Neuk! - Tot de Schijt Ons Doodt (1998)

Punk / Metal
Label: Ramp

1. Hou Je Vast (1:39)
  2. Dood Ga Je Toch (2:41)
  3. Robot (2:40)
  4. Zinloos (2:08)
  5. Mijn Wereld (2:13)
  6. Drijfzand (2:04)
  7. Ver van M'n Bed (2:44)
  8. Mannen Met Ballen (1:24)
  9. Vis op het Droge (2:37)
  10. Wat Ik Zeg (1:37)
  11. Oud, Zielig en Vervelend (1:58)
  12. Ikke (0:10)
  13. Je Eigen Ding (3:28)
  14. Je Ziet Toch Dat Ik Lam Ben (3:00)
  15. Chaos (2:47)
Wat_Jij_Wil
Gisteren kreeg Zaandam het genoegen een optreden van Neuk! te mogen bijwonen, ik was daar ook. Bij aankomst voelde ik me al direct welkom in mijn kleurrijke ´dress to impess´ zomeroutfit. Na een voet in mijn nek gekregen te hebben van een stagediver, zocht ik mijn toevlucht maar naar achteren. Snel thee besteld, wat 0 ruig schijnt te zijn op zaterdagavond, en toen uit drang toch maar de moshpit bewandeld. 15 seconden later liep ik buiten met veel pijnen hier en daar: volgende keer bestel ik bier!

Van de muziek heb ik weinig meegekregen, het ging te snel. Soms vond ik een aanstekelijk ritme dat bij het punt van genieten helaas meteen omgezet werd naar een ander onnavolgbaar ritme, maar dat mocht de pret niet bederven. De avond was gevuld met belachelijk leuke acties van de liefhebbers daar en zo krijg je ook nog eens wat mee van andere ´culturen´.

Hehe, wat een, eh, etnocentristische insteek. Klinkt als aapjes kijken. Maar ik kan me d'r wel wat bij voorstellen.

avatar van gemaster

dood ga je toch

avatar van Eddie
gemaster schreef:

De titel van dit album blijf ik echt briljant vinden.

Inederdaad helemaal mee eens, ik heb de plaat nooit gehoord, maar deze titel prijkt in gotische letters op mijn schooltas, GENI-fucking-AAL

avatar van Chainsaw
Hilarische titel!

avatar van Eddie
Ben nu ook voor het eerst deze plaat eens aan het luisteren, en ik moet zeggen dat ik erg lekker vind heerlijke no nonsense Hardcore/metal een beetje in het straatje van 'The Space Marines' en 'Briljant hard en geslepen' van de OP met nembronic. zelfs her en der een vleugje Biohazard. Zeker een heerlijke plaat . 4*

max en joep
hahahaha, die titel is echt geweldig!!!!!

Kid A(cid)
De naam verwijst naar Neu! neem ik aan?

djeffibrelich

avatar van Devoo
gemaster schreef:
De titel van dit album blijf ik echt briljant vinden.

Klopt, ik moest luidop lachen toen ik het las.

avatar van Johnny Marr
Nummer 14 moet wel een jordidj1-anthem zijn, toch?