreef:
Lighthouse is overigens wel een prachtig nummer, het duurt alleen ontzettend lang voor je dat doorhebt.



Waarschijnlijk heb je dat met Lights ook..

JanBetonde2e
ik vind Lights een heerlijk nummer, alleen ik had m liever gezien als opener, omdat het zo'n heerlijk sfeertje uitstraalt, dat past bij een opener op een album van Interpol, maar het nummer op zichzelf krijg ik geen genoeg van.

avatar van Bart
Inmiddels is een tweede nummer te beluisteren. Zie hier:

MP3: Interpol – “Barricade” | One Thirty BPM - onethirtybpm.com

'Barricade', het vijfde nummer van de plaat. Lekkere drums, flinke bass. Maar het haalt zeker niet het niveau van het debuutalbum.

avatar van Silver
het is een beetje oneerlijk voor de band om alles te blijven vergelijken met TOTBL dat is een meesterwerk en die kunnen ze waarschijnlijk nooit meer evenaren.

Lights en Barricade zijn beide erg mooi. vooral Lights1

avatar van Bart
Silver schreef:
het is een beetje oneerlijk voor de band om alles te blijven vergelijken met TOTBL dat is een meesterwerk en die kunnen ze waarschijnlijk nooit meer evenaren.


Daar heb je gelijk in en ik zou het ook nóóit doen. Maar de band beweert in interviews dat ze terugkeren naar hun 'oude' geluid (ten tijde van het debuut). En ja, dan ga je toch vergelijken!

JanBetonde2e
Lights vind ik wel passen op Turn On The Bright Lights.
Barricade dat ik nu net voor het eerst hoor valt wat tegen, misschien groeit dat nummer nog wel.
Ik vind ook niet dat iemand van Interpol moet zeggen , we willen teruggrijpen naar ons eerste album, ze moeten gewoon muziek maken, naar hoe goed ze dat kunnen, en niet krampachtig terug grijpen naar het eerste album

Giraf de Piraat
Een nieuw gelekt nummer: Barricade

YouTube - Interpol - Barricade

Geniaal toch

avatar van RensZ
2,5
Hierboven was het al gemeld .

Ik ben nog niet overtuigd, het nummer begint overtuigend met die basslijn maar zakt daarna in.

JanBetonde2e
precies mijn gedachtes

4,5
Barricade is toch al een pak beter dan dat lamlendige Lights, zou niet misstaan hebben op Antics.

JanBetonde2e
Ik vind Lights juist een geweldig nummer, in tegenstelling tot barricades, maar Interpol moet het album gewoon nu uitbrengen, ik wil de rest horen!

avatar van Motdattan
Ben ik de enige die Lights en Barricade beide goed vind?

avatar van laboomzaa
4,5
Nope..

het is een beetje oneerlijk voor de band om alles te blijven vergelijken met TOTBL dat is een meesterwerk en die kunnen ze waarschijnlijk nooit meer evenaren.


Dit is klinkklare onzin. Als ze een nieuwe invalshoek lieten horen zou dit een meesterwerk op zichzelf kunnen worden. Echter, ze grijpen keihard terug naar hun oude sound (de beide nummers gehoord te hebben) en dan is het enige wat je hoort "Net niet turn on the bright lights". Natuurlijk hoeven ze niet compleet anders te klinken, maar uit een ander vaatje tappen met verfrissende songs zou hier niet weg geweest zijn.

Korte illustratie van mijn punt: Radiohead, the Bends redelijk geniaal album, en ze voegen daar een extra dimensie aan toe op Ok Computer wat de pink floyd - dark side of the moon van deze era is imo. Daarna gaan ze door op deze experimentele tour en slaan daarmee wat mij betreft de plank compleet mis, maar genoeg mensen die daarvan houden.

Dit klinkt eerder als de B-side van turn on the bright lights. Overigens jammer, want ik vond het een hele verademing en een van de beste bands sinds tijden. Teleurstelling.

avatar van Tha)Sven
3,5
Het einde van een tijdperk. Mooi om het af te sluiten met een titelloos album.

avatar van ni slecht
3,0
welk tijdperk? het post-Carlos D. tijdperk?

avatar van Silver
Kelin schreef:
(quote)


Dit is klinkklare onzin. Als ze een nieuwe invalshoek lieten horen zou dit een meesterwerk op zichzelf kunnen worden. Echter, ze grijpen keihard terug naar hun oude sound (de beide nummers gehoord te hebben) en dan is het enige wat je hoort "Net niet turn on the bright lights". Natuurlijk hoeven ze niet compleet anders te klinken, maar uit een ander vaatje tappen met verfrissende songs zou hier niet weg geweest zijn.

