Hierboven zegt iemand: Hyper ADHD album.... laat ik dat hier nu echt niet vind, zeker niet in vergelijking met de twee voorgangers uit 1974.
Dit album dat een klein jaar na Propaganda uitkwam vond ik van een totaal andere stijl er staan veel meer slow nummers op en vele diverse stijlen terwijl het geheel toch een coherente indruk maakt.
kortom een razend knap album. Ik moest er aan wennen en er moeite voor doen, maar heb het na enige luisterbeurten in mijn hart gesloten en draai het nog regelmatig.
De opener; Hospitality on parade, is een evergreen, Russel zingt langzamer en heel verstaanbaar. dat is wel eens anders geweest

fraaie koorwerkjes en een fraaie opbouw.
Nummer twee had zo op de voorgangers kunnen staan, de typische snelle Sparks drive, de gejaagde zang, die blijft boeien en een refrein waar andere groepen van dromen. Prachtige effecten en er gebeurd hier zoveel in drie minuten....
En dan belanden we ineens in een heel andere sfeer, het zou een nummer uit het begin van de vorige eeuw kunnen zijn Parijs 1920. maar het misstaat hier zeker niet.
Om vervolgens in het speelse en vrolijke Get in the swing over te gaan, een nummer met tempowisselingen wat ook uit de oude doos lijkt...
Hetzelfde telt voor Under the table with her.... ook hier lijkt het "oude muziek" in een nieuw jasje, net als het Looks Looks Looks heeft het een cabaret-achtige inslag.
Dan een van mijn favorieten : How are you getting home, mooie opening, maar ook hier schakelt Russel van de tweede in een keer door naar de vijfde versnelling, maar neemt ook weer gas terug...
Ook op kant twee vinden we enkele nummers die uit een andere tijd lijken t komen maar wel een fris nieuw jasje aan hebben, en Russel zingt ook hier fantastisch, met name in It ain't 1918....
The lady is lingering is weer even een rustmoment, om even op adem te komen...
Maar het slechts 2:13 durende nummer zet u gelijk weer op scherp, voor sommige mensen is dit "too much" maar ik kan het wel hebben....
Daarna komt Looks Looks Looks een ballroom kraker, die het op de klassieke dansvloer ook goed zou doen, en ook hier is de zang weer voortreffelijk.
Miss the start, Miss the end, alsof Russel ene duet met zichzelf zingt is ook heel erg mooi...
Wederom dus een prachtige afsluiter van een plaat die boeit, groeit en ook weer tijdloos is.
Razendknap gecomponeerd en uitgevoerd!