wexxel99 schreef:
Ergens begin jaren 90 las ik een recensie waarin deze muziek op de volgende manier getypeerd werd; de plaat klinkt alsof je bovenbuurman onophoudelijk met een loden pijp op de verwarmingsbuizen staat te rammen.
Dit heeft me naar de toenmalige get records laten rennen en mij deze plaat laten doen aanschaffen.
Voor mij vormt deze plaat samen met shellac- at action park en jesus lizard- liar de absolute heilige driehoek van de almachtige noise driehoek. En dus gelijk het summum van gitaarunderground.. Ja de jaren 85-95 zijn geweldig geweest!!!
Mooi verhaal! Ik kreeg indertijd in een interview (vast OOR geweest) mee dat Sardy indertijd in New York woonde, ergens in een appartement, en veel mensen aan de deur kreeg voor advies omtrent muziek en productie - en dat hij het vreselijk zat was/werd. Niet dat het er iets mee te maken heeft, maar het bleef me wat betreft D. Sardy altijd bij. Een anekdote uit derde hand, zogezegd.
Uit de eerste hand kan ik melden dat ik ze ooit in Vera (Grun) zag en tamelijk verpletterd was - tshirt kopen! poster kopen! cd kopen! En vervolgens een flinke roes uitslapen...
Nog altijd weet Sardy's Barkmarket me te verpletteren, al ik kom ik tegenwoordig een stukje makkelijker overeind - ahem. Ja, Shellacs AAP ken ik nu (nog niet zó lang) en staat inmiddels op een dikke 4,5* en The Jesus Lizards (ook gezien - nee, beleefd - in VeraGrun) Liar is een grandivirtuoze noisejuweel, waarmee die heilige drieëenheid wel eens zeer op zijn plaats kan zijn... die wexxel99 is vast een profeet of zo...?
Amen...