Korte illustratie van mijn punt: Radiohead, the Bends redelijk geniaal album, en ze voegen daar een extra dimensie aan toe op Ok Computer wat de pink floyd - dark side of the moon van deze era is imo. Daarna gaan ze door op deze experimentele tour en slaan daarmee wat mij betreft de plank compleet mis, maar genoeg mensen die daarvan houden.

Dit klinkt eerder als de B-side van turn on the bright lights. Overigens jammer, want ik vond het een hele verademing en een van de beste bands sinds tijden. Teleurstelling.


Tja, ik ben het hier dus niet mee eens.
Beide nummers hebben niks weg van wat op turn on the brightlights staat of zou kunnen staan. Barricade is qua sfeer(meer radiovriendelijk) en opbouw heel anders dan alles van TOTBL. Lights klinkt veel groter etc. kortom ik vind het geen "keiharde terug grijp naar het oude werk" Dit is nieuw, een kant van Interpol die we nog niet gezien hebben.

En Paul Banks gebruikt zijn stem ook op een hele andere manier op deze nummers dan wat hij destijds op turn on the bright lights deed. de beste man heeft leren zingen.

Afgaande op previews van het album (oa NME) staan er op het album trompetten prominent aanwezige piano's etc. dit alles hebben we ook niet op turn on the bright lights gehoord.

Ik verwacht niet dat deze band ooit nog in staat is een meesterwerk te maken. ik verwacht wel dat deze band goede albums kan blijven maken want Our love to admire en Antics zijn beide goed.

maar laten we gewoon rustig afwachten tot dat Interpol uitkomt.

avatar van laboomzaa
4,5
Weer dat gezeik over wel of geen meesterwerk...laten we eerst het album eens een stuk of 20x luisteren en dan een oordeel geven!! En niet te vergeten gewoon genieten van muziek!!

avatar van Don Cappuccino
Ik ben het met laboomzaa eens, je gaat toch niet 2 nummers van een nog uit te komen album vergelijken met een meesterwerk (dat noemen de meeste TOTBL dan). Dat slaat nergens op. Wacht gewoon tot het album er is en dan kun je gaan vergelijken als je het wilt!

avatar van Tha)Sven
3,5
ni slecht schreef:
welk tijdperk? het post-Carlos D. tijdperk?
Daar doelde ik inderdaad op. Ik vond hem altijd wel een grote invloed hebben op de sound, hopelijk vinden ze een waardige vervanger.

avatar van coldwarkids
4,0
Wie zegt dat hun debuut een meesterwerk is? het is gewoon een goede plaat. Antics is 2x beter. en mij hoor je ook niet zeggen dat Antics een meesterwerk is.. hij is gewoon steengoed en mooi.

avatar van StatusQuo
Ik vrees dat het kaarsje van Interpol niet ver verwijderd is van doven. Met Lights kon Interpol de schijn nog een heel klein beetje hoog houden, maar Barricade komt nog niet aan de enkels van Turn on the Brigh Lights, niet aan de heupen van Antics en net niet aan de borst van Our Love to Admire. En te weten dat ik Our Love to Admire al geen al te beste worp vond.

Vier albums lang blijven hangen in hetzelfde geluid is nefast voor een overgroot meerendeel aan bands. Wat mij betreft: tijd voor iets anders, tijd voor iets nieuws.

avatar van The Scientist
JanBetonde2e schreef:
Lights vind ik wel passen op Turn On The Bright Lights.


Meen je dat?

Ik probeer het toch maar weer met deze, maar waar Turn On The Bright Lights een fantastische sfeer had mis ik dat een beetje bij de latere albums, wordt steeds iets minder, terwijl de basis voor goede nummers er nog steeds is... De 2 nummers die ik hier nu van gehoord heb zijn gewoon weer een herhalingsoefening van Our Love To Admire en in iets mindere mate Antics...

De subtiliteit is een beetje weg.

JanBetonde2e
StatusQuo schreef:
Ik vrees dat het kaarsje van Interpol niet ver verwijderd is van doven. Met Lights kon Interpol de schijn nog een heel klein beetje hoog houden, maar Barricade komt nog niet aan de enkels van Turn on the Brigh Lights, niet aan de heupen van Antics en net niet aan de borst van Our Love to Admire. En te weten dat ik Our Love to Admire al geen al te beste worp vond.


Dat lijkt me toch niet, Paul Banks heeft laten zien dat hij nog meer ideeën heeft, zie Julian Plenti, dus hij kan het wel.

Al vind ik Barricade ook niet goed, Lights vind ik dan weer wel uitstekend.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:55 uur

geplaatst: vandaag om 19:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.